آموزش تعمیر و یا تعویض شیر فرمان پژو پارس ،سمند ،۴۰۵ +تصاویر

2

تعمیر شیر فرمان ۴۰۵ ،تعویض شیر فرمان پژو ۴۰۵ ،قیمت شیر فرمان ۴۰۵ ،قیمت شیر هیدرولیک فرمان ۴۰۵ ،شیر فرمان پژو پارس ،شیر فرمان چیست ،قیمت شیر فرمان سمند ،هواگیری فرمان هیدرولیک ۴۰

آموزش تعمیر و یا تعویض شیر فرمان

۱- از بالا باطری و سینی باتری را باز کنید

۲- فرمان را در یک حالت صاف قفل کنید

۲-با آچار ۱۳ پیچ چهار شاخ فرمان را باز کنید و پیچ را بیرون بکشید از داخل کابین نیز پیچ داخلی چهار شاخ میل فرمان را باز کنید و فرمان را از شیر فرمان جدا کنید

۳-با اچار ۱۲ دو عدد میله ورودی از جک فرمان به شیر را باز کنید دقت کنید لوله ها مقع بستن جابه جا نشوند قبل از باز کردن عکس بگیرید یا علامت بزنید

۴- با اچار ۱۷ مهره لوله شلنگ فشار قوی و و لوله خروجی به پمپ فرمان را باز کنید اگر از بالا نتوانستید باز کنید می توانید جک و خرک کنید و از زیر باز کنید

۵- با آلن ۶ دو عدد پیچ نگهدارنده پایه شیر فرمان به جعبه فرمان را باز کنید الان شیر فرمان آزاد می باشد می توانید بیرون بکشید

۶-می توانید شیر فرمان را تعمیر کنید و اورینگ ها و کاسه نمد های آنرا تعویض کنید و یا کامل عوض کنید

۷-زیر بلبرینگ یه خار فنری داره که با دمباریک و پیچگوشتی میشه بازش کرد اگرم خار باز کن باشه که چه بهتر..با چکش لاستیکی یا گذاشتن یه چوب روی شفت بالائی شیرفرمان (دقت کنین دنده پنیون اصلا ضربه نخوره) و چند ضربه آرام مجموعه مغزی شیر فرمان خارج میشه

۸-قسمت بالای قوطی شیر فرمان یه کاسه نمد و یه بوش مسی داره.. برای من همین بوش گشاد شده بود و طوری هم که من فهمیدم خیلی از تعمیرکارها این رو اصلا دقت نمیکنن و فقط کاسه نمد رو عوض میکنن و به گشاد شدن بوش اصلا دقتی ندارن.. در صورتیکه علت اصلی خرابی کاسه نمد نه فشار روغن که گشاد شدن همین بوش هست.. برای خارج کردن کاسه نمد و بوش مسی از بالای قوطی شیرفرنان و با گزاشتن یه بکس کوچیک دقیقا هم اندازه کاسه نمد و چند ضربه چکش لاستیکی بوش و کاسه نمد خارج میشه… دقت کنین زیر قوطی رو حتما یه جنس نرم مثلا موکت بزارین وگرنه زیر قوطی خراش برمیداره و دیگه آب بندی نمیشه..

http://ir206.net/uploads/monthly_2017_11/photo_2017-11-22_11-36-52.jpg.610bce9b7da6bddec1e8825607d9182a.jpg

۹- من لوازم شیر فرمان با مارک مجد به قیمت ۱۵ هزار تومن رو تونستم اینجا پیدا کنم.. دقت کنین شیرفرمان دوتا کاسه نمد بالا و پائین داره و سه تا اورینگ تفلونی.. اورینگهای تفلونی کمتر پیش میاد خراب بشه مگه اینکه ضربه بهش زده باشین.. مراقبشون باشین.. البته این بسته اورینگ روی لوله ها و اورینگ بزرگ بین پوسته جعبه فرمان و شیر فرمان رو نداره که اونهارو هم باید از اورینگ فروشی جداگانه بخرین.اورینگ کهنه که باز شد رو ببرین و بخرین..

۱۰-روی پنیون رو برای اینکه ضربه نخوره لنت برق بزنین تا حین کار ضربه نخوره.. با نگه داشتن کنس بیرونی بلبرینگ پائین شیرفرمان بالای فک گیره رو میزی طوریکه صدمه ای نبینه و فقط روی نگه داشته شده باشه و چند ضربه چکش لاستیکی بالای محور پنیون بلبرینگ خارج میشه.. بعد باید کاسه نمد بزرگ زیر بلبرینگ رو هم خارج کنین..

۱۱- بوش برنجی بالای شیر فرمان رو روی شفت شیر قرار بدین و چک کنین که کاملا فیت باشه و لقی پیدا نکرده باشه.. برا من کاملا مشخص بود که لق شده و لقیش هم زیاد بود.. بوش رو من توی اینترنت دیدم که برند tpco داره.. ولی من نتونستم پیدا کنم و از اوراق فروشی یه دونه که سالم باشه (نمونه های اوراقیها هم اکثرا گشاد شدس) پیدا کردم

http://ir206.net/uploads/monthly_2017_11/photo_2017-11-22_11-35-49.jpg.32defd699bc6819c5755e10bd87fe9f9.jpg

۱۲-تمام قطعات رو به دقت با الکل تمیز کنین و با دستکال کاغدی خشک کنین.. باید برق بزنه.. کاسه نمد کوچیک که بالای قوطی شیر فرمان نصب میشه رو کمی گریس مرغوب بزنین و طوریکه به لاستیک وسطیش ضربه نخوره با فشار دست کمی نصبش کنین..حالا کاسه نمد قبلی خراب رو روش بزارین و با کمی فشار تا آخر نصبش کنین و کاسه نمد خراب رو آروم خارج کنین.. حالا بوش جدید رو با دست نصب کنین و با گزاشتن دو تا بکس مناسب که داخل هم میزارین و دورش رو مقوا میپیچید تا بدنه داخلی شیر رو زخمی نکنه (من بکس ۲۷ و ۱۷ گزاشتم) و چند تا ضربه چکش لاستیکی نصب کنین

نتیجه تصویری برای تعویض شیر فرمان

۱۳-حالا مغزی شیر فرمان و داخل قوطی شیر فرمان رو با روغن هیدرولیک تمیز خیس کنین و مغزی رو با احتیاط که کاسه نمد بالا رو ضربه نزنه جا بزنین.. کاسه نمد پایین که بزرگتر هست رو هم گریس بزنید و جا بزنید.. با کمی فشار با یه بوکس بزرگ این کاسه نمد رو هم کاملا جا بزنین.. شیر فرمان رو برعکس روی یه گیره بزارین و بلبرینگ رو هم نصب کنین .. باز با فشار یه بکس بزرگ و چند تا ضربه بلبرینگ هم کامل نصب میشه.. خار حلقوی فنری پشت بلبرینگ رو هم نصب کنین.. کف قسمت نصب شیر فرمان روی جعبه روهم با دقت تمیز کنین و اورینگ نو رو با روغن هیدرولیک خیس کنین و لنت دور پنیون رو باز کنین و پنیون رو گریس مرغوب بزنین و به آهستگی جاش بزنین.. با کمی بازی دادنش جا میخوره.. حالا پیچهای دو طرف رو با آلن ۵۰ به یک اندازه سفت کنین.. من از ترکمتر استفاده کردم..

۱۴-اورینگ باقی لوله ها رو هم عوض کنین و قبل نصب همشون رو با روغن هیدرولیک خیس کنین و مجموعه رو مجدد نصب کنین..

۱۵-قیمت شیر فرمان کامل ۱۷۰۰۰۰ هزار تومان

۱۶ -اجرت تعمیر یا تعویض ۸۰۰۰۰ هزار تومان

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. کوروش می گوید

    عالی بود

  2. فتح اله می گوید

    خیلی عالی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.