توقف تولید جنرال موتورز آمریکا به دلیل اعتصاب کارگران

0

در آستانه سومین هفته اعتصاب کارگران جنرال موتورز، اتحادیه کارگران اعلام کرد مذاکرات با مدیران کارخانه پیشرفت کرده‌ است اما هنوز درباره مسائلی نظیر دستمزد و امنیت شغلی کارگران اختلاف‌هایی وجود دارد.

مهم ترین اخبار خودرو جهان شرکت جنرال موتورز مدیرعامل جنرال موتورز وب سایت جنرال موتور بزرگترین شرکت خودروسازی بهترین خودروسازان جهان اخبار آمریکا

حدود پنجاه هزار کارگر از روز ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) در اعتراض به شرایط کار و دستمزد‌ها اعتصاب کرده‌اند. این بزرگ‌ترین اعتصاب کارگران جنرال موتورز در بیش از ده سال گذشته است و گفته می‌شود تاکنون بیش از یک میلیارد دلار به کارخانه ضرر زده است.

جنرال موتورز مانند دیگر خودروسازان ناگزیر به سرمایه‌گذاری زیاد در ساخت ماشین‌های الکتریکی است و برای تامین این سرمایه لازم است تا هزینه‌هایش را کاهش دهد.

بزرگ‌ترین خودروساز آمریکا همچنین به خاطر کاهش تقاضا در آمریکا و نبرد تجاری این کشور با چین تحت فشار است.

بخش عمده‌ای از کارخانه‌های جنرال موتورز به تولید موتور درون‌سوز و سیستم تعلیق اختصاص دارد که با افزایش تولید ماشین‌های الکتریکی به آنها نیازی نخواهد بود.

از سوی دیگر تولید ماشین‌های الکتریکی نیاز به کارگر کمتری از ماشین‌های معمولی دارد و تعداد زیادی از قطعات از خارج از آمریکا یا از کارخانه‌هایی تامین می‌شود که عضو اتحادیه کارگری نیستند.

در حال حاضر ماشین‌های الکتریکی سهم اندکی از تولید جنرال موتورز دارد. اما این شرکت برای تغییر آماده می‌شود.

اتحادیه کارگران صنعت خودرو نگران است که با این تغییر در جنرال موتورز منافع کارگران در نظر گرفته نشود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.