عیب یابی از روی صدا‌ی پراید ،سمند و پژو ۲۰۶

0

با عیب یابی صدا های غیر عادی خودرو می توان از بسیاری از خرابی های پر هزینه جلو گیر کرددر این مطلب به عیب یابی از روی عیب یابی صدا غیر عادی خودرو می پردازیم.

شنیدن صدای ضربه در موتور
در صورت که زمان بندی پیستون و سیلندر هماهنگنباشد صدای شدیدی از دورن موتور به کوش می رسد که این صدا به دلیل دمای بالای موتور یا تایم بندی پیستون و جرقه می باشد .

  صدای کمپرس سیلندر

در صورتی واشر سر سیلندر بین دوسیلندر از بین برود کمپرس یک سیلندر هنگام اشتعال به سیلندر کناری سرایت می کند واز قدرت موتور می کاهد این مشکل به سادگی قابل تشخیص است و با تعویض واشر سر سیلندر بر طرف می گردد.

شنیدن صدا هنگام پیچیدن

در صورتی فرمان را در سر پیچ ها می چرخانید و صدا غیر عادی می شنوید ممکن است از چرخ ها یا تایر باشد که در کل مربوط به کم باد یا سایش تایر می باشد و صدا تق تق هم می تواند مربوط به سر پلوس و میل پلوس باشد در صورتی صدا در صورت پایین شنیده شود از پمپ هیدرولیک می باشد کهاز نشان های ان می توان کندی فرمان که شما را وادار کی کند در پیچ هاکمی بیشتر گاز دهید.

  صدای عجیب هنگام ترمز گرفتن

صدا شبیه کشیدن دو فلز رو یک  در زمان ترمز گیری به معنای مشکل در سیستم ترمز که به معنای تمام شدن لنت ترمز می باشد.

  شنیدن صدا‌های غیرعادی خودرو هنگام گاز دادن

احتمالا سوراخشدن اگزوز می باشد

  صدای غیر عادی یاتاقان زدن موتور

اگر از زیر موتور ماشین صدا غیر عادی شنویده شود احتمالا از میل لنگ  یا یاتاقان باشد و یاتاقان زدن خودرو مربوط به کم بودن روغن موتور می باشد

 شنیدن صدای جیغ مانندی که هنگام خاموش کردن موتور قطع می‌شود

اگر صدای جیغ مانندی می‌شنوید که هنگام خاموش کردن موتور قطع می‌شود باید تسمه را تعویض یا تنظیم کنیم تسمه ها باید دچار ساییدگی یا ترک و فرسودگی باشند.

شنیدن صدای جیغ مانندی که بعد از خاموش کردن موتور نیز ادامه می‌یابد

اگر صدای جیغ مانندی می‌شنوید که بعد از خاموش کردن موتور نیز ادامه دارد، باید سرپوش فشار رادیاتور را بررسی کنیم. شاید واشر لاستیکی  پوسیده باشد.

صدای تیک تیک منظم درحالی‌که موتور درجا کار می‌کند

در صورتی با این صدابر خوردیم از فیلر سوپاپ ها می باشد که باید خودروفیلر گیری شود

شنیدن صدای تنفس غیر طبیعی موتور

از خرابی  واشر‌ها در گلویی اگزوز می باشد.

شنیدن صدای ضربه در سرعت گیر‌ها

احتمالا مشکل از سگدست و یا اتصالات محوری و شاستی  می باشد

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.