علت روشن شدن چراغ پشت آمپر L90 هنگام ترمز چیست ؟

0

در خودروی ال ۹۰ ، سیستم کنترل بدنه وجود دارد.

سیستم کنترل بدنه، سیستمی است که تمام قطعات بدنه ی خودرو را کنترل میکند.

در این سیستم یونیتی طراحی شده که با درخواست انجام هرکاری، از سوی راننده یا سرنشینان، سیگنالی به یونیت ارسال شده، و یونیت به قطعه ی اجرا کننده، برق ارسال میکند.

آموزش تعمیر خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو تعمیرات تخصصی ال 90 مزایا و معایب ال 90 برق ترمز ال ۹۰ بهم ریختن پشت آمپر بهم ریختن ساعت خودرو

شاید با خود بپرسید که این سیستم چگونه کار میکند؟

بعنوان مثال، راننده ترمز میکند. با ترمز راننده در تمام خودرو های چراغ ترمز در عقب خودرو روشن میشود. در ال نود هم همینطور است اما با یک تفاوت!

در تمام خودروها برق ۱۲ ولتی در فشنگی ترمز قرار دارد که با فشردن پدال، برق به عقب ماشین راه پیدا میکند و چراغ های ترمز روشن میشود!

اما در ال ۹۰ با فشردن پدال ترمز، سیگنالی به سیستم کنترل بدنه میرود و بعد از یونیت به چراغ های عقب میرود!

دلیل این کار میتواند بسته به نوع قطعه متفاوت باشد. بطور مثال با ترمز گرفتن یونیت متوجه ترمز خودرو میشود و از اطلاعات ترمز کردن خودرو ، یونیت استفاده میکند.

اما مشکلی که در خودروی ال ۹۰ هنگام ترمز کردن پیش میاید، این است که با ترمز گرفتن جراغ های پشت آمپر روشن میشود. این مشکل میتواند نشانه ی اتصال سیم های مربوط به سیگنال های یونیت است.

در این مشکل، برق ۱۲ ولت با هر ترمز وارد یونیت الکترونیکی میشود که این مشکل در دراز مدت باعث صدمه دیدن یونیت میشود.
برای حل مشکل روشن شدن چراغ های پشت آمپر ال ۹۰ هنگام ترمز گرفتن چه کاری انجام دهیم؟

برای حل مشکل اختلال در چراغ های پشت امپر ال ۹۰ در حین ترمز گرفتن، باید اول مشکل سخت افزاری چراغ که بر اثر فرسودگی پیش آمده است برطرف شود، و بعد با دستگاه مخصوص بدنه ال ۹۰ اسکن و ریست شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.