دلایل روشن شدن چراغ چک موتورسیکلت آپاچی 160

0

موتورسیکلت آپاچی 160 نیو دارم و بیش از دو هفته است بعد از روشن شدن آن، چراغ‌چک چهار مرتبه به‌صورت چشمک‌زن روی کیلومتر روشن و خاموش شده و پس از آن خاموش می‌شود.

باتوجه به‌این‌که موتورسیکلت شما از سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری برخوردار است، روشن شدن چراغ‌چک، آن هم به‌صورت چهارمرتبه و چشمک‌زن می‌تواند به‌علت عدم‌کارکرد صحیح سیستم سوخت‌رسانی باشد.

موتورسیکلت آپاچی 160 نیو دارم و بیش از دو هفته است بعد از روشن شدن آن، چراغ‌چک چهار مرتبه به‌صورت چشمک‌زن روی کیلومتر روشن و خاموش شده و پس از آن خاموش می‌شود. از سوی دیگر روشن کردن آن درزمانی که گرم است، نیاز به‌گاز بیش‌تری دارد. همین‌طور با وجود آن‌که فیلترهوا را به‌تازگی تعویض کرده‌ام، اما کارکرد موتور در دورموتورهای 2 تا 5 هزار خوب نیست. علت چیست؟

باتوجه به‌این‌که موتورسیکلت شما از سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری برخوردار است، روشن شدن چراغ‌چک، آن هم به‌صورت چهارمرتبه و چشمک‌زن می‌تواند به‌علت عدم‌کارکرد صحیح سیستم سوخت‌رسانی باشد.
به‌عبارت دیگر این مشکل از بروز ایراد در سیستم سوخت‌رسانی یا درمسیر سوخت خبر می‌دهد. درادامه باید سیستم بررسی و ECU دوباره راه‌اندازی شود. از سوی دیگر درپاسخ به‌بخش دوم سوال شما باید گفت اگر سنسورهایی همچون دمای موتور و دمای هوا معیوب شده باشند، چنین مشکلی را به‌وجود می‌آورند و در دورهای پایین‌، موتور نامیزان کار می‌کند که برای رفع مشکل باید این دو سنسور تعویض شوند. اما اگر با تعویض سنسورها مشکل همچنان وجود داشته باشد، باید عوامل دیگر نیز بررسی شود.

1- اگر ECU موتور با اشکال مواجه شده باشد، می‌تواند در به‌وجود آمدن این مشکل تاثیرگذار باشد. بنابراین باید ECU توسط تکنسین بررسی و پس از آن مجدد راه‌اندازی شود.

همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که اگر سنسور دریچه‌گاز موتورسیکلت شما با مشکل مواجه شده باشد، در به‌وجود آمدن چنین ایرادی تاثیرگذار است. بنابراین باید ECU به‌دستگاه عیب‌یاب متصل و خطای مربوطه پاک و در ادامه سنسوری که معیوب بوده است، تعویض شود.

2- درموتورسیکلت‌های انژکتوری پیچ تنظیم هوای ورودی تعبیه شده و اگر این پیچ، بیش از اندازه بسته باشد، باید درحالت استاندارد قرار گیرد تا مشکل برطرف شود.

درعین حال برای عیب‌یابی موتورسیکلت‌هایی که دارای سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری هستند و نیاز به‌تعمیرات اصولی دارند، بهتر است به‌نمایندگی مربوطه مراجعه شود تا پروسه عیب‌یابی و رفع اشکال به‌صورت کاملا تخصصی دنبال شود تا از تبعات جدی و خرابی‌هایی که می‌تواند ناشی از تعمیرات غیراصولی و عیب‌یابی نادرست باشد، جلوگیری شود و از طرفی هزینه نگهداری وسیله نقلیه نیز کاهش یابد.

منبع:اخبارخودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.