بررسی موتورسیکلت YAMAHA XSR155 نیروموتور +عکس

0

یاماها XSR155 دارای موتور تک سیلندر ۱۵۵ سی سی با سیستم خنک کننده آب است.

در اندونزی، ۱۹.۳ اسب بخار و ۱۴.۷ نیوتن متر گشتاور سالم تولید می کند که به یک گیربکس ۶ سرعته با کلاچ کمکی لغزشی متصل است.

مشخصات فنی یاماها ایکس اس آر 155

یاماها نسخه ۲۰۲۲ مدل محبوب نئورترو خود، XSR155 را در اندونزی عرضه کرده است که اصطلاح نئورترو مخصوص موتورهایی با ظاهر قدیمی و باطنی کاملا مدرن می باشد، موتور سیکلت از نظر مکانیکی بدون تغییر باقی مانده و با این حال، دو گزینه رنگ جدید به آن اضافه شده.

ایکس اس آر ۱۵۵ یاماها چراغ های LED و آمپرسنج LCD با نور پس زمینه آبی دارد.یاماها XSR 155 بر روی همان قاب دلتابکس R15 V4 و MT15 قرار دارد و شباهت های زیادی با برادران برهنه ( موتورهای عضلانی برند یاماها ) و سوپراسپرت خود دارد. از دیگر ویژگی‌های برجسته این کافه ریسر یاماها می‌توان به سیستم تعلیق عقب مونو شوک، بازو چرخشی آلومینیومی، ترمزهای دیسکی جلو و عقب و سیستم ABS دو کاناله اشاره کرد.

یاماها ایکس اس آر ۱۵۵ در ایران توسط شرکت نیرو موتور مونتاژ میشود .

یاماها XSR 155 اگر هوندا در حال حاضر یک موتورسیکلت ۱۵۰cc داشته باشد، آن CB150R Exmotion است، اما شاید یاماها بتواند یک سری مشابه را در کلاس ۱۵۰cc تولید کند. مانند موتور جدید XSR-155 ABS که برای طراحی آن از موتور اصلی موتورهای Yamaha R15 و MT-15 استفاده شده است. طراحی XSR250 / 300 JSD با اتخاذ ظاهر موتور XSR700 ساخته شده است، زیرا شباهت آن به شکل بدنه آن است.همینطور بعضی از قطعات ساخته شده از XSR900 گرفته شده اند که عبارتند از چراغهای جلو، صندلی، بخش دم عقب، بازو و همچنین اگزوز ساخته شده در زیر شکم موتور که همه قابل توجه و جالب هستند.اگر چه ظرفیت موتور تنها ۱۵۵cc است، اما به نظر می رسد این ممکن است قادر به رقابت با Exmotion CBR150R باشد که متعلق به هوندا است و مدتها قبل در تایلند منتشر شده است. در این ویدئو به طراحی جدید موتور یاماها XSR-155 ABS نگاهی بیاندازید و تمامی اجزاء آن را خیلی کامل بررسی کنید.

yamaha xsr155 جدیدترین مدل تجاری در کلاس Neo-Retro است که نشانه های خود را از سری XSR به ارث برده است. آن ترکیبی از یک سبک طراحی کلاسیک و بی انتها را به همراه احساس اعتماد در مخاطب ایجاد و فن آوری مدرن و میراث غنی مسابقه ای خود ارائه می دهد. XSR155 به گونه ای طراحی شده است که برخلاف هر موتورسیکلت دیگری از کلاس خود، احساس آزادی را ایجاد می کند.

تولد سبک طراحی

XSR155 دارای یک قاب Deltabox (شاسی مثلثی شکل) است که شبیه هم خانواده های خود می ماند. این طراحی کیفیت موتورسیکلت های قدیمی را با موتور های امروزی و مدرن ترکیب می کند. همین امر باعث می شود در کنار هم ترکیبی از کلاس های طراحی “Supersport” ، “Naked” و “Retro” را شاهد باشیم. همین مقوله باعث تولد کلاسی جذاب به اسم Neo-Retro می شود.

مشخصات فنی یاماها ایکس اس آر 155

قلب تپنده

این موتور توسط یک انجین ۴ زمانه SOHC مایع خنک تک سیلندر با حجم ۱۵۵ سی سی، عملکرد سوپاپ متغیر ( VVA ) مجهز شده که قادر به تولید قدرت ۱۹ اسب بخار و ۱۴.۷ نیوتن متر گشتاور است. این پیشرانه با جعبه دنده شش سرعته دستی که به همراه خود تکنولوژی Assist و Slipper Clutch را می بیند. این سیستم به طور موثری می تواند در هنگام نیاز به توقف ناگهانی، به معکوس دادن دنده و ترمز گیری yamaha xsr155 قدرت ویژه ای ببخشد.

سیستم ایمنی

وظایف توقف توسط ترمزهای دیسکی از جلو و عقب با استاندارد ABS تک کانال ارائه می شود. وظیفه نگهداری در برابر ضربه را در جلوی موتور سیکلت یک دوشاخ وارونه چنگالی و تک کمک مونوشاک برای عقب فراهم می کند. همچنین سیستم روشنایی کامل LED و یک سرعت سنج دیجیتال کامل ال سی دی به سبک یکپارچه ارائه می شود تا تمام اطلاعات مورد نیاز را به شما ارائه دهد.

مشخصات فنی یاماها ایکس اس آر 155

مشخصات فنی یاماها ایکس اس آر 155
نام محصول XSR 155
برند یاماها
کلاس موتور کافه ریسر
مشخصات انجین
حجم انجین 155 سی سی
نوع انجین چهار زمانه – آب خنک
تعداد سیلندر تک
تعداد سوپاپ در هر سیلندر 4
توان 14.1 کیلووات در10000 دور در دقیقه معادل  19 اسب بخار
گشتاور 14.7 نیوتون متر در 8500 دور در دقیقه
نوع روشن کننده استارتر الکتریکی
سیستم سوخت
سیستم تامین سوخت انژکتور
نوع سوخت بنزین
حجم باک 10 لیتر
سیستم انتقال قدرت
نوع کلاچ دستی
نوع دنده 6 دنده
نوع انتقال قدرت زنجیر
رینگ و تایر
لاستیک جلو 17-70.110
لاستیک عقب 17-70.140
سیستم ترمز
ترمز جلو دیسک + ABS
ترمز عقب  دیسک + ABS
سیستم تعلیق
تعلیق جلو تلسکوپی
تعلیق عقب تک کمک فنر مرکزی
ابعاد موتورسیکلت
طول*عرض*ارتفاع
فاصله دو محور چرخ ها 1330 میلی متر
فاصله از سطح زمین 170 میلی متر
فاصله زین تا زمین 810 میلی متر
وزن 134 کیلوگرم
امکانات
کیلومتر شمار دیجیتال
شارژر USB
چراغ LED دارد
آپشن ها
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.