شرایط بیمه دانشجویان اعلام شد

0

مدیرکل امور بیمه شدگان تامین اجتماعی:

مدیرکل امور بیمه شدگان تامین اجتماعی گفت: پرداخت هزینه حق بیمه بر عهده‌ی دانشجویان است و دولت ۲ درصد آن را پرداخت می‌کند.

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت:  سه نوع نرخ حق بیمه برای بیمه دانشجویی تعریف شده که دانشجویان متقاضی می‌توانند یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. نرخ پرداخت حق بیمه ۱۴ درصد که شامل خدمات بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی است و برای افراد مجرد و فاقد تحت تکفل توصیه می‌شود. نرخ پرداخت حق بیمه ۱۶ درصد که شامل خدمات بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی است و نهایتا کاملترین نرخ پرداخت حق بیمه که ۲۰ بوده و خدمات مربوط به بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی را دربرمی‌گیرد.

بیمه تامین اجتماعی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی کشور پایان نامه دانشجویی دانشگاه شریف تهران اخبار بیمه اخبار بیمه مرکزی

به گفته شکوری دانشجویان در حین تحصیل، باید درخواست بیمه دانشجویی را ارائه کنند و بلافاصله بعد از ثبت نام و آغاز بیمه پردازی، سوابق بیمه‌ی برای آن‌ها ایجاد می‌شود و از خدمات این سازمان برخوردار می‌شوند.

او گفت: دانشجویانی که قصد دارند بیمه شوند حتی اگر تحت تکلف پدر یا مادر خود هستند می‌توانند خود را بیمه کنند و سابقه برایشان حساب شود اگر هم تحت تکلف کسی نیستند می‌توانند خود و خانوادیشان را پوشش دهند.

در حال حاضر ۵۳ درصد از افراد جامعه که شامل خانواده‌ها، زنان و دانشجویان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و با تفاهم نامه دیروز تامین اجتماعی و وزارت علوم دانشجویان هم می‌توانند از خدمات بیمه‌ای تامین اجتماعی استفاده کنند.

منبع:خبرنگاران جوان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.