مشخصات موشک دوربرد خیبرشکن سپاه + عکس

0

اخبار سپاه سردار علی حاجی زاده کیست انواع موشک ایران بهترین موشک ایران بهترین موشک کروز ایران قویترین موشک های جهان اخبار جدید نظامی دستاورد مهم دفاعی مشخصات موشک خیبرشکن سوابق سرلشکر محمد باقری

سخنرانی محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در مراسم رونمایی از موشک «خیبرشکن»

امیرعلی حاجی‌زاده چهارشنبه ۲۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در مراسم رونمایی این موشک «چابکی و سرعت اصابت را از توانمندی‌های منحصر به فرد» این موشک با سوخت جامد خواند و گفت «به‌کارگیری موشک‌های خیبرشکن درواقع این توانمندی را در مجموعه ایجاد کرده  است که به واسطه وزن کاهش یافته آن یک سوم شده است.»

این مقام سپاه پاسداران گفته برد موشک «خیبرشکن» به ۱۴۵۰ کیلومتر می‌رسد و با توجه به موادی که در سرجنگی موشک استفاده شده است، قابلیت آن به چند برابر تی‌ان‌تی افزایش پیدا کرده است.

ماشین مسئولین و مقامات سوابق سرلشکر محمد باقری خودرو تشریفات ایران بیوگرافی سرلشکر محمد باقری خودرو سیاستمداران

محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی نیز در این مراسم گفت «بحمدالله قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران برابر متجاوزین و ستمگران و استکبار جهانی و صهیونیست‌های آدمکش روز به روز قدرت بیشتری پیدا کرده  و مسیر رشد، ارتقا و تعالی آن را چه به لحاظ کمیت و چه به لحاظ کیفیت ادامه خواهیم داد.»

وی با تاکید بر اینکه «دشمنان خداوند، دشمنان اسلام، دشمنان انقلاب و جمهوری اسلامی جز زبان قدرت و زور چیزی را متوجه نمی‌شوند» افزود: «دشمنان اگر ذره‌ای احساس کنند در تهاجم به انقلاب اسلامی، نظام اسلامی و  منافع کشور ما، فایده‌ای بیشتر از هزینه و تلفات را می‌توانند به دست بیاورند در انجام تهاجم نه نگران اخلاق و انسانیت، نه نگران حقوق بشر و نه نگران نکوهش رسانه‌ها هستند و  نه از قدرت دیگری می‌ترسند.»

از جمله تأثیرات حکمرانی ایدئولوژیک بر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، انتخاب اسامی تجهیزات و ادوات نظامی و اسامی و رمزهای عملیات و نام‌های مستعار و نام پایگاه‌ها و مراکز نظامی بر اساس روایات‌ اسلامی و مؤلفه‌های مذهبی است. این مسئله در پاره‌ای اوقات به نوعی آدرس مأموریت و اهداف آن سلاح یا عملیات را نیز لو می‌دهد!

اواسط مهرماه نیز نیروی زمینی ارتش رزمایشی با عنوان «فاتحان خیبر» برگزار کرد که اشاره مستقیم به «غزوه خیبر» در صدر اسلام داشت. بر اساس روایات اسلامی، وقتی یهودیان بنی‌نضیر از مدینه اخراج شدند به «خیبر» رفتند و توانستند قبایل عرب را علیه پیامبر اسلام تحریک کنند. خیبر در زبان عبری به معنای «قلعه» است. پیروز این جنگ البته مسلمانان بودند و حتا روایت است که علی امام اول شیعیان در قلعه خیبر را یک‌تنه از جا کند!

پیام موشک جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با عنوان «خیبرشکن» و اشاره به توانایی ادعایی آن نیز با تأکید بر عبور از «سپر موشکی» درواقع خطاب به اسرائیل است به ویژه آنکه این کشور در هفته‌های اخیر برای تقویت پدافند هوایی امارات به توافق رسیده‌ است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.