چه موقع باید لنت ترمز را تعویض کنیم؟

0

تعویض لنت ترمز از آن مواردی است که نباید پشت گوش انداخت. اگر لنت ترمز فرسوده شده و کارایی خوبی ندارد نسبت به تعویض آن اقدام کنید. سیستم ترمز خودرو می بایست در شرایط ایده آل باشد در غیر این صورت خطر جانی سرنشینان را تهدید می کند. انواع لنت ترمز با ایجاد اصطکاک جلوی حرکت چرخ ها را می گیرد. این عملیات حرارت زیادی ایجاد می کند که بر روی لنت ها تاثیر دارد. بنابراین وجود لنت هایی با کیفیت و مقاوم در برابر حرارت، در توقف خودرو موثر است.  سیستم ترمز اتومبیل بدون لنت اصلا کارایی خوبی ندارد. این قطعه حساس پس از مدتی نیاز به تعویض دارد. تعویض لنت ترمز خودرو از موارد بسیار مهم در همه اتومبیل هاست و ارتباطی با برند و داخلی یا خارجی بودن خودرو ندارد. در واقع لنت ترمز از قطعات مصرفی است و می بایست به محض خراب شدن، عوض شود.

تعمیر خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش تعویض لنت ترمز ال 90 تعویض لنت ترمز پژو 206 آموزش تعویض لنت پراید تعمیر ترمز خودرو آدرس تعمیرگاه های تهران آموزش تعویض لنت ترمز 206 زمان تعویض لنت ترمز ال 90 زمان تعویض لنت ترمز سمند

چرا باید لنت ترمز را عوض کرد؟از زمانی که ماشین تان را روشن می کنید تا رسیدن به مقصد و توقف خودرو، بارها و بارها لنت ترمز درگیر می شود. هر بار که می خواهید سرعت خودرو را کم کنید یا وقتی که قصد توقف کامل را دارید، فشار روی لنت ترمز خودرو ایجاد می شود. سیستم توقف خودرو طوری است که لنت ها با ایجاد اصطکاک انرژی حرکتی را کاهش می دهند. گرمای حاصل از این اصطکاک موجب سایش، پارگی و آسیب به لنت ها در مرور زمان می شود. در هر بار ترمز مقداری از پوشش محافظ دور لنت ترمز دچار فرسودگی می شود. به این ترتیب لنت ترمز نازک و نازک تر شده و در نهایت به قدری از ضخامت لنت ها کم می شود که دیگر لنت کارایی مناسبی ندارد. در این وضعیت چاره ای جز تعویض لنت ترمز نیست. برخی از علائم اشکال در لنت ها در ادامه معرفی می شود.

  • تعویض لنت ترمز جرم گرفته

اولین علامت هشدار دهنده مربوط به صدای ضعیف از لنت هاست. به طور معمول موقع ترمز کردن، صدای عجیب و خاصی شنیده نمی شود. شنیدن هرگونه صدای اضافی به هنگام ترمز کردن نشان می دهد که زمان تعویض لنت ترمز رسیده است. این صدا شبیه به ناله خفیف یا سوت مانند است. در واقع صدا ناشی از برخورد قطعه فلزی است که می تواند به دلیل زنگ زدگی لنت ها باشد. وجود رطوبت هوا، بارندگی ها و … به مرور موجب می شود تا حالتی شبیه به جرم یا زنگ زدگی روی لنت ها ایجاد شود که موقع ترمز کردن مشکل ایجاد می کند. به خصوص اگر به تازگی هم زمان با ترمز کردن، صدای لنت ها شنیده می شود حتما برای بررسی لنت ها اقدام کنید. در مراحل ابتدایی نیازی به عوض کردن لنت ها نیست و می توان زنگ زدگی لنت ترمز را تمیز کرد تا مشکل برطرف شود.

  • بررسی ضخامت لنت ترمز

قبل از اینکه اتفاقی رخ دهد و به صورت مرتب می توانید لنت ترمز را بررسی کنید. با نگاه کردن و دست زدن به لنت ها هم متوجه ساییدگی و کاهش ضخامت لنت خواهید شد. اگر ضخامت لنت ترمز کمتر از یک اینچ باشد، زمان تعویض لنت ترمز رسیده است. در سرویس دوره ای خودرو همیشه وضعیت لنت ها هم بررسی می شود. لازم است تا لنت عقب و لنت جلو به صورت جداگانه آزمایش شود. برای اینکه سیستم ترمز خودرو به درستی کار کند لازم است تا همه لنت ها در شریط ایده آل باشند. هزینه برای سرویس خودرو بهایی است که برای سلامت جان خود و سرنشینان می پردازید. بسیاری از حوادث رانندگی به دلیل ایراد در سیستم ترمز اتومبیل رخ داده است. خسارات مالی قابل جبران هستند ولی نمی توان خسارات جانی را جبران کرد.

تعمیر خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش تعویض لنت ترمز ال 90 تعویض لنت ترمز پژو 206 آموزش تعویض لنت پراید تعمیر ترمز خودرو آدرس تعمیرگاه های تهران آموزش تعویض لنت ترمز 206 زمان تعویض لنت ترمز ال 90 زمان تعویض لنت ترمز سمند

  • تعویض لنت ترمز  باصدای ناهنجار

وقتی لنت ترمز نیاز به تعویض دارد باید در اولین فرصت به مکانیکی مراجعه کنید. سیستم ترمز به خصوص در سرعت های زیاد روی عملکرد اتوموبیل تاثیر می گذارد. گاهی در شرایط عادی به نظر لنت ها سالم هستند و مشکلی وجود ندارد ولی در سرعت های بالا وقتی ترمز می گیرید، صدایی شبیه به سنباده فلز و سایش شدید دو قطعه فلزی شنیده می شود. با شنیدن این صدا به سرعت با سرویس تعویض لنت هوم سرویز تماس بگیرید. این صدای فلزی شدید نشان می دهد که لنت ها اصلا کارایی ندارند و به طور کامل فرسوده شده اند.

  • روشن شدن چراغ هشدار

سیستم ترمز اتومبیل حساس ترین بخش در هر خودرویی است. از لحاظ ظاهری این سیستم هیچ تاثیری روی زیبایی خودرو ندارد و شاید حتی دیده نشود ولی به لحاظ ایمنی مهم ترین قسمت هر ماشین ترمزها هستند. بسیاری از وسایل نقلیه دارای یک سیستم هشدار در جلوی داشبورد هستند. اگر اتومبیل تان دارای چراغ های نشانگر در صفحه کیلومترشمار باشد، آلارم می دهد. در این صورت وقتی کارایی لنت ترمز از حد مشخصی کمتر شود، هشدار تعویض لنت ترمز با چراغ نشانگر دیده خواهد شد. روشن شدن چراغ ترمز در صفحه کیلومتر شمار نشان می دهد که وضعیت لنت ها چگوه است. بهتر است از قبل در مورد چراغ های نشانگر داشبورد از دفترچه راهنمای خودرو اطلاعت لازم را کسب کنید. به خصوص اتومبیل های جدید دارای بُردهای حساس و نشانگرهای زیادی هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.