دلایل روشن شدن چراغ چک خودرو آئودی چیست ؟

0

نماد نارنجی و موتوری شکل که گاهی اوقات روشن می شود آزاردهنده نیست. در واقع، این نشانه مشکلی در اجزای موتور است. بنابراین، وقتی چراغ چک موتور آئودی روشن می‌شود، به یاد داشته باشید که به سمت قطعه‌ای اشاره می‌کند که یا فریاد می‌زند برای تعمیر یا تعویض فوری.

چراغ هشدار EPC آئودی

5 دلیل اصلی که آئودی چراغ موتور را روشن می کند

مطالب مرتبط

هنگامی که ناگهان چراغ چک موتور روشن می شود، راحت ترین ماشینی مانند آئودی نیز وحشت را ایجاد می کند. با این حال، بدون فکر کردن به بدترین شرایط به سمت چراغ چک موتور فعال، به سادگی جزء مرتبط با علت را پیدا کنید.

1. شمع یا وایر شمع

شمع برق را از سیم شمع دریافت می کند. در صورت خراب بودن وایرهای شمع، افت شدید مسافت پیموده شده بنزین و عملکرد موتور مشاهده می شود که نیاز به تعویض آن دارد.

حتی شمع‌های فرسوده یا آسیب‌دیده می‌توانند باعث تکان‌های تصادفی شتاب شوند که نشان‌دهنده آتش‌سوزی نادرست در محفظه احتراق است.

2. مبدل کاتالیزوری

که مسئول تبدیل مونوکسید کربن به دی اکسید کربن تولید شده در طی فرآیند احتراق است، عاقلانه است که نکات نگهداری آن را برای جلوگیری از هر نوع خرابی دنبال کنید.

در صورت گرفتگی مبدل کاتالیزوری، ممکن است صداهای غیرعادی بشنوید و متوجه انتشار دود تغییر رنگ از اگزوز شوید. مشکل این قطعه که هم بر روی نشاط گاز و هم مسافت پیموده شده تأثیر می گذارد، معمولاً چراغ چک موتور آئودی را روشن می کند .

3. درپوش گاز

در هنگام شل شدن درپوش گاز، بخارات سوخت از درپوش به اتمسفر نشت می کند. این امر باعث افزایش مشکلات سلامت و همچنین انتشار گازهای گلخانه ای می شود. همچنین کاهش مسافت پیموده شده بنزین ، اگر هنگام سفت کردن درپوش گاز متوجه درپوش معیوب شد، تعمیر یا تعویض آن تنها راه حلی است که در دست است.

4. سنسور جریان هوای انبوه

بدون شک، خودروی شما برای عملکرد روان به حسگر جریان هوای انبوه نیاز دارد. با اندازه گیری فشار هوا، هوای ورودی به سیستم احتراق و رطوبت، با سنسور اکسیژن کار می کند.

در صورت عدم عملکرد عادی، تنظیم خودرو با تغییرات ارتفاع و سایر شرایط خارج از جاده دشوار خواهد بود. علاوه بر این، مسافت پیموده شده گاز را 25 درصد کاهش می دهد. علاوه بر این، علائم خرابی ممکن است شبیه به علائم مشاهده شده با شمع ها باشد. بنابراین، باید از یک متخصص کمک بگیرید تا بتواند علت واقعی مشکل را پیدا کند و به موقع آن را درمان کند.

5. سنسور اکسیژن

این قطعه همراه با MAF کار می کند و اکسیژن نسوخته را کنترل می کند. همچنین، کمک به اندازه‌گیری سوخت نسوخته، در صورت آسیب دیدن قطعه – ممکن است داده‌های نادرستی را در اختیار رایانه قرار دهد. در نتیجه مسافت پیموده شده گاز کاهش می یابد.

علاوه بر این، سنسور اکسیژن معیوب منجر به صدمات جبران ناپذیری می شود که برای آن باید هزینه گزافی بپردازید. دلیل اصلی خرابی آن خاکستر روغن است که سنسور را می پوشاند و توانایی تغییر مخلوط سوخت و اکسیژن را کاهش می دهد.

امیدواریم پس از دانستن علت روشن شدن چراغ چک موتور آئودی، بتوانید مشکل را پیدا کرده و بلافاصله آن را تعمیر کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.