۱۰ دلیل مشترک برای گسل شدن میل لنگ گشتاور دیزل چیست؟

0

“۱۰ دلایل مشترک برای گسل شدن میل لنگ گشتاور دیزل” عبارتند از:

۱ -روانکاری بد

مسیر روغن سیستم روانکاری موتور دیزلی صاف نیست، به طوری که محور چرخ دنده و گردن شفت در شرایط اصطکاک نیمه، یعنی شکست شفت تحمل می تواند رخ دهد. از آنجا که نیروی جاذب بخش آویزان ضعیف شده است، شعاع شعاعی شفت مکرر خواهد بود و تنش پس از تخلیه ریشه تغییر می کند، یعنی باعث شکستگی بین ریشه مجله میل لنگ و بازوی میل لنگ می شود. اشکال در عملکرد.

۲ -یاتاقان کار نمی کنند

با در نظر گرفتن موتور دیزل ۶۱۳۵ به عنوان مثال، اگر قطر نورد یاطاقان دنده نورد نورد باشد، یا شکاف برای مدت طولانی خیلی بزرگ است، به طوری که محور مختلف بزرگتر، یعنی شعاع دور پرش از میل لنگ مکرر است، و موتور فلاش چرخ دیزل خودش وزن خاصی دارد و اثر کار هر سیلندر اضافه شده است که سبب ایجاد تنش خمیدگی میل لنگ می شود. اگر ترخیص مونتاژ بوش اتصال به اندازه کافی بزرگ باشد یا آلیاژ سقوط کند، بار ضربه نیز افزایش می یابد و موجب شکسته شدن میل لنگ در مرحله اولیه می شود.

این یکی از دلایل مهم خستگی و شکست اولیه میل لنگ است که ۳ مهره ی عمود بر روی شل است، میل لنگ تحمل خود را از دست می دهد، یا همسایگی هر سوراخ تحمل میل لنگ انحراف است.

یک نمونه از موتور دیزلی ۶۱۰۵ را ببینید. اگر یک مهره محرک اصلی شل باشد، فاصله بین شفت و محور باید از محدوده مجاز باشد، به طوری که تحمل شفت اصلی از بین می رود. اگر محوری از سوراخ های جلو و عقب پایین بیرون بیاید، میل لنگ میل لنگ در هنگام چرخاندن میل لنگ به لبه میل لنگ وصل می شود. بارهای مختلف به ناچار منجر به شکستگی میل لنگ می شوند.

اخبار ایران خودرو قطعه سازان بدهکاری ایران خودرو افزایش قیمت لوازم یدکی انجمن قطعات یدکی خودرو اخبار صنعت خودروسازی قیمت آلومینیوم قیمت فولاد قیمت سرب

۴ -میل لنگ در جهت محوری بزرگ است.

ترخیص محوری بزرگ میل لنگ، علت اصلی حرکت محوری میل لنگ است. برای مثال یک موتور دیزل ۶۱۰۵ را به عنوان مثال انتخاب کنید، چهارمین بلبرینگ اصلی با ورق رانش (معمولا به عنوان کاشی های فلزی ترکیبی شناخته می شود) برای ایجاد جهت محوری میل لنگ و اطمینان از ترخیص محوری خاصی است. هنگامی که حرکت به ۰.۵ ~ ۰.۶mm و یا بیشتر می رسد، نتیجه چوب است. بازوی میل لنگ میل لنگ، هنگام برخورد با بار توربین روغن، نیروی متفاوتی را تحمل می کند. به علت غلظت استرس، می تواند سرعت بخشیدن به شکست شکستگی میل لنگ را افزایش دهد.

۵ -چرخ فلک باز بود.

اگر پیچ فلچر شل باشد، مونتاژ با سرعت بالا چرخ دنده تعادل پویا خود را از دست می دهد و باعث نیروی بزرگ درونی می شود، باعث خستگی میل لنگ و آسان به شکستن در انتهای دم. میل لنگ و چرخ لنگر با حفره مخروطی (مانند موتور دیزل S195) سازگار است. اگر این ناحیه کمتر از ۷۵٪ باشد، موتور دیزل در محل کار خراب می شود و بنابراین میل لنگ را تحت تاثیر قرار می دهد. شفت باعث ایجاد ترک در قسمت هایی است که مطابق با خارج از رینگ می باشد و میل لنگ را می شکند.

تعمیر میل لنگ علائم خرابی میل لنگ آموزش تعمیر موتور خودرو آموزش تعمیر موتور پراید آموزش تعویض میل سوپاپ پراید آموزش تعویض میل لنگ میل لنگ چیست بوش پیستون چیست دلایل کاهش کمپرس پیستون علایم شکستن رینگ پیستون آموزش مکانیک خودرو آموزش تعویض یاتاقان

۶ -عدم تعادل پویا.

در فرایند تعمیر و نگهداری، اگر میل لنگ با آهن نامتقارن یا جابجایی غیرمترقبه آهن جایگزین شود، تعادل اصلی را از بین می برد و باعث می شود که میل لنگ خنثی اثر بسزایی داشته باشد. علاوه بر این، میل لنگ، اگر بازو میل لنگ و شعاع میل لنگ افست شود، باعث عدم تعادل بیشتر از مقدار قابل قبول می شود، و باعث می شود که میل لنگ از مقدار مجاز بالاتر باشد. نیروی سانتریفیوژ نامتعادل موجب اضافه بار تحمل و ایجاد ارتعاش قوی موتور دیزل می شود که باعث می شود تا مدت زمان زیادی از شکستگی خمیدگی میل لنگ جلوگیری شود.

۷ -آسیب ناقص میل لنگ

مهمترین عامل موثر بر خستگی خمیدگی میل لنگ، زاویه دور انتقال بین مجله خمیدگی اتصال و بازوی خم شده و زاویه چرخش بین گردن اسپیندل و بازو خیاطی است. بنابراین، هنگامی که میل لنگ اصلاح می شود، همسایگی، هم موازی، شعاع میل لنگ، شانه گردن و سایر تعمیرات گردن اسپیندل میل لنگ و مجله اتصال میله تنها مورد توجه قرار گرفته است. زبری سطح، و همچنین زاویه بین گردن های مختلف اتصال دهنده و زاویه بین گردن میله اتصال، و نادیده گرفتن اندازه و هندسه زاویه انتقال، به طوری که چرخ سنگ زنی غلط در هنگام سنگ زنی گردن میل لنگ کج کن

مخترع میل لنگ کیست نقش میل لنگ در موتور دلایل خرابی میل لنگ علائم خرابی میل لنگ قیمت میل لنگ پراید میل لنگ چیست علت تاب برداشتن میل لنگ تراش میل لنگ معرفی قطعات خودرو آموزش مکانیک خودرو نحوه کار کردن میل لنگ

۸-وزنقسمت فوق العاده ضعیف است.

به عنوان مثال، موتور ۶۱۱۰ دیزل را به عنوان مثال، پیستون به ترتیب به سه گروه تقسیم می شود و پیستون نصب شده در یک موتور دیزل مشابه باید به چهار گروه تقسیم شود (A، B، C و تفاوت گروه مشابه با کیفیت بالا از میله اتصال ۸g.انتخاب میله ی اتصال در یک موتور دیزل مشابه را نیز باید به یک گروه با کیفیت مشابه (قرمز، آبی، سفید و زرد) تقسیم شده و نصب شده در همان واحد. مجموع جفت پیچ پیستون مونتاژ بر روی موتور دیزل می تواند ۳۰ گرم تجاوز نمی کند در غیر این صورت، یعنی نیروی انفجاری و نیروی inertia هر سیلندر با یکدیگر سازگار نیست بنابراین نیروی میل لنگ برابر نیست. هنگامی که میل لنگ توسط لرزش، ممکن است باعث شکست لگن میل لنگ شود.

۹ -نادرست صحیح است

هنگامی که میل لنگ خم می شود، هنگامی که روش صاف کردن سرد برای تعمیر میل لنگ استفاده می شود، مقدار صاف کردن اغلب می تواند از چندین تا چند میلی متر باشد، اما چون صاف کردن سرد یک روش تغییر شکل پلاستیک است، گاهی اوقات بار ضربه بسیار بزرگ است، بنابراین استرس اضافی اضافی بیشتر تولید می شود و قدرت میل لنگ به شدت کاهش می یابد. بنابراین، میل لنگ موجب خستگی در اثر بارهای متغیر طولانی مدت می شود. و شکستن

۱۰- سرعت بالا یا پرواز

به منظور ایجاد آتش بس اضطراری اضطراری، موتور دیزلی اغلب بیش از سرعت سرعت یا حوادث رانندگی می کند، به طوری که باعث آتش بس اضطراری اضطراری اضطراری و خشونت آمیز شود، به طوری که میل لنگ بارگیری می شود و استرس به شدت افزایش می یابد، و همچنین ممکن است باعث تصادف شکستگی تصادفی میل لنگ.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.