چگونه عمر باتری خودرو را دو برابر کنیم؟

0

باتری خودرو حداکثر ۴ تا ۶ شش سال میتواند دوام بیاورد اما مسائل دیگری از قبیل نوع آب و هوا، نوع خودرو و حتی شیوه استفاده از خودرو در طول عمر باتری تاثیر گذار است. تعویض باتری اتفاقی است که برای همه صاحبان خودرو می افتد اما با رعایت موارد زیر میتوان در هزینه ها صرفه جویی کرد و طول عمر باتری را افزایش داد.

خالی شدن باتری خودرو زمان تعویض باتری خودرو طول عمر باتری خودرو علت خوابیدن باتری خودرو علت خرابی باتری خودرو معایب باتری خودرو عمر باتری خودرو چقدر است خوابیدن باطری ماشین بهترین باطری ماشین علت سولفاته شدن سر باطری ماشین قیمت باطری ماشین افزایش عمر باتری ماشین

فاصله زمانی بین هر استارت خودرو زیاد باشد

بر اساس تحقیقات استفاده از خودرو در مسیرهای کوتاه مدت سبب کاهش طول عمر باتری میشود. باتری خودرو برای شارژ به مسافت زیادی نیاز دارد و برای شارژ کامل به ۸ ساعت نیازمند است. اگر باتری به طور کامل شارژ نشود سبب کریستالیزه شدن قطب منفی باتری شده و باعث میشود باتری در شارژ شدن مشکل پیدا کند. اما این بدین معنی نیست که شما روزی ۸ ساعت رانندگی کنید بلکه منظور این است که به نسبت کارکرد باتری از قبیل چراغ ها ، کولر و سیستم صوتی می بایست فرصت شارژ شدن به باتری را هم بدهید.

در دمای مناسب نگهداری کنید

باتری خودرو در دماهای معمول قابل استفاده هستند اما در دماهای بسیار بالا یا بسیار پایین باعث مشکلاتی خواهد شد. باتری در دمای بسیار بالا منجر به بخار مایع درون آن میشود که این عامل باعث شارژ بیش از حد آن و آسیب به باتری میشود. همچنین در دماهای بسیار پایین الکترولیت باتری دچار یخ زدگی شده و دچار مشکلاتی داخلی در باتری خواهد شد. بدین منظور توصیه میشود اگر در شرایط بسیار سرد رانندگی میکنید در هنگام خاموش بودن خودرو باتری را درون محفظه ای بطور موقت قرار دهید.

تمیز نگه دارید

بسیار مهم است که باتری ها از خوردگی محافظت شوند. خوردگی در واقع پودرهای سفیدی هستند که روی آند و بست باتری تجمع میکنند. شما میتوانید این خوردگی ها را با جوش شیرین و آب و مسواک (غیر فلزی) پاک کنید. خوردگی بیش از حد نشان دهنده زمان تعویض باتری است اما با تمیز کردن به موقع آن میتوانید عمر باتری را افزایش دهید.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.