قیمت باتری خودرو کاهش یافت

0

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باطری :

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باطری و خدمات برق تخصصی خودرو گفت: قیمت باطری نسبت به سال گذشته روند نزولی به خود گرفته است.

قیمت باتری خودرو قیمت باتری قیمت باطری ماشین قیمت لوازم خودرو قیمت باطری پراید قیمت باتری پژو 405 قیمت باطری اتمی قیمت باتری اسیدی قیمت باتری سمند
تقی علی‌اکبری  در رابطه با بازار باطری خودرو گفت: از ابتدای سال جاری تا به امروز بازار دچار نوسان قیمتی نبوده و قیمت‌های فعلی، ارزش کمتری نسبت به قیمت‌های سال گذشته دارد و این در حالی است که در سطح بازار برای ادامه کسب‌وکار، قیمت‌های اعلامی کمتر از قیمت درج‌ شده بر روی محصول برای مصرف‌کننده نهایی است.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باطری و خدمات برق تخصصی خودرو، تصریح کرد: در حال حاضر بازار با کمبود کالا مواجه نیست و با وجود آنکه بازار در پیک مصرف باطری قرار دارد اما میزان عرضه از تقاضا بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری حداکثر میانگین قیمت باطری بر مبنای آمپر، هر آمپر ۱۰ هزار تومان بود که در حال حاضر به آمپری ۷۱۰۰ تا ۷,۲۰۰ تومان کاهش یافته و حتی کارخانه‌ها باطری خراب را با توجه به قیمت مس در محدوده آمپری ۲ تا ۳ هزار تومان خریداری می‌کنند.

علی‌اکبری یادآور شد: بسیاری از مواد اولیه تولید باطری به صورت وارداتی در کشور تأمین می‌شود که با نوسان قیمت ارز، قیمت نهایی باطری دستخوش تغییر می‌شود و می‌توان مدعی شد قیمت باطری با کاهش ارزش ارز به ویژه دلار، روند نزولی به خود گرفت.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باطری و خدمات برق تخصصی خودرو ادامه داد: طبق قوانین واردات و صادرات، تأمین باطری از بازارهای دیگر منعی ندارد و حدود ۳۰ درصد از نیاز بازار از طریق واردات تأمین می‌شود که قیمت هر آمپر باطری وارداتی حدود ۱۰ هزار تومان است.

وی گفت: حجم اعظم واردات باطری خودرو از کشور کره است و این کشور با توجه به نیاز بازارهای هدف، محصولات متنوع با برندهای مختلف تولید و عرضه می‌کند.

هندل ۵۵ آمپر

۳۷۱,۲۵۰ % ۴

۳۵۷,۵۰۰ تومان

هندل ۶۰ آمپر بلند

۴۰۵,۰۰۰ % ۷

۳۷۵,۰۰۰ تومان

هندل ۶۶ آمپر

۴۴۵,۵۰۰ % ۴

۴۲۹,۰۰۰ تومان

هندل ۷۰ آمپر معمولی

۴۷۲,۵۰۰ % ۴

۴۵۵,۰۰۰ تومان

هندل ۷۰ آمپر معکوس

۴۷۲,۵۰۰ % ۴

۴۵۵,۰۰۰ تومان

هندل ۷۴ آمپر

۴۹۹,۵۰۰ % ۴

۴۸۱,۰۰۰ تومان

واریان ۵۵ آمپر
۳۱۰,۶۰۰ % ۳

۳۰۰,۶۰۰ تومان

واریان ۶۶ آمپر

۳۶۵,۵۰۰ % ۳

۳۵۵,۵۰۰ تومان

واریان ۷۴ آمپر

۴۰۵,۴۰۰ % ۲

۳۹۵,۴۰۰ تومان

سهند ۵۰ آمپر

۳۲۵,۶۰۰ % ۶

۳۰۵,۶۰۰ تومان

سهند ۵۰ آمپر L2

۳۲۵,۶۰۰ % ۶

۳۰۵,۶۰۰ تومان

سهند ۵۵ آمپر
۳۵۰,۶۰۰ % ۶

۳۳۰,۶۰۰ تومان

منبع: ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.