مشخصات، روش تولید، کاربرد و قیمت پروفیل آبرو

0

انواع و اقسام پروفیل در صنعت ساختمان سازی استفاده می شود. بعضی از پروفیل ها نقش تکمیل کننده دارند یعنی در استحکام و ساخت اولیه ساختمان استفاده نمی شوند که پروفیل آبرو یکی از آن هاست.

ما در اینجا قصد داریم  به توضیح پروفیل آبرو بپردازیم. همانطور که از نامش پیداست، پروفیل آبرو مسیری را برای عبور و انتقال آب فراهم می نماید. پروفیل آبرو به دلیل شکل هندسی که دارد برای نصب و استفاده روی سقف های شیروانی و سقف سوله ها جهت هدایت جریان آب گزینه مناسبی است. به علت اینکه این پروفیل به کرات در معرض آب باران قرار می گیرد می بایست طوری ساخته شود که دچار پوسیدگی و زنگ زدگی نشود و استفاده از آن در مناطق با بارندگی زیاد به صرفه و معقول باشد. اگر می خواهید جزییات بیشتری در مورد مشخصات، روش تولید، کاربرد و قیمت پروفیل آبرو بدانید ادامه این مطلب از آراد آهن را از دست ندهید.

روش تولید پروفیل آبرو

همانطور که گفته شد پروفیل آبرو به طور مداوم در معرض مایعات و به خصوص آب قرار می گیرد لذا باید برای تولید آن از ورق های فولادی که در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاومت بالایی دارد استفاده کرد. معمولا از ورق گالوانیزه یا ورق رنگی برای ساخت پروفیل آبرو استفاده می شود. این نوع پروفیل باید از نظر وزنی سبک باشد لذا از ورق فولادی با ضخامت ۲، ۲.۵ و ۳ برای تولید آن استفاده می شود. برای تولید پروفیل آبرو از دستگاه رول فرمینگ استفاده می شود به این صورت که پس از برش زدن ورق فولادی در ضخامت و پهنای مورد نظر آن را وارد دستگاه رول فرمینگ کرده تا با استفاده از قالب های مخصوصی که در دستگاه تعبیه شده، ورق به شکل پروفیل آبرو درآمده و از انتهای خط تولید خارج شود.

مشخصات و انواع پروفیل آبرو

پروفیل آبرو از نظر نوع ساخت به دو دسته کلی آبرو یک طرفه و آبرو دو طرفه تقسیم بندی می شود. پروفیل آبرو یک طرفه از آنجائیکه تنها از یک طرف امکان اتصال و نصب دارد به این نام معروف شده است اما پروفیل آبرو دو طرفه، از هر دو طرف لبه داشته و می تواند از دو طرف به کار متصل شود. پروفیل های آبرو یک طرفه و دو طرفه معمولا با ضخامت های ۲.۵ و ۳ میلیمتر تولید و به بازار عرضه می شوند. دسته بندی دیگری که می توانیم برای پروفیل آبرو در نظر بگیریم آبرو گرد و آبروی چهار گوش است. آبرو گرد به آبروی لندنی یا فیتیله ای نیز معروف است که در ضخامت ۰.۴ تولید می شود و بیشتر برای سقف شیروانی ها مورد استفاده قرار می گیرد. آبرو چهار گوش که به آن آبروی مستطیلی یا جعبه ای هم می گویند ضخامت ورق آن ۱ میلیمتر بوده و برای سقف سوله ها و ساختمان های صنعتی استفاده می شود. برای نصب آبروی لندنی و جعبه ای به ازای هر یک متر آبرو به یک دسته آبرو نیاز است.

کاربرد پروفیل آبرو

به طور کلی پروفیل آبرو برای هدایت مسیر آب بر روی سقف شیروانی ها و سقف های شیب دار بیشترین کاربرد را دارد. به همین علت این نوع پروفیل اغلب برای سازه های شیروانی دار و سوله ها مورد نیاز است در واقع از این نوع پروفیل برای ساخت ناودانی سقف ها بیشترین استفاده میشود. پروفیل های آبرو گالوانیزه بیشتر استفاده می شوند و اگر زیبایی ساختمان مورد نظر باشد بهتر است از آبروهای رنگی استفاده کرد که البته قیمت بالاتری دارند. داشتن وزن کم از مزایای کاربرد پروفیل آبرو می باشد که نصب آن را راحتتر می سازد. در ادامه فرآیند نصب آبرو باید از قیف آبرو و لوله های ناودانی برای انتقال آب به زمین استفاده نمایید. پرکاربردترین عرض پروفیل آبرو ۱۸۰ میلی متر و ضخامت معمول ۲.۵ و ۳ میلی متر می باشد.  به طور خلاصه کاربرد پروفیل آبرو شامل موارد زیر است:

  • اتصال روی ساندویچ پانل های سقفی
  • انواع سقف های شیروانی و غیر شیروانی
  • استفاده سازه های چوبی و ام دی اف جهت جلوگیری از پوسیدگی آنها توسط آب
  • انواع محیط های فرآورده مانند مرغ داری، گلخانه و گاوداری
  • انواع پارکینگ و سقف پارکینگ برای کنترل جریان آب

قیمت آبرو و خرید پروفیل آبرو از آراد آهن

قیمت پروفیل آبرو تابع شرایط عرضه و تقاضا و قیمت ورق اولیه است که پروفیل آبرو از آن ساخته می شود می باشد . جهت اطلاع از قیمت روز پروفیل آبرو لیست قیمت آن را در سایت آراد آهن مشاهده فرمایید در ضمن قیمت کلیه آهن آلات از جمله پروفیل آبرو به صورت روزانه در کانال تلگرام آراد آهن به آدرس @aradahan به روز می شود. شما می توانید برای مشاوره و سفارش خرید پروفیل آبرو از طریق شماره  ۳۴۰۵۵ -۰۳۱  با کارشناسان شرکت آراد آهن اسپادانا در تماس باشید. پروفیل آبرو با بهترین قیمت در بازرگانی آراد آهن عرضه می شود و برای تمامی خرید ها از آراد آهن فاکتور رسمی صادر می شود. آراد آهن سلامت و ضمانت اصالت کالای خریداری شده تضمین مینماید و احیاناٌ چنانچه کالای خریداری شده دارای ایراداتی باشد شما می توانید موضوع را جهت رسیدگی با کارشناسان آراد آهن مطرح نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.