کد خطای P0440 در ECU چیست و چه علائمی دارد و چگونه تعمیر می‌شود؟

0

خرابی ECU، می‌تواند به شکل‌های مختلفی در اتوموبیل نشان داده شود. کد خطاها یکی از مواردی است که می‌توانید با استفاده از آن‌ها از مشکلات ECU و یا دیگر اجزای اتوموبیل با خبر شوید.

بررسی عوامل و علائم کد خطای P0440

رفع کد خطای P0440 ترجمه کد خطا به فارسی خواندن کد خطا کامپیوتر خواندن کد خطای دیاگ کد خطا خودرو کد خطا در دیاگ چیست کد خطای ecu دلایل روشن شدن چراغ چک آموزش دیاگ آموزش تنظیم موتور با دیاگ ecu چیست آموزش تعمیر ecu ایرادات ECU ماشین

ما در این مطلب قصد داریم در رابطه با کد خطای P0440 در ECU با شما صحبت کنیم.

فرایندهای داخلی وسیله نقلیه بخارهایی ایجاد می‌کند که در جو آزاد می‌شود. قانون هوای پاک که توسط آژانس حفاظت از محیط زیست وضع شده، حجم بخارهایی را که یک وسیله نقلیه می تواند، قبل از عبور از آستانه تعیین شده منتشر نماید، تنظیم خواهد کرد.

فرایند حرکت بنزین به موتور، بخارهایی را ایجاد می‌کند که برای محیط زیست خطرناک می‌باشد.

سیستم کنترل انتشار تبخیر ( EVAP) با جمع آوری آن‌ها در یک کپسول ذغالی به نام کنی استر (canister) آن‌ها را کنترل خواهد کرد.

در واقع کنی استر مانند محفظه ای که بخارها را ذخیره می کند، عمل خواهد کرد. در زمان مناسب این بخارها به موتور فرستاده شده و در آنجا می‌سوزد.

هنگامی که مشکلی در سیستم EVAP به وجود می‌آید، این مشکل منجر به نشان داده شدن کد خطای P0440 در ECU خواهد شد.

کد خطای P0440 در ECU به چه معناست؟

کد خطای P0440 در ECU بدین معناست که در سیستم EVAP مشکلی وجود دارد.

اگرچه مشخص نیست که این خطا مربوط به کدام قسمت می‌باشد؛ اما می‌تواند کل سیستم را تحت تاثیر قرار دهد.

مشکل می‌تواند از درپوش گاز، کپسول کربن، یکی از خطوط سوخت، دریچه تصفیه یا هر یک از شیلنگ‌ها باشد.

کد P0440 به دلیل سیستم تست خودرو ظاهر می‌شود. رایانه داخلی به طور منظم نشتی را در سیستم EVAP بررسی کرده و اگر سوراخ هایی به اندازه 0.10 را تشخیص دهد، کد خطا نمایش داده خواهد شد.

معمولاً کد P0440 با کد دیگری همراه است. این کد اطلاعات بیشتری را در مورد اینکه خطا از کجا سرچشمه می‌گیرد، ارائه می‌دهد.

کدهای متداول همراه با P0440 عبارتند از:

  • P0441
  • P0447
  • P0456
  • کدهای دیگر از سری P044x

نشانه‌های کد P0440 شامل چه مواردی می‌شود؟

باید به شما بگوییم این کد خطا، نشانه قابل توجهی به جز روشن شدن چراغ چک موتور ندارد. اگر به دنبال یک علامت خاص هستید تا اتوموبیل را برای تعمیر ببرید، باید به شما بگوییم حتی در حالت ضروری نیز باز هم اتوموبیل‌تان علامت خاصی را از خود نشان نمی‌دهد. تنها موردی که می‌توان آن را به عنوان یک نشانه در نظر گرفت، بوی سوخت است. بوی سوخت نیز تنها در صورتی که قابل شناسایی خواهد بود که نشتی قابل توجهی وجود داشته باشد.

دلایل کد خطای P0440

کد خطای P0440 هنگامی ظاهر می‌شود که دو قسمت عملکرد نادرست داشته باشند. اولین قسمت، سیستم EVAP بوده و دومین قسمت مربوط به کامپیوتر خودرو می‌شود. رایانه خودرو اگر کاهش فشار سوخت را تشخیص دهید، کد نمایش داده خواهد شد. معمولا اگر کلاهک گاز شل یا ضعیف نصب شده باشد، منجر به کاهش فشار خواهد شد.

دیگر دلایلی که می‌تواند منجر به بروز این خطا گردد شامل :

  • مشکلات مربوط به سنسور فشار بخار سوخت
  • کار نکردن شیر برق
  • کار نکردن کپسول سوخت
  • سوء عملکرد سوپاپ تصفیه

آیا کد خطای P0440 در ECU مشکلی جدی است؟

این کد اگرچه مشکل بزرگی را برای رانندگی شما به وجود نمی‌آورد؛ اما لازم است در اسرع وقت برای برطرف کردن آن اقدام نمایید.

کد خطای P0440 چگونه برطرف می‌شود؟

فراموش نکنید که برای برطرف کردن این خطا، زمان به نسبت زیادی لازم است و آماده باشید که برای حداقل یک روز اتوموبیل خود را نزد تکنسین به امانت بگذارید. اولین کاری که برای برطرف کردن این خطا انجام می‌شود، محکم کردن در پوش گاز است. در مرحله بعد می‌توانید، کد خطا را پاک نمایید.

بعد از این مرحله توصیه می‌کنیم، درپوش گاز را تعویض نمایید. حتی اگر در پوش گاز شما نشتی نداشته باشد، نیز باز تعویض آن می‌توانید از مشکلات احتمالی در آینده جلوگیری کنید.

حرکت بعدی تعویض یا تعمیر قطعات سیستم بخار است که دارای مشکل هستند. این قطعات می‌توانند شامل شیر کنترل بخار یا کپسول کربن باشند.

قبل از مرحله بعدی ، باید شیر تخلیه بخار و دریچه هوا را بررسی کنید. سپس ، با استفاده از یک درگاه آزمایش بخار، مکانیک شما ممکن است با آزمایش دود به دنبال نشتی باشد. آزمایش دود برای کمک به شناسایی نشتی دود انجا می‌شود.

در مرحله آخر، خرابی یا شل شدن شلنگ زیر کاپوت، را بررسی نمایید.

امیدواریم از مطالعه این مطلب استفاده لازم را برده باشید، در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر برای تعمیرات ECU دارید، می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

منبع:ایران سیساکو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.