مشخصات فنی کامیون بنز ۱۹۲۴
مرسدس-بنز سری-ال (کامیون)
نوعی از کامیونهای سری ال مرسدس بنز (Mercedes-Benz L-series truck) که در ایران با نام بنز مایلر (به آلمانی: Meiller) شناخته میشوند،مایلر در سیستم تعلیق و زیربندی تفاوت اساسی با سایر کامیونهای سری ال مرسدس بنز داشت.مایلر در ایران با کد ۲۶۲۸ وبارنگ نارنجی تولید می شد.در زمینهای نا هموار و معادن مزیت های مایلر به خوبی مشخص شد.وبا استقبال بی سابقه گروهی از مشتریان که کاربردهای این چنینی از کامیون داشتند مواجه شد.
تاریخچه
بنز مایلر در حال حمل کانتین
نخستین تولید این سری در سال ۱۹۵۹ در آلمان و برای مصرف داخلی انجام شد ولی تولید برای صادرات آن تا سال ۱۹۹۵ ادامه داشت. سری ال صادرات بسیار موفقی داشت و بسرعت در خاورمیانه، آفریقا و آمریکای جنوبی مشهور شد و بکار قرار گرفته شد.
مرسدس بنز ال ۱۹۲۴، ساخت ایران خودرو دیزل
مدلهای سبکتر که برای مسافتهای کوتاه و ساختوساز بود در کارخانه شهر مانهایم، و مدلهای سنگینتر برای مسافتهای طولانی در کارخانه شهر گاگناو تولید میشدند.
در سال ۱۹۶۲، مدل ۱۹تنی با قدرت بیشتر، با نام L334C ساخته و بهطور عمده صادر شد.
سری ال همچنین در ایران، بهطور فراوان وارد و پس از مدتی در داخل ایران تولید شدند و به بنز مایلر معروف شدند. هماکنون، ایران خودرو دیزل، این سری را در دو مدل ۲۶۲۴ و ۱۹۲۴ با نام خاور، تولید میکند.مدل ۲۶۲۸ نیز دیگر تولید نمیشود. مرسدس بنز LAK 2624 نوع سه دیفرانسیل میباشد و احتمالاً هنوز ۲۶۲۸ سه دیفرانسیل در ایران مانده باشد که کاربرد غیر شخصی دارد.
ادامه تولید این کامیونها با تغییراتی در قسمت پیشرانه و جعبه دنده، همچنین نصب هواکشهای بزرگتر به همراه حفاظهای فلزی جلو، عقب و طرفین در ایران ادامه دارد.
مشخصات فنی کامیون Benz1924
موتور
مدل |
OM 335 |
قدرت موتور |
۲۲۲/۶ اسب بخار در ۲۲۰۰ دور بر دقیقه |
حداکثر گشتاور موتور |
۸۲۰ نیوتن متر در ۱۴۰۰ دور بر دقیقه |
تعداد سیلندرها |
۶ سیلندر خطی |
حجم کل سیلندر |
۱۱۵۸۰سی سی |
نسبت تراکم |
۱۷:۱ |
استاندارد زیست محیطی |
یورو۲ |
سیستم انتقال قدرت
مدل گیربکس |
ZF S6-90/9.01 – ۱.۰۰ سنکرونیزه دستی |
تعداد دنده ها |
۱+۶ |
مدل کلاچ |
GF380 |
نوع صفحه کلاچ |
تک صفحه ای خشک |
سیستم ترمز
نوع ترمز |
پنوماتیک ۲مداره مستقل با بوستر |
ترمز جلو و عقب |
کاسه ای کفشکی |
ترمز دستی |
پنوماتیک با فشار فنر روی چرخ های عقب |
ترمزکمکی |
خفه کن اگزوز |
سیستم تعلیق و محورها
محور جلو |
شکل تیری ثابت و صلب با مقطع |
محور عقب |
محور محرک با چرخ دنده کاهنده |
نسبت تبدیل اکسل عقب |
۵.۹۲ ,۶.۷۳۳ |
فرمان |
هیدرولیک با قابلیت تنظیم |
تعلیق محور جلو |
فنر تخت+کمک فنر هیدرولیکی تلسکوپی |
تعلیق محور عقب |
فنر تخت |
ابعاد شاسی (mm (
نوع شاسی |
E380 TM |
ابعاد |
۵/۸*۷۰*۲۸۴ |
اوزان ( Kg (
|
LK |
L |
بار مجاز روی محور جلو |
۷۰۰۰ |
۷۰۰۰ |
بار مجاز روی محور عقب |
۱۳۰۰۰ |
۱۳۰۰۰ |
وزن مجموع نا خالص مجاز (G.V.W) |
۱۹۰۰۰ |
۱۹۰۰۰ |
وزن خالص |
۶۱۸۰ |
۶۳۲۵ |
ویژگی های حرکتی
|
LK |
L |
حداکثر توانایی بالا روی از شیب |
۴۱% یا ۴۴% |
۳۸% |
حداکثر سرعت (km/h) |
۷۵ یا ۷۲ |
۹۸ |
قطر دایره چرخش |
۲/۱۸ متر |
۶/۲۱ متر |
سیستم برق
ظرفیت باتری |
۲ عدد ۱۲ ولت ۱۲۰ آمپر |
مشخصات دینام |
۲۸ ولت ۳۵ آمپر |
استارت |
۲۴ ولت ۴/۵ کیلو وات |
برق مصرفی |
۲۴ ولت |
ابعاد و فواصل
|
LK |
L |
فاصله دو محور |
۴۲۰۰ |
۵۲۰۰ |
طول کل |
۶۶۷۵ |
۸۴۴۰ |
ارتفاع کل |
۲۹۴۵ |
۲۹۴۵ |
عرض کل |
۲۴۵۶ |
۲۴۵۶ |
ارتفاع روی شاسی از زمین (بدون بار) |
۱۱۹۵ |
۱۲۱۰ |
چرخ ها
رینگ |
۲۴-۸/۵۰ |
تایر |
۲۴-۱۲ |
دیگر تجهیزات
شلنگ باد. جک بالابر. زاپاس. مثلث احتیاط.جعبه کمک های اولیه. جعبه ابزار. کپسول آتش نشانی
باک فلزی ۲۰۰ لیتری.