بهترین مکان برای نصب دوربین مدار بسته کجاست ؟

0

با افزایش جرم و جنایت و به خصوص سرقت، امروزه می‌توانید دوربین‌های مداربسته را در همه جا ببینید. در صورتی که شما هم قصد خرید دوربین مداربسته را دارید، باید بدانید که بهترین مکان برای نصب آن‌ها کجاست.

انتخاب مناسب‌ترین محل نصب دوربین مداربسته‎‎

محل بستن دوربین مدار بسته هزینه نصب دوربین مدار بسته جلوگیری از سرقت 206 محافظت از سرقت خودرو

1. پارکینگ و انبار

معمولا مردم نصب دوربین در پارکینگ را نادیده می‌گیرند اما به عقیده خیلی از کارشناس‌ها، پارکینگ یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که باید حتما داخل آن دوربین نصب شود. معمولا در پارکینگ و انباری اشیائی نگهداری می‌شوند که سارقین می‌توانند به راحتی آن‌ها را در بازار به سرقت ببرند. دوچرخه، تجهیزات ورزشی، ابزار و… فقط بخشی از این وسایل هستند. بنابراین نصب دوربین مداربسته در این نقطه می‌تواند مفید باشد.

2. کنار درب ورودی

کنار در ورودی یکی از بهترین مکان‌ها برای نصب دوربین مدار بسته است. در صورتی که دوربین را به شکلی نصب کنید که به درب ورودی دید داشته باشد، می‌توان تا حد زیادی امنیت منزل خودتان را تامین کنید. به این ترتیب سارقین می‌دانند که در صورت نزدیک شدن به در ورودی، تصویر آن‌ها ثبت خواهد شد و به همین خاطر به آن نزدیک نمی‌شوند.

3. تمامی درهای بیرونی

بیشتر سارقین از طریق درهایی که به کوچه دسترسی دارند وارد منزل می‌شوند. به همین خاطر کارشناسان توصیه می‌کنند حتما برای این درها دزدگیر نصب کنید تا از ورود سارقین جلوگیری نمایید.

4. درب پشتی ساختمان

طبق آمار تقریبا ۲۰ درصد از سارقین از درهای پشتی و جانبی برای ورود به منزل طعمه‌های خودشان استفاده می‌کنند. به همین خاطر لازم است که حتما در این نقاط هم دوربین نصب کنید. توجه کنید که هر کدام از درها باید دارای دوربین جداگانه باشند و ترجیحا دوربین‌ها هم خارج از دسترس باشند. البته بهتر است ضمن رعایت این نکته، دوربین را به شکلی نصب کنید که در معرض دید باشد تا خاصیت بازدارندگی داشته باشد. معمولا سارقین با دیدن دوربین، صحنه را ترک می‌کنند.

5. پنجره‌های دور از خیابان

یکی دیگر از فضاهایی که سارقین از آن برای ورود به ساختمان استفاده می‌کنند، پنجره‌هایی هستند که از خیابان دور هستند. با نصب دوربین بر روی این پنجره‌ها، سارقین امکان استفاده از این فضاها را نخواهند داشت. برای امنیت بیشتر توصیه می‌شود از دوربین‌هایی استفاده کنید که قابلیت کنترل از دور را دارند و می‌توانید تصویر آن‌ها را بر روی موبایل و تبلت خودتان دریافت کنید.

6. پله‌های زیر زمین

معمولا زیرزمین‌ها دارای در و پنجره‌هایی هستند که سارقین می‌توانند از آن‌ها برای ورود به منزل استفاده کنند. به همین خاطر توصیه می‌شود در ورودی‌های زیر زمین دوربین نصب کنید تا تصویر سارقین احتمالی ثبت شود. همچنین بهتر است دوربین‌های نصب شده دارای قابلیت دید در شب باشند و با حرکت نیز فعال شوند.

7. حیاط خلوت

حیاط خلوت هم یکی دیگر از مکان‌هایی است که سارقین از آن برای ورود به منزل استفاده می‌کنند. همچنین ممکن است اشیاء گران قیمتی هم داخل آن وجود داشته باشد. به همین خاطر توصیه می‌شود حتما در این مکان هم از یک دوربین با قابلیت دید در شب استفاده کنید. همچنین در صورتی که حیاط خلوت شما به بیرون دسترسی دارد هم بهتر است دوربین را به شکلی نصب کنید که ورودی را هم پوشش دهد.

بهترین زاویه دید برای نصب دوربین مداربسته کدام است؟

در زمان نصب دوربین‌های مداربسته، مهم تر از نوع سیستم انتخابی این است که بدانید وسعت منظره مقابل دوربین قرار است چقدر باشد و به چه نوع دوربینی نیاز دارید. دوربین‌هایی که دارای لنز واید هستند معمولا ناحیه دید وسیع‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهند اما ممکن است باعث شوند که اجزای فضا کوچک‌تر از چیزی که هستند دیده شوند. در سمت مقابل لنزهایی که زاویه دید بسته‌تری دارند، می‌توانند اشیاء را با اندازه واقعی خودشان نمایش دهند اما محدوده تحت پوشش آن‌ها به همان اندازه وسیع نیست.

سخن نهایی

مهم‌تر از نوع دوربین مورد استفاده و کیفیت آن، این است که دوربین را در چه مکان‌هایی نصب می کنید. در صورتی که دوربین را در محل مناسب نصب کنید، علاوه بر ثبت چهره سارقین احتمالی می‌توانید از ورود آن‌ها به منزل خودتان هم جلوگیری کنید. دوربین‌های مداربسته دارای خاصیت بازدارندگی هستند و معمولا سارقین با دیدن آن‌ها از ورود به منزل شما منصرف می‌شوند. به همین خاطر است که خیلی از کارشناسان توصیه می‌کنند دوربین‌های امنیتی را در مکان‌هایی نصب کنید که سارقین احتمالی بتوانند آن‌ها را ببینند.

منبع:آچاره

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.