راهنمای کامل عیب یابی خودرو پژو 405

0

هر خودرو از مجموعه‌ای قطعات ساخته شده است که در کنار هم به صورت کاملا هماهنگ کار می کنند. کارکرد مداوم این قطعات سبب مستهلک شدن آن ها می شود. برای بازگشت به حالت عادی و حفظ کارکرد مناسب خودرو باید سرویس دوره‌ای و رسیدگی هایی انجام شود. در این مقاله به بررسی اجمالی ایرادات و عیب یابی خودرو پژو 405 و نحوه رفع آن پرداختیم.

نحوه‌ی تشخیص ایراد 405 و رفع آن

1) مدار چراغ دنده عقب خودرو پژو ۴۰۵ شبیه به چراغ عقب خودرو هنگام ترمز گرفتن عمل می کند. شایان ذکر است فشنگی دنده عقب این خودرو  روی گیربکس تعبیه شده است. اگر هنگامی که راننده دنده عقب می رود هر دو چراغ روشن نشوند،  فشنگی یا فیوز دچار سوختگی شده است. اگر یکی از آن ها درست عمل نکرد به احتمال زیاد سیم آن قطع شده یا لامپ آن سوخته است.

نحوه تشخیص: برای عیب یابی فشنگی می توان هر دو سیم را به یکدگیر متصل کرد اگر چراغ ها به خوبی روشن شدند پس فشنگی مشکل داشته و باید تعویض گردد.

۲)در بعضی موارد ممکن است موتور خودرو پژو ۴۰۵ جوش بیاورد. یعنی ممکن است گرمایی که در اثر احتراق موتور ایجاد می شود به حدی قوی باشد که بلوک خودرو را آب کرده و سبب تاب برداشتن آن شود. در این حالت خودرو را به سرعت نگه دارید و به محض ایمن شدن آن ماشین را خاموش کنید.

نحوه تشخیص: علت اصلی جوش اوردن خودرو پژو وجود یک مشکل در سیستم خنک کننده آن است. سیستم خنک کننده موتور گرمای اضافی درون موتور که حاصل احتراق است را دور می کند. در این حالت به نزدیک ترین  تعمیرگاه مراجعه کرده یا با امداد خودرو تماس بگیرید.

۳)ترموستات قطعه‌ای است که مانع ورود مایع خنک کننده به موتور می شود. اصلی ترین کاربرد آن زمانی است که موتور شدیدا گرم شده است اینجاست که اجازه ورود را به مایع می دهد و در نهایت موتور خودرو خنک می شود در غیر این صورت خودرو داغ کرده و جوش می آورد

نحوه تشخیص: با بررسی تعمیرکار نحوه ی عملکرد کیفیت ترموستات مورد ارزیابی قرار می گیرد. این قطعه را نمی توان بدون داشتن امکانات و ابزار آلات مخصوص مورد ارزیابی قرار داد. در بعضی مواقع مشکل در قطعات دیگر بودا و تاثیر خود را روی ترموستات خودرو می گذارد.

عیب یابی و تعمیر موتور پژو 405

دلایل متفاوتی برای خرابی موتور پژو 405 وجود  دارد و معمولا هنگامی که موتور دچار آسیب شود صدا های مختلفی از خود ساطع می کند این موضوع بسیار حائز اهمیت بوده و  باید مورد توجه قرار بگیرد. چرا که همین  مشکل کوچک می تواند زمینه ساز به وجود آمدن  مشکلات بزرگ تر  باشند و باعث توقف کامل خودروی شما گردد.

برای مثال

  • ایجاد صدای تق تق هنگام حرکت نشانه مشکل در یاتاقان، میل لنگ یا که پیستون خودرو می باشد. این قطعات به تنهایی و بدون کمک گرفتن از ابزار آلات مخصوص قابل تشخیص خرابی و یا تعمیر نیستند.
  • در موردی دیگر ممکن است هنگامی که اقدام به خاموش کردن خودرو یا همان موتور اصلی می کنیم صدای جیغ بلندی ایجاد گردد. در این موارد مطمئنا تسمه تایم موتور دچار مشکل جدی شده است.
  • شاید تا به حال با ریپ زدن خودرو ۴۰۵ مواجه شده باشید. در این حالت خودرو هنگامی که حرکت نمی کند یا حین حرکت با بد کارکردن موتور رو به رو می شوید. همین مشکل به ظاهر کوچک می تواند شش علت اصلی داشته باشد که خود شامل؛ خرابی پیستون، سنسور اکسیژن، شمع موتور، خرابی وایر ها، خرابی سوپاپ، خرابی شاتون و غیره می شوند که تعمیر آن تنها از عهده فردی با تخصص و دانش تعمیرگاهی بر می آید.

حال اگر چنینی ایراداتی در جاده برایتان پیش بیاید و عیب یابی خودرو پژو 405 عملا برایتان غیرممکن باشد و دسترسی به تعمیرگاه برایتان سخت باشد باید با مراکز امدادخودرو و یدک کش تماس حاصل کنید.

ایرادات رایج در خودرو پژو 405

هر چند این خودرو ها امروزه دوگانه سوز شده اند اما مدل های بنزینی آن ها هنوز دچار مشکلاتی هستند و باز دهی بالایی برای تبدیل انرژی شیمیایی به توان مکانیکی را ندارند. عایق بندی این خودرو ضعیف است و معمولا صدای موتور به راحتی وارد کابین می گردد. در بیشتر موارد موتور پژو 405 دچار گرمای زیاد و تاب آوردن می شود. این مشکل زمینه‌ی سوختن واشر سر سیلندر را به دنبال دارد. در این حالت بازدهی موتور به نسبت سوختی که مصرف کرده بسیار کم می شود. این خودرو می تواند جزء دسته‌ی خودرو های پر مصرف باشد.

کمپانی های ایرانی تصمیم به تغییر موتور این خودرو گرفته اند اما این کار نه تنها سبب بهتر شدن عملکرد این خودرو نشد بلکه مشکلات پیچیده بیشتری را هم به دنبال داشت. موتور ۱.۶ لیتری TU5 جدید این خودرو هیچ تناسبی با بدنه نداشته و از لحاظ فنی بسیار ضعیف عمل می کند.بسیار پیش آمده که پژو 405 در مسیر دچار اتمام بنزین شده اند و در آن زمان بهترین راهکار تماس با امداد خودرو در نطنز می باشد.  مجموعه آبان امداد خودرو با حضور سریع در محل اقدام به تعمیر، سوخت رسانی و … خودروی شما مینماید. با تعویض این موتور در خودرو های جدید شاید مشکلاتی مانند صدای موتور را نداشته باشیم اما شتاب و سرعت قبل را هم نخواهیم داشت.

عیب یابی انواع کیت های خودرو های دو گانه سوز پژو 405

با توجه به پیشرفت تکنولوژی هر روزه شاهد تولید جدید ترین مدل های خودرو هستیم. مطمئنا هر خودروی تازه تولید شده سیستم های سوخت رسانی جدید تری هم دارد. همین امر سبب شده   تا به امروز کیت های مختلفی برای خودرو پژو ۴۰۵ طراحی  و اجرا شده باشد. شرکت های تولیدی برای تبدیل خودرو پژو ۴۰۵ به خودروی دوگانه سوز محصولات تولیدی دو شرکت را در این خودرو مورد استفاده قرار می دهند.

کیت های تعبیه شده در خودرو دوگانه سوز ۴۰۵ شامل انواع کیت های زیر می گردد:

  • انژکتوری OME GAS LANDI_ REZO
  • کیت انژکتوری LCO2 LANDI_RENZO
  • کیت انژکتوری pl04 omvl
  • کیت انژکتوری  valeo sax 500

معرفی اجمالی کیت valeo sax 500

طراحی و تولید این کیت تحول عظیمی در زمینه‌ی تبدیل گاز خودرو ها به وجود آورد. این کیت ها هنگام استفاده هیچ گونه افت قدرتی را در خودرو به وجود نمی آورند و به صورت خودکار سوخت خودرو را تغییر می دهند. گاز طبیعی از طریق شبکه CAN به ECU بنزین وصل می شود و کلیه‌ی اطلاعات لازم برای مشخص کردن زمان پاشش سوخت هنگام استفاده از سوخت گازی را می گیرد. تمامی این اطلاعات شامل فشار هوای ورودی و غیره می گردند. استفاده از خودرو های دوگانه سوز می تواند سبب کاهش مصرف سوخت این خودرو گردد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.