اجرت و دستمزد تعمیرات مکانیکی و جلوبندی پراید و تیبا 1403
هزینه تعمیر واشر سرسیلندر پراید ،قیمت واشر سرسیلندر ،اجرت تعویض واشر سرسیلندر خودرو تیبا چنده؟ هزینه تعویض قطعات جلوبندی پراید، هزینه تعمیر کامل موتور تیبا و ساینا ،اجرت تعویض تسمه تایم تیبا،اجرت تعویض واترپمپ پراید یورو4 -هزینه تعمیر گیربکس پراید
در این جدول شما رانندگان محترم می توانید از نرخی که اتحادیه برای اجرت تعمیرات قسمت های مختلف خودروی پراید بنزینی ،پراید دوگانه سوز و پراید یورو 4 و همچنین تیبا معمولی و تیبا دوگانه سوز و تیبا هاچ بک آگاه شوید و هنگام مراجعه به تعمیرگاه از قیمت ها آگاه باشید و اگر مکانیک و تعمیرکاری از قیمت های درج شده در این جدول مقدار زیادتری از شما مطالبه کرد با شماره های پایین جدول تماس گرفته و نرخ جدید را از اتحادیه بگیرید و درخواست رسیدگی کنید.
صنف اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران 1403
فهرست نرخ خودروهای داخلی (قیمت ها به ریال)
ردیف | شرح خدمات | پراید | پراید دوگانه سوز | پراید یورو4 | تیبا بنزینی | تیبا دوگانه سوز |
1 | باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور | 3,300,000 | 3,300,000 | 3,300,000 | 4,800,000 | 5,100,000 |
2 | تعویض لوله فرعی زیر اگزوز | 4,400,000 | 4,400,000 | 0 | 0 | 0 |
3 | تعویض ترموستات | 2,400,000 | 2,400,000 | 2,400,000 | 2,400,000 | 2,800,000 |
4 | تعویض رادیاتور آب | 2,400,000 | 2,400,000 | 2,400,000 | 2,400,000 | 2,800,000 |
5 | تعویض منبع انبساط | 1,500,000 | 1,500,000 | 1,500,000 | 1,500,000 | 1,500,000 |
6 | هواگیری و ریختن ضدیخ | 1,200,000 | 1,200,000 | 1,200,000 | 1,200,000 | 1,200,000 |
7 | تعویض شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط | 700,000 | 700,000 | 700,000 | 700,000 | 700,000 |
8 | تعویض شیلنگ بالای رادیاتور | 1,500,000 | 1,500,000 | 1,900,000 | 1,900,000 | 1,900,000 |
9 | تعویض شیلنگ پایین رادیاتور | 2,100,000 | 2,100,000 | 2,100,000 | 2,400,000 | 2,400,000 |
10 | تعویض شیلنگ بخاری کوتاه | 1,900,000 | 1,900,000 | 1,900,000 | 2,400,000 | 2,400,000 |
11 | تعویض شیلنگ بخاری بلند | 1,900,000 | 2,100,000 | 2,100,000 | 2,100,000 | 2,400,000 |
12 | تعویض زانوی پلاستیکی بخاری به منیفولد | 1,900,000 | 1,900,000 | 0 | 0 | 0 |
13 | تعویض فشنگی آب | 1,500,000 | 1,500,000 | 1,500,000 | 1,500,000 | 1,900,000 |
14 | تعویض پایه دسته موتور جلو | 3,300,000 | 3,300,000 | 3,300,000 | 3,300,000 | 3,300,000 |
15 | تعویض دسته موتور بالا راست | 3,300,000 | 3,300,000 | 3,300,000 | 3,300,000 | 3,300,000 |
16 | تعویض دسته موتور جلو گرد | 4,200,000 | 2,800,000 | 2,800,000 | 2,800,000 | 2,800,000 |
17 | باز و بست رام و تعویض دسته موتور جلو و عقب | 5,100,000 | 5,100,000 | 5,100,000 | 5,100,000 | 5,100,000 |
18 | تعویض باک بنزین | توافقی | توافقی | توافقی | توافقی | توافقی |
19 | تعویض پمپ بنزین برقی | 3,000,000 | 3,000,000 | 3,000,000 | 3,300,000 | 3,300,000 |
20 | تعویض فیلتر بنزین | 1,900,000 | 1,900,000 | 1,900,000 | 2,100,000 | 2,100,000 |
21 | تعمیر کامل موتور | 50,000,000 | 53,000,000 | 56,000,000 | 56,000,000 | 56,000,000 |
22 | تعمیر نیم موتور (سرسیلندر و کارتل) | 37,000,000 | 37,000,000 | 37,000,000 | 37,000,000 | 37,000,000 |
23 | پیاده و سوار کردن موتور جهت شاسی کشی | 20,000,000 | 20,000,000 | 22000,000 | 22000,000 | 22000,000 |
24 | تعمیر کامل سرسیلندر | 16,000,000 | 18,000,000 | 18,000,000 | 21,000,000 | 21,000,000 |
25 | تعویض اورینگ منیفولد هوا یا واشر | 5,100,000 | 5,100,000 | 5,400,000 | 5,900,000 | 5,900,000 |
26 | تعویض واشر منیفولد دود | 6,600,000 | 6,600,000 | 7,200,000 | 7,800,000 | 7,800,000 |
27 | تعویض واشر گلویی اگزوز | 2,800,000 | 2,800,000 | 2,800,000 | 3,000,000 | 3,000,000 |
28 | تعویض واشر کارتل و توری اویل پمپ | 5,500,000 | 5,500,000 | 5,500,000 | 6,600,000 | 6,600,000 |
29 | باز و بستن کارتل و تعویض اویل پمپ (درجا) | 15,800,000 | 15,800,000 | 15,800,000 | 19,000,000 | 19,000,000 |
30 | تعویض فشنگی روغن | 1,900,000 | 1,900,000 | 2,100,000 | 2,100,000 | 2,100,000 |
31 | تعویض شلنگ های بخار روغن | 1,100,000 | 1,100,000 | 2,200,000 | 2,200,000 | 2,200,000 |
32 | باز و بست دریچه گاز و تعویض واشر درب سوپاپ | 2,800,000 | 2,800,000 | 2,800,000 | 3,300,000 | 3,300,000 |
33 | فیلرگیری سوپاپ | 3,300,000 | 3,300,000 | 0 | 0 | 0 |
34 | تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم | 5,900,000 | 6,300,000 | 6,300,000 | 7,500,000 | 7,500,000 |
35 | تعویض تسمه تایمینگ و بلبرینگ | 5,100,000 | 5,100,000 | 5,700,000 | 5,700,000 | 5,700,000 |
36 | تعویض تسمه دینام و هیدرولیک | 1,900,000 | 2,100,000 | 2,100,000 | 2,400,000 | 2,400,000 |
37 | تعویض تسمه کولر و باز و بست هواکش | 1,200,000 | 1,200,000 | 1,200,000 | 1,500,000 | 1,900,000 |
38 | تعویض تسمه سفت کن کولر و باز و بست هواکش | 1,900,000 | 1,900,000 | 0 | 0 | 0 |
39 | تعویض کاتالیست | 2,800,000 | 2,800,000 | 5,900,000 | 5,900,000 | 7,800,000 |
40 | باز و بست متعلقات جهت تعویض شمع | 1,500,000 | 1,500,000 | 1,500,000 | 1,900,000 | 1,900,000 |
41 | تعویض لوله رفت بنزین | 7,200,000 | 7,200,000 | 7,200,000 | 7,200,000 | 7,200,000 |
42 | تعویض شلنگ برگشت بنزین | 7,200,000 | 7,200,000 | 7,200,000 | 7,200,000 | 7,200,000 |
43 | تعویض منبع کنیستر | 1,200,000 | 1,200,000 | 1,200,000 | 1,200,000 | 1,200,000 |
44 | تعمیر کامل گیربکس | 16,500,000 | 16,500,000 | 16,500,000 | 16,500,000 | 16,500,000 |
45 | تعویض کیت کلاچ | 9,900,000 | 9,900,000 | 10,900,000 | 10,900,000 | 10,900,000 |
46 | تعویض سیم کلاچ | 2,100,000 | 2,100,000 | 2,400,000 | 2,400,000 | 2,400,000 |
47 | تعویض بوش های پدال کلاچ و ترمز | 4,400,000 | 4,400,000 | 4,400,000 | 4,400,000 | 4,400,000 |
48 | تعویض بوش های دوشاخه کلاچ و باز و بست گیربکس | 11,000,000 | 11,000,000 | 11,000,000 | 12,100,000 | 12,100,000 |
49 | تعویض لیور دسته دنده | 3,300,000 | 3,300,000 | 3,300,000 | 3,300,000 | 3,300,000 |
50 | تعویض بوش لیور | 1,900,000 | 1,900,000 | 1,900,000 | 1,900,000 | 1,900,000 |
51 | تعویض دنده کیلومتر داخل گیربکس | 16,500,000 | 16,500,000 | 16,500,000 | 16,500,000 | 16,500,000 |
52 | تعویض سنسور کیلومتر | 1,500,000 | 1,500,000 | 1,500,000 | 1,900,000 | 1,900,000 |
53 | باز و بست گیربکس جهت تعویض کاسه نمد ته میل لنگ | 11,000,000 | 11,000,000 | 12,100,000 | 12,100,000 | 12,100,000 |
54 | باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس | 3,600,000 | 3,600,000 | 3,600,000 | 4,300,000 | 4,300,000 |
55 | باز و بست پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس | 3,600,000 | 3,600,000 | 3,600,000 | 4,300,000 | 4,300,000 |
56 | تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس | 5,600,000 | 5,600,000 | 5,600,000 | 5,900,000 | 5,900,000 |
57 | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست | 5,600,000 | 5,600,000 | 5,600,000 | 5,900,000 | 5,900,000 |
58 | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ | 5,600,000 | 5,600,000 | 5,600,000 | 5,900,000 | 5,900,000 |
59 | تعویض رام زیر موتور | 3,500,000 | 3,500,000 | 3,500,000 | 3,500,000 | 3,500,000 |
60 | تعویض کمک های جلو هر عدد | 2,800,000 | 2,800,000 | 2,800,000 | 2,800,000 | 2,800,000 |
61 | باز و بستن طبق دو طرف | 4,800,000 | 4,800,000 | 4,800,000 | 5,600,000 | 5,600,000 |
62 | تعویض موج گیر جلو هر طرف | 0 | 0 | 0 | 2,300,000 | 2,300,000 |
63 | تعویض قرقری فرمان هر طرف | 3,600,000 | 3,600,000 | 3,600,000 | 3,600,000 | 3,600,000 |
64 | تعویض سیبک فرمان هر طرف | 2,000,000 | 2,000,000 | 2,000,000 | 2,000,000 | 2,000,000 |
65 | تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر یا بوش میل تعادل | 3,600,000 | 3,600,000 | 3,600,000 | 3,600,000 | 3,600,000 |
66 | تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر طرف | 3,600,000 | 3,600,000 | 3,600,000 | 3,600,000 | 3,600,000 |
67 | تعویض کامل اکسل (ABS) | 10,900,000 | 10,900,000 | 10,900,000 | 12,200,000 | 12,200,000 |
68 | میزان فرمان دستی | 1,900,000 | 1,900,000 | 1,900,000 | 1,900,000 | 1,900,000 |
69 | میزان فرمان با دستگاه | 2,400,000 | 2,400,000 | 2,400,000 | 2,400,000 | 2,400,000 |
70 | تعویض کمک عقب هر طرف | 2,100,000 | 2,100,000 | 2,100,000 | 4,000,000 | 4,000,000 |
71 | تعویض بلبرینگ چرخ عقب هر طرف | 2,600,000 | 2,600,000 | 2,600,000 | 2,600,000 | 2,600,000 |
72 | تعویض محور بلبرینگ چرخ عقب | 3,300,000 | 3,300,000 | 3,300,000 | 3,300,000 | 3,300,000 |
73 | باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان | 10,900,000 | 10,900,000 | 12,900,000 | 12,900,000 | 12,900,000 |
74 | تعویض پمپ هیدرولیک | 4,200,000 | 4,200,000 | 4,500,000 | 4,800,000 | 4,800,000 |
75 | تعمیر پمپ هیدرولیک | 6,600,000 | 6,600,000 | 6,600,000 | 6,600,000 | 6,600,000 |
76 | تعویض منبع هیدرولیک | 2,400,000 | 2,400,000 | 2,400,000 | 2,400,000 | 2,400,000 |
77 | تعویض شلنگ فشار قوی هیدرولیک | 0 | 0 | 4,600,000 | 4,600,000 | 5,300,000 |
78 | تعویض شلنگ فشار ضعیف هیدرولیک | 2,600,000 | 2,600,000 | 2,600,000 | 2,600,000 | 2,600,000 |
79 | تعویض شلنگ هیدرولیک از منبع به جعبه فرمان | 4,600,000 | 4,600,000 | 4,600,000 | 4,600,000 | 5,000,000 |
80 | تعویض گردگیر فرمان چپ | 3,300,000 | 3,300,000 | 3,300,000 | 3,300,000 | 3,300,000 |
81 | تعویض گردگیر فرمان راست | 3,300,000 | 3,300,000 | 3,300,000 | 3,300,000 | 3,300,000 |
82 | تنظیم غربیلک فرمان | 400,000 | 400,000 | 1,500,000 | 1,500,000 | 1,500,000 |
83 | تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک | 6,600,000 | 6,600,000 | 6,600,000 | 8,800,000 | 8,800,000 |
84 | تعویض لوله های هیدرولیک (جفت) | 0 | 0 | 5,600,000 | 5,600,000 | 7,300,000 |
85 | تعویض چهارشاخه فرمان | 7,300,000 | 7,300,000 | 7,300,000 | 8,300,000 | 8,300,000 |
86 | باز و بستن تلسکوپی فرمان | 5,900,000 | 5,900,000 | 5,900,000 | 5,900,000 | 5,900,000 |
87 | تعویض بوستر و باز و بستن پدال و تلسکوپی | 9,900,000 | 9,900,000 | 11,700,000 | 13,100,000 | 13,100,000 |
88 | تعویض موتور ABS و کالیبراسیون | 0 | 0 | 8,400,000 | 8,400,000 | 8,400,000 |
89 | تعویض سنسور ABS چرخ جلو | 2,100,000 | 2,100,000 | 2,100,000 | 2,100,000 | 2,100,000 |
90 | تعویض ترمینال ترمز | 4,000,000 | 4,000,000 | 4,000,000 | 4,000,000 | 4,000,000 |
91 | تعویض پمپ ترمز | 3,000,000 | 3,000,000 | 3,000,000 | 3,000,000 | 3,000,000 |
92 | تعویض کالیپر چرخ جلو | 3,600,000 | 3,600,000 | 3,600,000 | 3,600,000 | 3,600,000 |
93 | تعویض دیسک چرخ جلو هر طرف | 4,500,000 | 4,500,000 | 4,500,000 | 2,500,000 | 2,500,000 |
94 | تعویض شلنگ ترمز جلو هر طرف | 2,100,000 | 2,100,000 | 2,100,000 | 2,100,000 | 2,100,000 |
95 | تعویض لنت جلو دو طرف | 1,700,000 | 1,700,000 | 1,700,000 | 1,700,000 | 1,700,000 |
96 | بازدید لنت چهار چرخ و رگلاژ ترمز دستی | 4,200,000 | 4,200,000 | 4,200,000 | 4,200,000 | 4,200,000 |
97 | تعویض سنسور ABS چرخ عقب هر طرف | 3,000,000 | 3,000,000 | 3,000,000 | 3,000,000 | 3,000,000 |
98 | تعویض کاسه چرخ عقب هر طرف | 1,900,000 | 1,900,000 | 1,900,000 | 1,900,000 | 1,900,000 |
99 | تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب هر طرف | 3,000,000 | 3,000,000 | 3,000,000 | 3,000,000 | 3,000,000 |
100 | تعویض شلنگ ترمز عقب | 2,400,000 | 2,400,000 | 2,400,000 | 2,400,000 | 2,400,000 |
101 | تعویض لنت عقب کاسه ای دو طرف | 3,300,000 | 3,300,000 | 3,300,000 | 4,000,000 | 4,000,000 |
102 | تعویض سیم ترمز دستی | 8,800,000 | 8,800,000 | 8,800,000 | 8,800,000 | 8,800,000 |
103 | تعویض تفنگی ترمز دستی | 4,400,000 | 4,400,000 | 4,400,000 | 4,400,000 | 4,400,000 |
دستمزد و هزینه تعمیرات مکانیکی جلوبندی تیبا ، ساینا و کوییک در سال 1401
چون موتور تیبا و ساینا و کوییک در یک رده هستند اجرت تعمیرات نیز تقریبا نزدیک به هم هست.
مشخصات فنی موتور تیبا و ساینا
برخی اعتقاد دارند که موتور کوئیک به علت برخی تغییرات نرمافزاری اندکی قدرتمندتر از محصول دیگر سایپا یعنی تیبا 2 است. برای مقایسه بهتر بخش فنی این خودروها، لطفا جدول زیر را مشاهده کنید.
مدل خودرو | کوییک | تیبا 2 |
پیشرانه | 4 سیلندر خطی/ M15 دریچه گاز برقی | 4 سیلندر خطی |
حجم موتور | 1503 سیسی | 1503 سیسی |
حداکثر قدرت | 128 نیوتنمتر در 4000 دور بر دقیقه | 128 نیوتنمتر در 4000 دور بر دقیقه |
حداکثر گشتاور | 87 اسب بخار در 5300 دور بر دقیقه | 87 اسب بخار در 5300 دور بر دقیقه |
گیربکس | گیربکس پنج سرعته دستی/ CVT اتوماتیک | 5 سرعته دستی |
مصرف سوخت (ترکیبی) | 7.14 لیتر در هر صد کیلومتر (دنده دستی)/ 7.67 لیتر در هر صد کیلومتر(اتوماتیک) | 6.53 لیتر در هر صد کیلومتر |
شتاب صفر تا 100 | 13.6 ثانیه | 13 ثانیه |
حداکثر سرعت | 160 کیلومتر بر ساعت | 170 کیلومتر بر ساعت |
بروزرسانی نرخ تعمیرات و خدمات در تعمیرگاه ، هزینه تعمیر گیربکس و تعمیر اساسی تیبا ، ساینا و کوییک 1401
این قیمت ها تقریبی هست .
هزینه تعمیر انواع قسمت های تیبا ، ساینا و کوییک | |
نوع خدمات و تعمیرات | اجرت و هزینه (به تومان) |
دیاگ | 50000 |
تنظیم موتور کامل با شستشوی انژکتور | 200000 |
تعویض شمع /وایر /کوئل | 100000 |
تعویض ریل سوخت | 100000 |
تعویض پمپ بنزین با صافی بنزین | 150000 |
تعویض ضدیخ رادیاتور | 100000 |
تعویض لنت جلو جفت طرف | 100000 |
تعویض لنت عقب جفت طرف با ریگلاژ | 150000 |
تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب یک طرف با هواگیری چهار چرخ | 150000 |
تعویض لنت جلو با دیسک چرخ دو طرف | 200000 |
تعمیر لوازم ترمز چرخ جلو یک طرف با هواگیر چهار چرخ | 200000 |
تعویض بلبرینگ چرخ عقب یک طرف | 250000 |
تعویض بلبرینگ چرخ جلو یک طرف | 200000 |
تعویض سیم ترمز دستی با لنت عقب | 200000 |
تعمیر اکسل عقب (بلبرینگ ژامبون /تعویض کامل اکسل) | 500000 |
تعویض کمکهای جلو دوطرف | 400000 |
تنظیم ارتفاع کامل عقب وجلو | 500000 |
اجرت تعمیر جلوبندی کامل(سیبک/موج گیر/طبق بامیزان فرمان) | 500000 |
تعمیر جعبه فرمان بدون هیدرولیک | 500000 |
تعمیر جعبه فرمان هیدرولیک(شیر فرمان وپمپ هیدرولیک) | 500000 |
تعمیر تلسکوپی فرمان | 300000 |
میزان فرمان ایربگ | 100000 |
تعویض گردگیر پلوس دو طرف | 250000 |
تعویض کله پلوس دو طرف | 250000 |
تعمیر یا تعویض سه شاخه پلوس دو طرف | 200000 |
تعمیر یا تعویض مشعلی پلوس دو طرف | 200000 |
تعویض کاسه نمد پلوس دو طرف | 200000 |
رفع نشتی کامل گیربکس | 2000000 |
تعویض دیسک و صفحه کلاچ | 400000 |
تعمیر کامل گیربکس | 2000000 |
تعویض لیور دنده کلاچ با میل ماهک و خرچنگی | 150000 |
تعویض سیم کلاچ | 100000 |
تعویض فلایویل کلاچ | 400000 |
رفع نشتی ته میل لنگ( تعویض کاسه نمد ته میل لنگ ) | 300000 |
رفع نشتی کارتل (باز وبست کارتل)با تعویض اویل پمپ | 300000 |
تعویض تسمه دینام با هرزگرد دینام دو عدد | 150000 |
تعویض تسمه تایم با بلبرینگ تایم | 250000 |
تعمیر یا تعویض واتر پمپ | 250000 |
تعویض دسته موتور پایین و بالا | 150000 |
فیلرگیری با شیم گیری و تعویض واشر درب سوپاپ | 200000 |
تعمیر یا تعویض میل سوپاپ | 500000 |
باز و بست سرسیلندر | 1000000 |
باز و بست سرسیلندر با کارتل(تعویض واشر سرسیلندر /بوش پیستون /رینگ پیستون ویاتاقان متحرک) | 2000000 |
تعمیر اساسی (موتور /گیربکس /سرسیلندر /میل لنگ /پیستون /…) | 4000000 |
عیب یابی کامل موتور /گیربکس/ جلوبندی /سیستم برقی | 200000 |
تعمیر یا تعویض استارت و باتری | 250000 |
تعمیر یا تعویض دینام وباتری | 250000 |
تعویض چراغ های جلو | 150000 |
تعمیر یا تعویض ترموستات با فشنگی آب وتعویض رله فن وفن | 100000 |
تعویض روغن کامل (روغن /فیلتر روغن/ فیلتر هوا /فیلتر بنزین/تنظیم باد /روغن گیربکس واسکازین…) | 150000 |
کارشناسی در خرید خودرو (تشخیص رنگ/کم کردن کیلومتر/موتوری /فنی وجلوبندی) | 200000 |
اجرت شیم گیری | فیلر اتومات هستند |
شماره تلفن های رسیدگی به شکایات
سازمان بازرگانی استان تهران : 124
اتاق اصناف تهران : 85543201 و 85543200
اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران : 77531614
کارستان