بررسی مشکلات خودروهای مجهز به‌سیستم EPS

2

چرا زمانی که به‌مدت طولانی با برخی خودروهای وارداتی که مجهز به‌سیستم EPS هستند رانندگی می‌کنیم، احساس می‌کنیم فرمان سنگین شده است؟

سیستم فرمان یکی از مکانیزم‌های مهم ایمنی و هدایت خودرو محسوب شده که طی چندسال گذشه تغییرات فراوانی داشته است. یکی از انواع سیستم فرمان متداول درخودروها، نوع الکتریکی آن یا EPS است.

 

سیستم فرمان یکی از مکانیزم‌های مهم ایمنی و هدایت خودرو محسوب شده که طی چندسال گذشه تغییرات فراوانی داشته است. یکی از انواع سیستم فرمان متداول درخودروها، نوع الکتریکی آن یا EPS است. هدف از طراحی و تعبیه این سیستم در خودروها بهبود عملکرد سیستم فرمان و گردش آسان غربیلک‌فرمان توسط راننده است.

آدرس تعمیرگاه های تهران آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش نکات فنی خودرو دانستنی های فنی خودرو تعمیر و نگهداری خودرو سایت تخصصی خودرو دانستنی های جالب خودرو EPS چیست بررسی مشکلات خودرو

هر سیستمی در خودرو دارای مزایا و ضعف‌هایی است و یکی از ضعف‌های این سیستم، افزایش دما و تاثیرات منفی آن روی هدایت خودرو است. در برخی از خودروها با گرم شدن یا وارد شدن فشار زیاد به‌سیستم فرمان برای پیشگیری از خرابی احتمالی، ECU فرمان توقف یا خاموش شدن خودرو را می‌دهد.

اما دربرخی مدل‌های وارداتی به‌دلیل طراحی درست سیستم فرمان الکتریکی، درحالتی که از فرمان به‌صورت مکرر و طولانی استفاده شود، با دستور ECU عملکرد و تاثیرگذاری سیستم EPS برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد سیستم کاهش یافته و درنتیجه غربیلک‌فرمان سنگین به‌نظر می‌رسد. برای حل این مشکل خودرو را متوقف و به‌مدت ۱۰ دقیقه خاموش کنید تا دما کاهش یابد./اخبار خودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. علی دهقان زاده می گوید

    صبح وقتی من ماشین رو روشن می کنم بعد از ۳ دقیقه آلارم ESP میاره و ماشین خاموش میشه و مجددا بعد از ۳ دقیقه ماشین رو میتونم روشن کنم و ادامه بدم فکر میکنم همین مشکل گرم شدن باشه

    1. محمود می گوید

      اره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.