نحوه تشخیص مقصر در حالت های مختلف تصادف

2

حوادث رانندگی همیشه و در همه جای دنیا رخ می‌دهد و دلایل مختلفی می‌تواند باعث وقوع چنین تصادفاتی باشد. نوع برخورد پیش آمده و موقعیت وقوع حادثه از جمله مهم ترین فاکتورها برای شناسایی مقصر است. در این مقاله به بررسی کامل این موارد پرداخته ایم.

از زمانی که اتومبیل ها تبدیل به بخش بزرگی از زندگی مردم در کشورها و شهرهای مختلف شدند، سال های بسیاری می‌گذرد. از همان اولین خودرو های تولید شده به علت حرکت سریع، بی احتیاطی و… شاهد انواع تصادفات رانندگی بوده و هستیم. لذا به مرور عوامل مهم و تاثیر گذاری را در قالب قانون برای تعیین مقصر در تصادفات رانندگی تعیین کرده اند. اما این عوامل و قوانین چیست و در حالت های مختلف تصادف ماشین، کدام تاثیرگذار تر بوده و “مقصر تصادف کیست؟” در این مقاله در مجله یدک یار سعی شده است تا آنجا که ممکن است با در نظر گرفتن تمامی حالت های تصادف ماشین، با جزئیات و مطابق قوانین روز این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

نحوه تشخیص مقصر در تصادفات ماشینآیا شما هم تاکنون مقصر تصادف شناخته شده اید؟ در چه موقعیت و مکانی موجب بروز تصادف و ایجاد سانحه شده اید؟

جاده های بین شهری، خیابان، میدان، چهارراه، کوچه، بزرگراه ها و به طور کلی هر راهی که برای عبور و مرور ساخته شده است دارای قوانین خاص برای خود در هنگام بروز تصادفات می‌باشد. به طور کلی، مقصر تصادف در حالت های مختلف بر اساس قوانین و مقررات مربوط به موقعیتی که اتومبیل ها نسبت به یکدیگر در آن قرار گرفته اند توسط پلیس راهنمایی و رانندگی تعیین می‌شود تا علاوه بر رعایت حقوق افراد متضرر، اشخاصی که قوانین را نقض می‌کنند قادر به ایجاد هرج و مرج نباشند. گفتنی است فارغ از حالت تصادف در نهایت پلیس بهتر از هرکسی می‌تواند به شما بگوید که مقصر در تصادفات رانندگی کیست!

معمولا در هنگام رخ دادن تصادف هر دو راننده عصبی می‌شوند و مدام یکدیگر را سرزنش می‌کنند تا در نهایت تقصیر را گردن دیگری بیاندازند! (اگر تو فلان کار را انجام نداده بودی، اگر تو به موقع ترمز می کردی این اتفاق نمی‌افتاد و …) اما زمانی که برای چنین اتفاقاتی قوانین و مقررات خاصی بنا شده باشد، مقصر اصلی به راحتی قابل تشخیص است.

از دیگر نکاتی که در مورد اهمیت قوانین مربوط به تصادفات مطرح می‌باشد این است که اگر این قوانین را خوب بشناسید و بتوانید در “تشخیص مقصر تصادفات” به نحو احسن عمل کنید می‌توانید از حق و حقوق خود به طور کامل دفاع کنید و افراد دیگر هم نمی‌تواند شما را در این زمینه گمراه کنند.

در این بخش به انواع تصادفات رانندگی و نحوه تشخیص مقصر در تصادفات می‌پردازیم تا به صورت نیاز بتوانید در سریع ترین زمان مقصر تصادف را تشخیص دهید.

تصادف از بغل مقصر کیست؟

 دیه راننده مقصر تصادف  مقصر اصلی تصادفات رانندگی  مقصر تصادف از بغل  مقصر تصادف از بغل سمت راست  مقصر تصادف از پشت سر  مقصر تصادف سر چهار راه  اخبار راهنمایی و رانندگی  قوانین راهنمایی و رانندگی  تصادف موتور سیکلت  مقصر تصادف فرعی به اصلی

تصادف از بغل یکی از متداول ترین انواع تصادفاتی است که در حین رانندگی در سطح شهر به وجود می‌آید. معمولا در این نوع تصادف خودرویی از بغل یا نقطه جانبی با اتومبیل شما برخورد می‌کند. در حالت های مختلف مقصر تصادف از بغل را با هم بررسی میکنیم.

به طور کلی، تصادف از بغل در شرایط و موقعیت های مختلفی اتفاق می‌افتد؛ به عنوان مثال، تصور کنید خودرویی قصد سبقت از سمت چپ خودرو دیگر را دارد. در این حالت، خودرویی که در لاین راست در حال حرکت است به دلیل داشتن نقاط کور قادر به دیدن این خودرو نیست و قصد دارد تا از لاین اولی به لان وسط تغییر جهت دهد! در این شرایط است که اتومبیلی که قصد سبقت داشته با این خودرو برخورد می‌کند.

حال تشخیص اینکه مقصر تصادف از بغل کیست با توجه به قوانین و تشخیص پلیس اتفاق می‌افتد. درصد بالایی راننده سمت چپی مقصر شناخته می‌شود چرا که تنها به بررسی آینه های خود اکتفا کرده و نقاط کور را مد نظر قرار نداده است. راننده سمت راست هم به دلیل نداشتن فاصله مناسب و ایمنی از خودرو کناری مقصر شناخته می‌شود. اما تشخیص دقیق در حالت های مختلف نسبت به موقعیت خودرو ها نسبت به یکدیگر صورت میگرید.

حال به بررسی سه نوع رایجتر تصادفات از بغل می‌پردازیم:

مقصر تصادف از بغل سمت راست

مقصر تصادف از بغل سمت راست فردی است که بدون زدن راهنما قصد حرکت و یا تغییر مسیر دارد و بدون چک کردن آینه های خودرو شروع به حرکت کرده و به خودرو های سمت چپ برخورد می‌کند.

مقصر تصادف از بغل سمت چپ

مقصر تصادفات از بغل سمت چپ نیز همانند مثالی که در بالا ذکر شد، هنگام خروج از پارک و شروع به حرکت یا تغییر مسیر، مقصر فردیست که بدون راهنما و چک کردن آینه اقدام به تغییرمسیر کرده.

مقصر تصادف بغل به بغل

نوع مرسوم تصادفات بغل به بغل که در آن ها خودرویی تغییر مسیر ناگهانی می‌دهد و همین تغییر مسیر چه از چپ به راست باشد و چه بالعکس، تصادف از بغل به حساب می‌آید و مقصر خودرویی است که اقدام به تغییر مسیر کرده است.

مقصر تصادف شاخ به شاخ کیست؟

 دیه راننده مقصر تصادف  مقصر اصلی تصادفات رانندگی  مقصر تصادف از بغل  مقصر تصادف از بغل سمت راست  مقصر تصادف از پشت سر  مقصر تصادف سر چهار راه  اخبار راهنمایی و رانندگی  قوانین راهنمایی و رانندگی  تصادف موتور سیکلت  مقصر تصادف فرعی به اصلی

در هنگام بروز تصادف از روبرو یا شاخ به شاخ فقط یک حالت وجود دارد و آن هم زمانی است که جاده یا کوچه و خیابان فرعی دو طرفه باشد. در برخی از قسمت های دو طرفه در جاده، سبقت آزاد، ممنوع و یا مطلقا ممنوع است. بنابراین، بهتر است بدانید که نوع سبقت هیچ تاثیری در مقصر بودن یا نبودن فرد در تصادف شاخ به شاخ در جاده ندارد و در صورت بروز حادثه، فرد سبقت گیرنده صد در صد مقصر تصادف شاخ به شاخ می‌باشد.
مقصر تصادف در لاین مخالف و به اصطلاح شاخ به شاخ شدن خودرو ها در شهر معمولا به عهده هر دو اتومبیل می‌باشد اما قبل از آن انحراف زود تر خودرو ها باید مورد بررسی قرار گیرد.

تصادف در چهارراه مقصر کیست؟

 دیه راننده مقصر تصادف  مقصر اصلی تصادفات رانندگی  مقصر تصادف از بغل  مقصر تصادف از بغل سمت راست  مقصر تصادف از پشت سر  مقصر تصادف سر چهار راه  اخبار راهنمایی و رانندگی  قوانین راهنمایی و رانندگی  تصادف موتور سیکلت  مقصر تصادف فرعی به اصلی

چهارراه و تقاطع ها یکی از پر رفت و آمد ترین مکان های شهری است که تردد بسیاری از خودرو ها را در شبانه روز در بر می‌گیرد. تقاطع ها به دلیل تردد اتومبیل های زیاد تصادفات بالایی را نیز شامل می‌شود. معمولا تصادف در چهارراه توسط کارشناسان و پلیس های راهنمایی و رانندگی ارزیابی می‌شود. مقصر تصادف در چهارراه در حالت های مختلف و با شرایط خاصی شناخته خواهد شد.

بصورت کلی باید گفت در عادی ترین شرایط، حق تقدم در تقاطع با خودرویی است که از خیابان اصلی وارد می‌شود و مقصر تصادف در تقاطع فردی است که این حق تقدم را رعایت نمی‌کند.

مقصر تصادف در چراغ قرمز کیست؟

طبق قانون تصادف پشت چراغ قرمز، اگر خودرو از خط تعیین شده ایست چراغ راهنمایی رانندگی عبور کرده و وارد حریم تقاطع شده باشد، در صورت بروز هر تصادفی از هر سمتی، مقصر آن خودرو خواهد بود. اما اگر خودرو در پشت خط ایست چراغ قرمز توقف کرده باشه و تصادفی اتفاق بیافتد برای تشخیص مقصر تصادف حضور و کارشناسی افسر پلیس الزامیست.

فاصله قانونی پشت چراغ قرمز

بر اساس قوانین مرتبط با قرار گیری اتومبیل های پشت چراغ قرمز، فاصله اصلی و مناسب بین هر خودرو نسبت به خط ۵۰ سانتی متر و هر خودرو نسبت به خودرو دیگر بین یک الی دو متر است.

مقصر تصادف در چراغ زرد کیست؟

رانندگی در شرایطی که چراغ زرد است بدین معنی است اتومبیل ها باید با سرعت مطمئنه حرکت کنند و در صورتی که خودرویی با سرعت بالا حرکت کند مقصر تصادف در چراغ زرد خواهد بود. اگر به هر دلیلی چراغ راهنمایی و رانندگی وجود نداشت می‎توانید از علائم راهنمایی و رانندگی که مشخص کننده حق تقدم می‌باشند استفاده کنید تا به عنوان مقصر تصادف در تقاطع شناخته نشوید.
اگر چراغ زرد باشد و فرد قصد داشته باشد تقاطع را پیش از قرمز شدن آن با افزایش سرعت و حرکت تند و تیزی رد کند، و با اتومبیلی مقابل که چراغ حرکت آن به حالت سبز درآمده و قصد دور زدن دارد تصادف کند، اتومبیلی که چراغ زرد را رد کرده مطابق توضیح فوق مقصر قلمداد میشود.

تصادف در میدان مقصر کیست؟

 دیه راننده مقصر تصادف  مقصر اصلی تصادفات رانندگی  مقصر تصادف از بغل  مقصر تصادف از بغل سمت راست  مقصر تصادف از پشت سر  مقصر تصادف سر چهار راه  اخبار راهنمایی و رانندگی  قوانین راهنمایی و رانندگی  تصادف موتور سیکلت  مقصر تصادف فرعی به اصلی

میدان ها معمولا یکی از مواضعی هستند که در صورت رعایت نکردن حق تقدم در آن ها احتمال تصادفات بسیار زیاد می‌شود. علاوه بر رعایت حق تقدم در میدان ها، رانندگان باید سرعت خود را نیز کاهش داده تا تصادف ایجاد نشود.

تصادف در میدان معمولا هنگامی رخ می‌دهد که دو خودرو در حال دور زدن از  پشت یا بغل به یکدیگر برخورد کنند و یا اتومبیلی هنگام ورود به میدان با اتومبیل هایی که حال دور زدن در میدان هستند برخورد کنند! به عبارت دیگر، مطابق قوانین تصادف در میدان، خودرویی که در حال دور زدن، نزدیکتر به میدان، و یا داخل میدان در حال رانندگی است حق تقدم نسبت به اتومبیلی که به تازگی وارد میدان شده دارد.

برخی از متداول ترین تصادفات در میدان عبارتند از:

مقصر تصادف از بغل در میدان چیست؟

تصادف از بغل در میدان معمولا به دلیل دور گرفتن خودرو هایی که به تازگی وارد میدان شده اند و یا برعکس رخ میدهد. خودروهایی که در حال دور زدن در میدان هستند، با اتومبیل هایی که به تازگی وارد میدان شده اند برخورد می‌کنند. مقصر تصادف از بغل در میدان معمولا خودرویی هست که دیرتر وارد میدان می‌شود.

تصادف در خروجی میدان

قانون دور زدن در میدان اینگونه است که حق تقدم خروج از میدان با اتومبیلی است که در داخل میدان است و مقصر تصادف در خروجی میدان نیز فردی است که حق تقدم را رعایت نکرده و قصد داشته باشد پیش از اتومبیلی که از قبل در میدان است خارج شود.

تصادف در میدان از پشت

نمونه دیگری از تصادفات در میدان، تصادف در میدان از پشت است که به کرات اتفاق می‌افتد و یکی از مواردی است که حضور پلیس راهنمایی رانندگی بسیار ضروری است تا بتواند مقصر تصادف را کارشناسی کند. طبق قانون، در چنین مواقعی اتومبیلی که دور خود را کامل کرده است و در حال خروج از میدان می‌باشد حق تقدم دارد و مقصر خودرویی است که به تازگی و دیرتر وارد میدان شده است. البته گاهی اوقات اوضاع به همین سادگی نیست و به طور حتم نظر کارشناس تصادفات لازم است.

در تصادف از پشت مقصر کیست؟

 دیه راننده مقصر تصادف  مقصر اصلی تصادفات رانندگی  مقصر تصادف از بغل  مقصر تصادف از بغل سمت راست  مقصر تصادف از پشت سر  مقصر تصادف سر چهار راه  اخبار راهنمایی و رانندگی  قوانین راهنمایی و رانندگی  تصادف موتور سیکلت  مقصر تصادف فرعی به اصلی

تصادف از پشت سر یکی دیگر از رایج ترین حالت های تصادفی است که اتفاق می‌افتد. به عنوان مثال، اتومبیلی قصد پارک دارد و با دنده عقب گرفتن از بخش پشتی به خودرو دیگر برخورد می‌کند. یا خودرویی در ترافیک سر بالایی از پشت به خودرو عقبی خود برخورد می‌کند.

در تصادف از عقب مقصر کیست؟

بر اساس قوانین راهنمایی و رانندگی، مقصر تصادف از عقب به طور حتمی همیشه اتومبیلی است که به پشت خودرو دیگر برخورد کرده است.

مقصر تصادف از پشت سر در اتوبان کیست؟

همه ما می‌دانیم اتوبان محلی خطرناک برای توقف است چرا که اتومبیل های با سرعت های بالا در حرکت هستند. بدین ترتیب، تصادفاتی که از پشت در اتوبان رخ می‌دهند بسته به اینکه خودرو جلویی در حال حرکت یا متوقف است مقصر متفاوت است! اگر خودرو در حاشیه اتوبان توقف کرده باشد و خودرویی از پشت با آن برخورد کند، مقصر خودرویی است که توقف کرده اما اگر اتومبیل جلویی در حال حرکت باشد، مقصر خودرویی است که از پشت با آن برخورد کرده است.

مقصر تصادف دنده عقب کیست؟

طبق قوانین راهنمایی رانندگی، تمامی تصادفاتی که در دنده عقب اتفاق می‌افتند، ناشی از سهل انگاری فردی است که قصد حرکت با دنده عقب را دارد، بنابراین، مقصر تصادف در دنده عقب خودرویی است که با اتومبیل دنده عقب می‌رود.

مقصر تصادف دنده عقب در اتوبان کیست؟

زمانی که فردی در حاشیه اتوبان شروع به حرکت با دنده عقب کند، و با اتومبیل دیگری برخورد کند مقصر فردی است که در اتوبان دنده عقب حرکت میکرده.

تصادف دنده عقب شامل بیمه میشود؟

بله تصادف دنده عقب شامل بیمه میشود! بیمه شخص ثالث شامل تصادفات دنده عقب نیز می‌شود و خسارت های مالی توسط بیمه پرداخت میگردد. البته توجه داشته باشید کارشناسی تصادف و تعیین مقصر اصلی برای جلوگیری از ایجاد تقلب و پایمال شدن حق افراد دیگر در پرداخت بیمه تصادف دنده عقب الزامی است.

مقصر تصادف در سبقت کیست؟

 دیه راننده مقصر تصادف  مقصر اصلی تصادفات رانندگی  مقصر تصادف از بغل  مقصر تصادف از بغل سمت راست  مقصر تصادف از پشت سر  مقصر تصادف سر چهار راه  اخبار راهنمایی و رانندگی  قوانین راهنمایی و رانندگی  تصادف موتور سیکلت  مقصر تصادف فرعی به اصلی

سبقت به معنای کلی شامل سرعت گرفتن اتومبیلی از اتومبیل دیگر در یک لاین دیگر است که از همیشه باید از سمت چپ اتفاق بیافتد و با سرعت بیشتر از اتومبیل مورد سبقت انجام شود. سبقت به کرات در رانندگی روزمره اتفاق می‌افتد و عدم توجه به قوانین و موقعیت مسیری که در آن هستیم سبب ایجاد تصادف خواهد شد. تصادف در سبقت بیشتر در پیچ ها و یا با بی احتیاتی و عدم بررسی آینه ها و عدم توجه به نقطه کور اتومبیلی است که قصد سبقت گرفتن دارد، رخ میدهد.

مقصر تصادف سبقت از راست کیست؟

سبقت گرفتن از سمت راست در هر شرایط خلاف قانون است، لذا مقصر تصادف سبقت از راست اتومبیلی است که اقدام به سبقت گرفتن کرده است.

مقصر تصادف سبقت از چپ کیست؟

از آنجایی که سبقت از چپ کاملا مجاز بوده لذا تشخیص مقصر تصادف سبقت از چپ کمی پیچیده تر است. در تصادف سبقت از چپ ممکن است هر دو خودرو (هم خودرویی که قصد سقبت داشته و هم خودرویی که در لاین راست قرار گرفته) مقصر باشند لذا حتما تشخیص دقیق آن باید توسط کارشناس و افسر پلیس صورت گیرد. اما در حالت عادی خودرویی که از آن سبقت گرفته شده در صورت عدم بررسی آینه و حفظ فاصله قانونی بعد از سبقت، مقصر خواهد بود. همچنین، سبقت گیرنده در صورت عدم رعایت فاصله با خودرویی که لاین راست و برخورد با آن، مقصر اتومبیل در حال سبقت شناخته میشود.

تصادف فرعی به اصلی مقصر کیست؟

 دیه راننده مقصر تصادف  مقصر اصلی تصادفات رانندگی  مقصر تصادف از بغل  مقصر تصادف از بغل سمت راست  مقصر تصادف از پشت سر  مقصر تصادف سر چهار راه  اخبار راهنمایی و رانندگی  قوانین راهنمایی و رانندگی  تصادف موتور سیکلت  مقصر تصادف فرعی به اصلی

خیابان ها به دو دسته کلی خیابان های اصلی و فرعی تقسیم میشوند. خیابان های اصلی معمولا شاه راه های حیاتی شهر هستند که اغلب بسیار پر تردد و پر رفت آمد اند. تصادفاتی که در هنگام برخورد دو اتومبیل از دو خیابان فرعی به اصلی اتفاق می‌افتد هم نوعی دیگر از تصادفات است.

مقصر تصادف اصلی به فرعی اتومبیلی است که بعد از گردش اتومبیل از فرعی به خیابان اصلی، از بغل و یا جلو با خودرویی که از اصلی به فرعی وارد میشود برخورد کند. به بیان ساده تر حق تقدم با خودرویی است که از خیابان اصلی به فرعی وارد میشود.
به زبان دیگر و از زاویه دید متفاوت قانون تصادف فرعی به اصلی، در حالتی که اتومبیلی قصد ورود به خیابان اصلی را دارد حق تقدم خودرو های موجود در خیابان اصلی را رعایت نکرده و بدون کاهش سرعت اقدام به پیچش در جلوی اتومبیل های دیگر کند مقصر شناخته میشود

حق تقدم فرعی به اصلی

همانطور که گفته شد، حق تقدم فرعی به اصلی با اتومبیلی است که در خیابان اصلی قرار داشته و در حال عبور است. حال قانون ورود از فرعی ب اصلی این است که اتومبیل از سرعت اولیه خود کاسته و بعد از مکث کوتاه در لاین بغل قرار گیرد و به مرور وارد لاین های دیگر شود.

به صورت کلی، هر خودرویی که از خیابان فرعی به خیابان اصلی بپیچد و منجر به بروز حادثه شود، مقصر تصادف فرعی به اصلی شناخته می‌شود، به جز مواقعی که خودرویی که به خیابان اصلی وارد شده به صورت کامل صاف شده و جلوی اتومبیل پشت سری قرار بگیرد.

راه تشخیص خیابان اصلی از فرعی

خیابان های اصلی معمولا دارای عرض های پهن تری بوده و بیش از دو لاین هستند. در حالی که خیابان های فرعی دارای خط عابر هستند و تابلو گذرگاه عابر پیاده دارند.

مقصر تصادف در کوچه کیست؟

 دیه راننده مقصر تصادف  مقصر اصلی تصادفات رانندگی  مقصر تصادف از بغل  مقصر تصادف از بغل سمت راست  مقصر تصادف از پشت سر  مقصر تصادف سر چهار راه  اخبار راهنمایی و رانندگی  قوانین راهنمایی و رانندگی  تصادف موتور سیکلت  مقصر تصادف فرعی به اصلی

کوچه ها از مکان های عبور کم عرض هستند که معمولا خودرو های بسیاری در سمت چپ و راست آن پارک شده اند. عبور از کوچه ها هم دارای قوانینی مانند ورود های یک طرفه و ورود ممنوع می‌باشد. قوانین تصادف در کوچه می‌گوید که اگر اتومبیلی وارد کوچه یکطرفه شده باشد و تابلو ورود ممنوع در راس آن وجود داشته باشد، مقصر تصادف خواهد بود. همچنین، این قانون برای خیابان یکطرفه وجود دارد و مقصر راننده ای است که وارد خیابان یا کوچه شده است.
بروز تصادف در ورود ممنوع به عهده شخصی است که وارد آن محدوده شده است.
همچنین عدم رعایت سرعت های مجاز در کوچه ها که ۳۰ کیلومتر در ساعت است، مورد دیگری است که اتومبیل مقصر خواهد بود.
مطابق قوانین تصادفات در کوچه ها اگر در کوچه مکان برای عبور دو خودرو وجود داشته باشد و تصادف از روبرو رخ دهد، مقصر فردی است که به لاین اتومبیل روبرویی تعرض کرده است، اما در کوچه های باریک که مکان عبور فقط برای یک خودرو وجود دارد، “مقصر تصادف” هر دو طرف هستند و میزان خسارت وارد شده به هر یک از خودرو ها توسط مالک همان خودرو بایستی پرداخت شود.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. Alimasoudnia می گوید

    اگر کسی عمدا دنده عقب بگیره و به جلوی ماشین
    کسی دیگه بزنه قابل تشخیص هست؟

  2. راننده می گوید

    دوستان کسی می تواند راهنمایی کند
    به چهارراه رسیدم چراغ چشمک زن که من فرعی بودم یک موتور داشت می آمد صبر کردم بره نگاه کردم خبری نبود حرکت کردم و دقیقا وسط چهارراه اندازه نصف چرخ بیشتر رد کرده بودم که یک مگان با سرعت ۱۱۰ تا آمد تو چهارراه اما نتوانست رد کنه و با سمت راست سپر من برخورد کرد افسر آمد و منم کمی وحشت کرده بودم اون لحظه بخاطر داد و بیداد هایی که می کرد ، ی بچه عقب افتاده داشت پیاده شد و داد می زد خدایا نور خانواده ام طوریت نشده وای خدایا چکار کردی و….
    و تا آمدن افسر مدام پایین و بالا می پرید مدام می گفت تو مقصر هستی بهش گفتم اتفاقا من کم پیش میاد کامل توقف کنم اما اینبار بخاطر رد شدن موتور کاملا ایستادم شما که برای بچه ات اینقدر دلواپسی یکم یواشتر می آمدی قبول نداشت که بالا ۱۰۰ تا سرعت داشت افسر که آمد پرید جلو حرف زد و یواشی گفت ما همکارم تقریبا بردش آنطرفتر که نشنوم
    افسر گفت شما مقصر هستی گفتم جناب من توقف ام را کردم دیدم ماشین نمیاد چهار راه را هم حتی اندازه یک دور چرخ رد کردم مشخص هم هست که با سمت راست سپر فقط برخورد شده نه وسط آن، دیگه نمی توانم سرم را به جای جلو به سمت راست بگیرم که کی میاد یا نه بازم گفت تو مقصری تا این را گفت طرف خوشحال شد و دیگه نه بچه حرف می زد و نه اینکه ببرتش بیمارستان و عکس بگیره و نه …..
    خواستم بدونم ایا با اینکه من کمی هم از وسط رد کردم مقصر ۱۰۰ درصد هستم یا نه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.