چگونه پس از تعویض روغن تویوتا چراغ تعمیر و نگهداری را بازنشانی کنیم؟

0

هر زمان که کامپیوتر نقص یا مشکلی در موتور تشخیص دهد، چراغ سرویس مربوطه را روشن می کند. اما برخی از دارندگان خودرو نمی دانند که چگونه چراغ تعمیر و نگهداری تویوتا را پس از انجام خدمات تنظیم مجدد کنند.

چراغ های تعمیر و نگهداری در خودروهای تویوتا نوع خدمات مورد نیاز خودروی شما را نشان می دهد . اکثر مدل‌های تویوتا این روزها دارای یک سیستم کامپیوتری الکترونیکی هستند که به چراغ‌های «نیاز به تعمیر و نگهداری» روی داشبورد و بسیاری از اجزای دیگر متصل است.

تعمیرات تخصصی تویوتا روشن شدن چراغ چک تویوتا آموزش خاموش کردن چراغ چک روش های پاک کردن چراغ چک آموزش ریست کردن خودرو تعمیرگاه تویوتا در تهران مجله مکانیک

هنگام روشن شدن چراغ تعمیر و نگهداری چه باید کرد؟

سیستم یادآوری تعمیر و نگهداری در خودروهای تویوتا تنها یک کار را انجام می دهد – هشدار دادن زمانی که زمان تعویض روغن فرا می رسد. سیستم کامپیوتری پس از هر بار تنظیم مجدد مسافت پیموده شده را ردیابی می کند و پس از 5000 مایل رانندگی، چراغ روشن می شود.

چراغ Maintenance بعد از 5000 مایل روشن می شود.هنگام تعویض روغن یا تعمیر خودرو، باید چراغ تعمیر و نگهداری تویوتا را خاموش کنید تا بتواند دوباره برای 5000 مایل شروع به شمارش کند.

تویوتا توصیه می کند نور را نادیده نگیرید و برای جلوگیری از آسیب دیدن موتور یک سری بازرسی انجام دهید.

نحوه ریست کردن چراغ تعمیر و نگهداری تویوتا

شما برای تعویض روغن از نمایندگی تویوتا سرویس بگیرید، چراغ تعمیر و نگهداری تویوتا را برای شما ریست می کنند. اما، استفاده از سرویس تعویض روغن شخص ثالث ممکن است دارای امتیاز مشابهی نباشد.

اگر می خواهید بدانید که چگونه چراغ تعمیر و نگهداری تویوتا را بازنشانی کنید تا این فرآیند توسط خودتان انجام شود، در اینجا مراحل تنظیم مجدد دو مدل محبوب – کمری و پریوس وجود دارد.

TOYOTA CAMARY 2019 پرفروش ترین خودروهای جهان قیمت TOYOTA CAMARY قیمت تویوتا کمری 2019 مشخصات تویوتا کمری 2019 مجله خودرو

تنظیم مجدد چراغ تعمیر و نگهداری در تویوتا کمری

چراغ مورد نیاز تعمیر و نگهداری را در داشبورد تویوتا کمری خواهید دید . این چراغ با برچسب MAINT REQD، زمان تعویض روغن را به راننده یادآوری می کند.

به یاد داشته باشید که نشانگر هیچ گونه اتصالی به هیچ سنسوری ندارد یا هیچ گونه نقص داخلی و خرابی قطعات را نشان نمی دهد.
فرآیند بازنشانی کمری بسیار ساده است.

این چراغ به عنوان یک شمارنده مسافت پیموده شده عمل می کند و به رانندگان هشدار می دهد که وسیله نقلیه از زمان آخرین تنظیم مجدد بیش از 5000 مایل عبور کرده است. اگر خودتان تعویض روغن را انجام می دهید، نحوه تنظیم مجدد چراغ تعمیر و نگهداری تویوتا کمری را بیاموزید .

برای خاموش کردن چراغ به صورت دستی مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ماشین را روشن کنید و سپس دکمه‌ای را فشار دهید که میزان کیلومترشمار را تغییر می‌دهد.
  • در حالی که دکمه را نگه داشته اید، کلید استارت را کمی بچرخانید تا خودرو بدون خاموش کردن موتور روشن شود. چراغ های داشبورد را روشن می کند. کیلومتر شمار قبل از اینکه تمام ارقام آن به صفر تبدیل شوند شروع به چشمک زدن می کند.
  • دکمه را رها کرده و کلید احتراق را خاموش کنید. چراغ MAINT REQD احتمالاً دفعه بعد که ماشین را روشن می کنید خاموش می شود.

بیشتر ببین

  • این 9 چیز می تواند مسافت پیموده شده بنزین شما را خراب کند!
  • دلایل روشن شدن چراغ موتور در آئودی

نحوه تنظیم مجدد چراغ تعمیر و نگهداری پریوس

چراغ نشان دهنده مشکل جدی نیست اما وقتی روشن می شود و خاموش نمی شود آزار دهنده است. بسیار آسان است . در واقع تنظیم مجدد چراغ تعمیر و نگهداری تویوتا در پریوس

این مراحل را دنبال کنید تا بدون هیچ مشکلی این کار را انجام دهید:

  • دکمه پاور خودرو را نه یک بار بلکه دو بار در حالی که پای خود را از ترمز خارج کرده اید فشار دهید.
  • دکمه کیلومتر شمار (ODO) در زیر صفحه نمایش چند منظوره قرار دارد. برای توقف خواندن ODO به جای Trip A یا Trip B فشار دهید. سپس با یک بار فشار دادن دکمه روشن/خاموش، ماشین را خاموش کنید.
  • دکمه ODO را فشار داده و نگه دارید و دکمه پاور را دو بار فشار دهید و پای خود را از ترمز خارج کنید. چراغ داشبورد چشمک زن خاموش می شود و نشانگر کیلومتر شمار بازنشانی می شود.

به این ترتیب چراغ تعمیر و نگهداری پریوس را خاموش می کنید . برخی از مدل ها دکمه ODO/Trip را ندارند. در این صورت، دکمه کیلومتر/ساعت مایل بر ساعت را فشار دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.
در واقع بازنشانی تعمیرات مورد نیاز تویوتا پریوس بسیار آسان است.

چگونه چراغ تعمیر و نگهداری تویوتا را در مدل های دیگر بازنشانی کنیم؟

حتماً از خود می‌پرسید که فرآیند تنظیم مجدد برای یک مدل دیگر تویوتا چگونه خواهد بود. خوب، هیچ چیز پیچیده ای نیست.

چند مرحله ساده را دنبال کنید : برای تنظیم مجدد چراغ تعمیر و نگهداری تویوتا که کمری یا پریوس نیست،

  • کلید استارت را داخل شیار قرار دهید و بدون اینکه موتور را خاموش کنید، ماشین را روشن کنید.
  • کیلومتر شمار باید “Trip A” را نشان دهد. اگر این کار را نکرد، دکمه «تنظیم مجدد» یا «سفر» را فشار دهید تا زمانی که علامت کیلومتر شمار «Trip A» را نشان دهد. در زمان فشار دادن دکمه، ماشین را خاموش کنید و سپس آن را دوباره روی “روشن” قرار دهید. شما نباید دکمه را تمام مدت فشار دهید.
  • صفحه کیلومتر شمار یک رشته خط تیره و به دنبال آن یک سری صفر را نشان می دهد. پس از آن، صفحه نمایش دوباره “Trip A” را نشان می دهد. در این مرحله می توانید دکمه را فشار دهید.

پس از انجام صحیح فرآیند، چراغ خاموش می شود.

این فرآیند خاموش کردن چراغ MAINT REQD در خودروی تویوتا است. دفعه بعد که خودرو را روشن می کنید، سیستم کامپیوتری شروع به شمارش مایل ها از صفر می کند.

هنگامی که مسافت پیموده شده به 5000 مایل برسد، چراغ دوباره روشن می شود. باید روغن را تعویض کرده و چراغ مورد نیاز تعمیر و نگهداری تویوتا را ریست کنید.

سوالات متداول در مورد تعمیر و نگهداری لایت تویوتا

  1. چرا چراغ تعمیر و نگهداری تویوتا باید ریست شود؟

بهتر است چراغ تعمیر و نگهداری تویوتا را به صورت دستی خاموش کنید زیرا به خودی خود خاموش نمی شود و فضای کمتری را روی داشبورد شما اشغال می کند.

این نور ممکن است هنگام حرکت در شهر آزاردهنده شود و حتی باعث شود که یکپارچگی وسیله نقلیه خود را زیر سوال ببرید.

مشابه موارد فوق، اگر یکی از اعضای خانواده شما از تویوتای شما استفاده می کند و با معنای این چراغ آشنا نیست، ممکن است نگران شود و فکر کند که ممکن است خودرو آسیب ببیند.

  1. آیا وقتی چراغ تعمیر و نگهداری روشن است می توانم تویوتا رانندگی کنم؟

اگرچه رانندگی با چراغ روشن ایمن است، اما اگر برای مدت طولانی تری به این هشدار توجه نکنید، ممکن است خودرو آسیب ببیند.

رانندگی در زمانی که خودروی شما نیاز به تعمیر دارد نیز می تواند مشکلات موتور را تشدید یا بدتر کند. حتی ممکن است در جاده گیر بیفتید یا باعث تصادف شود.

  1. چراغ تعمیر و نگهداری چقدر باید روشن باشد؟

چراغ چشمک زن روغن اغلب بعد از 500 مایل یا حدود دو هفته رانندگی به یک مشکل مهم تبدیل می شود.

با این حال، پس از رسیدن به آن نقطه، شرایط می تواند به سرعت بدتر شود و منجر به آسیب مکانیکی شدید شود. در نتیجه در اسرع وقت با یک مکانیک قرار ملاقات بگذارید.

  1. اگر چراغ تعمیر و نگهداری مجدد تنظیم نشود چه اتفاقی می افتد؟

اگر نشانگر بازنشانی نشود، خودروی شما می‌تواند نشان دهد که بیشتر از آنچه که باید به تعویض روغن نیاز دارید.

اگر خودروی شما مدام به شما هشدار می دهد که روغن شما باید تعویض شود، به خاطر سپردن آن زمان دشوار خواهد بود.

  1. آیا چراغ چک موتور با چراغ تعمیر و نگهداری یکی است؟

این چراغ های هشدار شبیه هم نیستند. چراغ مورد نیاز سرویس به سادگی نشان می دهد که خودرو نیاز به تعویض روغن یا سایر تعمیرات استاندارد دارد.از طرفی چراغ چک موتور نشان از اشکال دارد.

نتیجه

دشوار نیست همانطور که می بینید، تنظیم مجدد چراغ تعمیر و نگهداری تویوتا . با این وجود، اگر روش بالا برای مدل تویوتا شما جواب نداد یا می‌خواهید یک حرفه‌ای چراغ را برای شما تنظیم مجدد کند، به تعمیرگاه مجاز تویوتا در منطقه خود مراجعه کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.