آموزش تعمیر چراغ عقب خودرو پراید ،پژو ۲۰۶ و سمند

0

اگر چراغ های عقب خودرو شما خراب است یا روشن نیست، با مطالعه مقاله آموزش تعمیر چراغ عقب خودرو نیازی به مکانیک ندارید! برای تعویض مستقیم چراغ یا فیوز، می توانید چراغ های عقب خود را با کسری از قیمت درست کنید. بنابراین وقت را از دست ندهید و برای یادگیری نحوه تعمیر چراغ های عقب اتومبیل خود به ادامه مطلب بروید.

قسمت۱:ارزیابی مشکل

۱-در گام اول از آموزش تعمیر چراغ عقب خودرو فیوز را چک کنید.

فیوز سوخته معمولاً باعث خاموش شدن هر دو چراغ می شود.در اتومبیل های جدید برای تعیین محل قرارگیری جعبه فیوز در اتومبیل به دفترچه راهنمای خود مراجعه کنید. در اتومبیل های قدیمی جعبه فیوز در زیر خط قرار دارد. در بیشتر اتومبیل های جدیدتر می توان آن را زیر کاپوت یا داشبورد قرار داد. این کتابچه دارای یک عکس با برچسب از جعبه فیوز است که جایگاه فیوز ها را نشان می دهد. با اطمینان از خاموش بودن احتراق، درب جعبه فیوز را برداشته و فیوز چراغ عقب را پیدا کنید. با استفاده از چراغ قوه فیوز را بررسی کرده و تعیین کنید که آیا آن سوخته است.

در بیشتر اتومبیل های جدید، به دلیل چیدمان فیوزها، فیوز باید برداشته شود تا بررسی شود.اگر قطعه فلز داخل فیوز چراغ عقب سالم باشد، فیوز همچنان خوب است.اگر قطعه فلز شکسته به نظر برسد، فیوز دمیده شده و نیاز به تعویض دارد. برای بیرون آوردن فیوز از انگشتان یا موچین استفاده کنید. اکثر اتومبیل های جدید در جعبه فیوز یا جعبه ابزار یک فیوزر دارند. این یک ابزار کوچک پلاستیکی سفید رنگ است که شبیه یک انبردست است. آن را به یک فروشگاه اتومبیل ببرید، سپس یک جایگزین بخرید و در جای مناسب قرار دهید تا فیوز دمیده شده جایگزین شود.

۲-به سیم کشی چراغ عقب نگاه کنید.

این سیم ها سیم هایی هستند که به چراغ های عقب منتهی می شوند و در داخل درب صندوق قرار دارند. با آموزش تعمیر چراغ عقب خودرو صندوق عقب را باز کرده و نگاهی بیندازید. باید بدانید سیم ها را به کجا وصل کنید تا سیستم الکتریکی به درستی کار کند. اگر سیمی شل شده است، آن را دوباره وصل کنید. در بیشتر اتومبیل های جدید، سیم کشی در پشت پنل های صندوق عقب قرار دارد و بدون برداشتن پنل ها، دسترسی به آن امکان پذیر نیست.

۳-در طی آموزش تعمیر چراغ عقب خودرو لامپ های چراغ عقب را بررسی کنید.

اگر فیوز و سیم کشی درست به نظر برسد، ممکن است مشکل از لامپ ها باشد. برای بررسی آنها، لنزهای چراغ عقب را از بیرون با استفاده از یک پیچ گوشتی باز کنید. اگر لنزهای شما پیچ ندارند، صندوق عقب را باز کنید تا بتوانید از داخل به چراغ ها دسترسی پیدا کنید. لامپ های مورد نظر را باز کنید و آنها را همانند هر لامپ خانگی بررسی کنید: با نگاهی به سیم رشته ای داخل آنها، مشخص کنید که هنوز سالم است. با ضربه زدن روی لامپ می توانید لامپ را در حال حرکت یا لرزش بررسی کنید. بیشتر لامپ های عقب دارای چراغ توقف هستند.

۴-لنزهای چراغ عقب را بررسی کنید.

در طی آموزش تعمیر چراغ عقب خودرو این که آیا شما با بررسی فیوز، سیم کشی و لامپ توانستید مشکل چراغ های عقب خودرو خود را به درستی برطرف کنید یا خیر، مهم است که لنزها را نیز بررسی کنید تا شکسته نشوند. آب با وارد شدن به لنز می تواند یک لامپ را بسوزاند. برای یادگیری نحوه تعمیر لنز شکسته یا ترک خورده، به مطالعه ادامه دهید.

آموزش تعمیر خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش نکات فنی خودرو دانستنی های فنی خودرو آموزش باتری سازی تعویض لامپ پراید

قسمت۲:استفاده از کیت تعمیر لنز

۱-در طی آموزش تعمیر چراغ عقب خودرو لنز چراغ عقب را بردارید.

۲-در طی آموزش تعمیر چراغ عقب خودرو ترکهای لنز را با نوار ترمیم کننده لنز ترمیم کنید.

استفاده از نوار فقط به معنای رفع موقت است. شما نوار خریداری می کنید یا یک کیت تعمیر لنز خریداری می کنید که همراه با رزین است و به راحتی آن را روی ترک قرار می دهید تا دوباره ضد آب شود. شما می خواهید محلی را که قرار است نوار چسب زده شود تمیز و خشک کنید. درست قبل از افزودن نوار، محل را با پارچه ای بدون پرز که با الکل مالش دهنده مرطوب است پاک کنید و بگذارید خشک شود. برای تمیز کردن محل از شیشه پاک کن استفاده نکنید زیرا آمونیاک موجود در شیشه پاک کن باعث می شود که نوار به اندازه لازم نچسبد. آخرین دستمال مرطوب با الکل مالشی بیشتر آلودگی ها را از بین می برد و یک سطح تمیز باقی می گذارد. اندازه ترک را اندازه بگیرید و نوار را کمی بزرگتر از آسیب لنز برش دهید. هنگام استفاده از نوار، حباب های هوا را صاف کنید، تا لنزها را تحریف نکنند.

۳-در آخر از آموزش تعمیر چراغ عقب خودرو سوراخها و نقاط شکسته را با رزین ترمیم کننده لنز ترمیم کنید.

اگر قسمتی دارای شکستگی است، می توانید سوراخ را با رزین پلاستیکی پر کنید. یک کیت تعمیر لنز بخرید که همراه با وسایل لازم برای پر کردن سوراخ ها باشد. قسمت بیرونی چراغ عقب را با نوار پلاستیکی همراه با کیت تعمیر بپوشانید تا از نشت رزین پلاستیکی جلوگیری کند. طبق دستورالعمل موجود در کیت، رزین را با کاتالیزور و ماده رنگ کننده مخلوط کنید. در این قسمت از فرآیند، یک جفت دستکش یکبار مصرف بپوشید تا از ایجاد رزین روی پوست خود جلوگیری کنید. رزین را در سرنگ تهیه شده بریزید. مطمئن شوید که کل ناحیه ای را که باید پر شود پوشش می دهد. بگذارید حداقل ۲ ساعت خشک شود. نوار را برداشته و سطح آن را سنباده بزنید تا صاف شود.

منبع: wikihow

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.