تاریخچه اتومبیل‌های مزدا

0

شرکت خودروسازی شرکت مزدا موتور که تحت برند مزدا در جهان شناخته شده است یک شرکت خودروسازی چند ملیتی است که در منطقه آکی شهر فوچو در هیروشیما ژاپن واقع شده است. این کمپانی در سال ۲۰۱۵ موفق به تولید بیش ۱.۵ میلیون دستگاه اتومبیل در کارخانه‌های تولیدی ژاپن و سایر نقاط جهان شد. مزدا لقب پانزدهمین کمپانی خودروسازی بزرگ دنیا را به خود اختصاص داده است. زمانی که کمپانی مزدا نخستین کامیون خود را راهی بازار کرد، نام آن شناخته شد. علاوه بر این نام “مزدا” برگرفته و یادآور نام “اهورامزدا” خدای نور و روشنی است. صاحبان این کمپانی امیدوار بودند که نام این برند تصویر خودورهای کامپکت تولیدی را روشن سازد.

در ابتدای کار شرکت مزدا، در ۳۰ ژانویه ۱۹۲۰، تحت عنوان شرکت تویو کورک کوگیو در هیروشیمای ژاپن تاسیس شد. هفت سال بعد این شرکت نام خود را به تویو کوگیو تغییر داد. در طول این دوره شرکت درگیر مشکلات مالی بود و مجبور شد برای جلوگیری از ورشکستی از چندین سرمایه‌گذار هیروشیما کمک بگیرد. در اصل تخصص شرکت تویو کوگیو در تولید ابزارهای ماشین بود اما بعدها دستخوش تغییر شد. در طول سال ۱۹۳۱ این شرکت از تولید ابزارهای ماشین به تولید اتومبیل روی آورد و اولین خودرو مزدا را تولید کرد.

امروزه برند مزدا با مدل‌های متنوع تبدیل به یکی از پرطرفدارترین خودروهای جهان شده است. در طول ۱۱ سال اخیر، خودرو مزدا ۳ ، چه از نوع شاسی بلند و چه نوع هاچ‌بک، مرتبا در تمامی خیابان‌ها و بزرگراه‌های دنیا دیده شده و محبوبیت آن دائما در حال رشد است. در  حقیقت خودرو مزدا ۳ اغلب مواقع در لیست پرفروش‌ترین خودروهای دنیا قرار دارد و در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ عنوان محبوب‌ترین و پرطرفدارتین خودرو در سراسر استرالیا را به خود اختصاص داد.

دلایل محبوبیت اتومبیل مزدا ۳

شاید مهم‌ترین دلایل محبوبیت این خودرو را بتوان  به زیبایی در طراحی، کیفیت قطعات و لوازم یدکی مزدا ۳، و کیفیت ساخت این خودرو نسبت داد.

اما اینکه چه چیزی باعث صدرنشینی چندین ساله خودرو مزدا ۳ در لیست پرفروش‌ترین خودرو دنیا شده است؟ به نظر می‌رسد که مردم از این خودرو سیر و خسته نمی‌شوند. البته پاسخ این سوال مشخص است. مردم و مشتریان به دنبال اتومبیلی هستند که تمامی مزایا را یکجا داشته باشد. مزایایی از قبیل قیمت معقول، ظاهری مناسب و شیک، هزینه نگهداری پایین، قابل اطمینان بودن، بروز مشکلات فنی اندک، نیاز اندک به تعویض لوازم یدکی مزدا.

ابعاد کوچک خودرو مزدا به خریدار این اجازه را می‌دهد که به راحتی رانندگی کرده و در ضمن پارک کردن اتومبیل نیز خیلی راحت‌تر باشد. در عین حال که هزینه و مخارج نگهداری از این خودرو بسیار پایین است، و برخلاف ظاهر کوچک و جمع و جور، مزدا ۳ بسیار قدرتمند است و به راحتی می‌توان چهار مسافر را با آن جابجا کرد. تمامی این مزایا باعث شده تا این مدل به عنوان یک اتومبیل خوب و با کیفیت و قدرتمند با مصرف سوخت بهینه و سهولت در کنترل تبدیل شده و در بین طرفداران برند مزدا به یکی از بهترین و محبوب‌ترین مدل‌ها تبدیل شود.

علاوه بر این موارد می‌توان به کیفیت ساخت بدنه و قطعات این مدل اشاره کرد؛ به نحوی که این خودرو به ندرت به تعمیر نیاز پیدا کرده و حتی در اینصورت نیز تهیه لوازم یدکی مزدا اصلی بسیار راحت و به صرفه خواهد بود. این مدل بسیار قابل اطمینان است و در رتبه‌بندی‌های جهانی توانسته از برندهایی مانند فورد و تویوتا پیشی گرفته و در طی چندین سال در صدر جدول فروش قرار بگیرد.

تهیه لوازم یدکی مزدا ۳

این محبوبیت مزدا ۳ باعث شده بسیاری از افراد از این اتومبیل استفاده کرده و در نتیجه تقاضا برای قطعات و لوازم یدکی مزدا ۳ زیاد باشد. بنابراین اگر اتومبیل شما بر اثر تصادف یا استفاده بیش از حد نیاز به تعویض لوازم یدکی دارد، می‌توانید به راحتی مراکز بسیاری را بیابید که قطعات و لوازم یدکی مزدا ۳ اصلی را ارائه می‌دهند.

علاوه بر ای مدل هاچ بک و شاسی بلند این مدل دارای تکنولوژی حسگر آی-اکتیوسنس است که قابلیت شناسایی خطرات موجود در جلو، عقب و طرفین خودرو را دارا است و می‌تواند از بروز حوادث خطرناک جلوگیری کند. این حسگر در ترافیک شهری، هنگام تعویض لاین در بزرگراه‌ها، پارک دوبل خودرو و در دیگر شرایط به راننده کمک کرده و ایمنی سرنشینان را تضمین می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.