طرز تهیه گراتن بادمجان و سیب زمینی یا همان موساکا بادمجان

0

گراتن بادمجان و سیب زمینی یا همان موساکا بادمجان از غذای خوشمزه و معروف کشور یونان می باشد و هم اکنون به دلیل طعم و مزه عالی اش در بسیاری از هتل ها و رستوران های کشورمان، این غذای یونانی خوشمزه سرو می شود.

طرز تهیه گراتن بادمجان بسیار ساده و آسان می باشد و اگر به دنبال تهیه یک پیش غذای مجلسی شیک و خوش طعم برای پذیرایی از مهمان های خود هستید، گراتن بادمجان می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن گراتن بادمجان آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی در مجله خودرو کارستان، طرز تهیه و مواد لازم گراتن بادمجان با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی را آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی به تنهایی می توانید گراتن بادمجان خوشمزه و مجلسی درست کنید.

# گراتن سیب زمینی_بادمجان 

مواد لازم :

نیم کیلو گوشت چرخ شده

4 پیاز متوسط

2 فلفل سبز

2 گوجه فرنگی

1 قاشق غذاخوری پر رب گوجه فرنگی

نمک فلفل سیاه ، زیره ، پاپریکا ، آویشن سیر

4 قاشق غذاخوری روغن

1 لیوان آب

برای سس بشامل :

کره 2 قاشق غذاخوری

3 قاشق غذاخوری آرد

5 لیوان شیر

نمک فلفل

پنیر چدار رنده شده

فلفل گوجه فرنگی برای روی مواد

4 بادمجان

2 عدد سیب زمینی بزرگ

روغن زیتون نمک

آماده سازی : گوشت چرخ کرده را در روغن مایع تفت دهیم تا رنگ آن قهوه ای شود . پیازهای خرد شده را اضافه کرده و تفت دادن را ادامه دهیم . فلفل ها را به صورت مکعب خرد کرده و اضافه کنیم . بعد از کمی تفت دادن رب گوجه فرنگی ، اجازه دهید گوجه فرنگی خرد شده را روی آن اضافه کرده ، درب ظرف را ببندیم و شعله را کم کنیم . گوجه فرنگی ها را تفت دهیم تا نرم شوند . ادویه ها ، نمک و سیر را اضافه کنیم . کمی آب اضافه کرده و کمی جوش بیاوریم . ( شبیه مواد ماکارانی ) آن را از اجاق گاز برمیداریم . بادمجان ها را به صورت مکعب برش بزنیم ، آنها را با روغن زیتون و نمک مخلوط کرده و بپزیم . سیب زمینی ها را به صورت مکعب خرد کرده و سرخ کنیم . بیایید نیمی از سیب زمینی ها و بادمجان ها را در ظرف بزرگ پخت بریزیم و بعد مخلوط گوشت چرخ کرده و ب همین تیرنیر تا آخر قرار دهیم . برای سس بشامل ، کره را ذوب کرده و آرد را تفت می دهیم . شیر را به آرامی اضافه کنید و خوب هم بزنید . با هم زدن مداوم آن را بجوشانیم . و نمک و فلفل اضافه و کمی غلیظ شد از اجاق بردارید . آن را روی غذا بریزید پنیر چدار را اضافه کرده و با گوجه و فلفل تزئین کنیم . اجازه دهید آن را در فر گرم و با حرارت 175 درجه گرم کنیم تا قهوه ای طلایی شود . آن را از فر خارج کنیم ، بگذاریم کمی استراحت کرده و سرو کنیم . نوش جان ..

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.