علت تاخیر در روشن شدن خودرو پژو GLX 405

0
خودرو پژو GLX 405 مدل 95 دارم که در حال حاضر حدود 70 هزار کیلومتر کار کرده است. باتوجه به‌کارکرد پایین خودرویم، بیش از 10 روز است موقع استارت باید سوئیچ را در جای خود نگه دارم تا خودرویم روشن شود.

از سوی دیگر اگر بخواهم گاز بدهم و دور موتور را بالا ببرم، دورموتور در حد مشخصی ثابت نمی‌ماند و مرتب کم و زیاد می‌شود. علاوه‌بر این هنگام باز کردن درهای خودرویم، چراغ سقفی و فلاشر مانند قبل روشن نمی‌شود. علت چیست؟

دیر روشن شدن یا تاخیر در راه‌اندازی موتور در پیشرانه‌های مجهز به‌سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری دو علت عمده دارد.

مزایا و معایب پژو 405 معایب پژو ۴۰۵ GLX معایب پژو ۴۰۵ SLX معایب پژو 405 داشبورد جدید معایب پژو 405 دوگانه سوز معرفی خودرو معایب خودروهای ایران خودرو نقاط مثبت و منفی پژو 405 نقد و بررسی پژو 405 glx مشکلات پژو 405 مجله خودرو بهترین سال تولید 405

1- در بسیاری از مواقع این مشکل به‌خرابی یکی از سنسورها مربوط می‌شود و اگر سنسور فشار هوای مانیفولد معیوب شده باشد، یکی از نشانه‌های خرابی آن تاخیر در روشن شدن خودرو است. در این حالت باید ECU به‌دستگاه عیب‌یاب متصل شود و پس از پاک کردن خطای مربوطه و تعویض این سنسور، مشکل رفع می‌شود.

2- در نظر داشته باشید که سیستم جرقه‌زنی در عملکرد موتور بسیار تاثیرگذار است. زیرا اگر میان پلاتین و دهانه شمع‌های موتور با توجه به‌کارکرد خودرویتان فاصله‌ای ایجاد شده باشد، قدرت جرقه را کاهش می‌دهد. در این حالت قدرت جرقه مناسب نبوده و سبب تاخیر در روشن شدن خودرو می‌شود. بنابراین باید شمع‌های موتور تعویض شود. اما اگر با تعویض شمع‌ها همچنان مشکل وجود داشته باشد، باید پمپ بنزین را نیز بررسی کرد.

زیرا این قطعه همانند دیگر قطعات موتور دارای عمر مفیدی است. بنابراین ممکن است پمپ تضعیف شده باشد و به‌تعویض نیاز داشته باشد. از سوی دیگر نوسان در دورهای بالای موتور به‌خرابی دو قطعه الکترومکانیکی مربوط می‌شود. در مرحله نخست عیب‌یابی باید سنسور دریچه‌گاز را بررسی کرد.

البته برای عیب‌یابی صحیح و خالی از هرگونه ایراد، توصیه می‌شود از شخص مکانیک کمک گرفته شود. درحالت کلی سنسور دریچه‌گاز ممکن است به‌علت عدم‌نگهداری صحیح از خودرو با اشکال مواجه شده باشد. یعنی ممکن است این سنسور دچار آب‌خوردگی شده باشد که در این صورت سبب اختلال در دورموتور می‌شود.

بنابراین با تعویض این سنسور مشکل برطرف می‌شود. اما این نکته را فراموش نکنید که اگر دریچه‌گاز نیز معیوب شده باشد، چنین اشکالی را به‌وجود می‌آورد. بنابراین با بررسی دقیق این قطعه و درصورت معیوب بودن باید آن را تعویض کرد. مرحله دوم عیب‌یابی به‌خرابی قطعه‌ای الکترومکانیکی مربوط می‌شود.

به‌عبارت دیگر استپرموتور در پیشرانه خودرو شما وظیفه بهبود عملکرد موتور را برعهده دارد و ایجاد هرگونه اشکال در این قطعه الکترومکانیکی می‌تواند سبب به‌وجود آمدن نوسان در دورموتور شود. بنابراین باتوجه به‌این‌که استپرموتور نیز دارای عمر مفیدی است، باید برای رفع مشکل، این قطعه را تعویض کرد.

درپاسخ به‌بخش پایانی سوال شما نیز باید گفت این مشکل ناشی از خرابی کلیدهای لای ‌در است. زیرا این کلیدها وظیفه کامل کردن مدار الکتریکی و روشن شدن چراغ‌ سقفی و فلاشرها را برعهده دارند. اما درنظر داشته باشید که اگر در مدار مربوطه مشکلی ایجاد شده باشد، در به‌وجود آوردن این اشکال تاثیرگذار است. بنابراین باید مدار الکتریکی مربوطه نیز بررسی شود.

منبع:اخبارخودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.