عواقب رها کردن خودرو در حالت روشن

0

معاون اجتماعی پلیس استان کرمان گفت: شاید گاهی اوقات از روی شتاب، خودروی خود را به صورت روشن رها می‌کنیم، اما این عمل می‌تواند مورد سوءاستفاده سارقان فرصت طلب قرار بگیرد.

کوروش احمدیوسفی، معاون اجتماعی پلیس کرمان گفت: به طور کلی خود مراقبتی و محافظت موثر از اموال خصوصی، خودرو و سایر دارایی‌های فردی و همچنین اماکن عمومی یکی از نکات مهم در حوزه پیشگیری از سرقت است که پلیس بر توجه جدی به این مسائل تاکید زیادی دارد.

او افزود: در این میان گاهی خود ما از روی توجه نکردن و کوتاهی‌هایی در استفاده از تجهیزات ایمنی، قفل‌های مناسب و سایر موارد، زمینه وقوع برخی جرایم از جمله سرقت را برای افراد فرصت طلب فراهم می‌کنیم که یکی از این موارد رها کردن خودرو در حالت روشن است و این مورد به خصوص در زمانی که کودکان در خودرو تنها گذاشته می‌شوند خطر بیشتری دارد.

معاون اجتماعی پلیس استان تصریح کرد: در صورت تنها گذاشتن فرزندان خردسال و حتی نوجوان درون خودرو، آن هم در حالت روشن بودن، جدای از احتمال سرقت خودرو این امکان نیز وجود دارد که کودک یا نوجوان ما به تقلید از بزرگتر‌ها خودرو را به حرکت در آورد و با عابر پیاده یا با جایی تصادف کند.

احمدیوسفی، به حادثه بسیار دردناک فوت یک کودک درون خودروی مسروقه طی سالیان گذشته در یکی از نقاط کشور اشاره کرد و گفت: به طور کلی این گونه رخداد‌ها با خودمراقبتی و دقت خود ما قابل پیشگیری هستند که توصیه می‌شود هیچگاه خودروی خود را در اماکن عمومی به حالت روشن و با درب و شیشه باز رها نکنیم و به سایر نکات ساده، اما موثر در جهت پیشگیری از سرقت وسایل نقلیه و اماکن شخصی توجه داشته باشیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.