تجربه رانندگی با هیوندای I10 در ایران +تصاویر و مشخصات

0

هیوندایی i10، خودروی دوست داشتنی کره‌ای‌ها به تازگی توسط کرمان موتور  همراه با برادر بزرگترش هیوندا i20 وارد شهرهای کشور شده و قرار است بخت خود را روی جاده‌های سرزمینمان بیازماید. شاید نام هیوندای i20 و i30 به دلیل سابقه حضور در ایران برای همگان آشنا باشد اما این‌بار هیوندایی تصمیم گرفته تا طیف i‌های خود در کشورمان را کامل کند و با قراردادی که با کرمان موتوری ها بست  i10 جدید را وارد ایران کرد.دومین نسل از هیوندایی i10 برای اولین بار ۴ سال پیش (۲۰۱۳) در نمایشگاه خودرویی فرانکفورت به نمایش درآمد و اینک می‌توان نمونه‌هایی از مدل های این خودرو را با تغییرات به روز شده در خطوط مونتاژ کارخانه‌های وطنی یافت.

 قیمت هیوندای I10 مشخصات هیوندای I10 تجربه رانندگی با هیوندای i10 معایب و مزایای هیوندای i10 مشخصات فنی هیوندای i10 بررسی خودرو شرایط فروش هیوندای آی10 سایت تخصصی خودرو مجله خودرو

نوزاد جدید هیوندایی با طول ۳۶۶۵، عرض ۱۶۶۰ و ارتفاع ۱۵۰۰ میلی‌متر در جایگاه یک خودروی شهری تمام عیار قرار می‌گیرد و به راحتی از میان کوچه‌ها و گذرگاه‌های باریک می‌گذرد. از دیگر سو با این خودرو به استاد پارک در فضاهای تنگ و باریک بدل خواهید شد. این خودرو در مقایسه با نسل اول که در سال ۲۰۰۷ چشم به جهان گشود کمی جادارتر و به روز تر با امکانات کامل معرفی شده است.

 قیمت هیوندای I10 مشخصات هیوندای I10 تجربه رانندگی با هیوندای i10 معایب و مزایای هیوندای i10 مشخصات فنی هیوندای i10 بررسی خودرو شرایط فروش هیوندای آی10 سایت تخصصی خودرو مجله خودرو

در هیوندا آی ۱۰ ظاهر خودرو در عین کوچکی جذاب بوده و حتی می توان آن را از برادر ناتنی خود کیا پیکانتو جذاب تر نامید در نمای جلوی خودرو چراغ‌های کشیده و روزتاب را در کنار مه‌شکن‌ها می بینیم که نمای خوبی را به ظاهر خودرو بخشیده است.

اگر در هندوستان زندگی می‌کردید، گرند i10 را در تریم‌های مختلفی می‌یافتید، که با موتورهای مختلف بنزینی و دیزلی ارائه می‌شد. اما در حال حاضر خودروی مورد بررسی که در ایران مونتاژ شده است از یک موتور بنزین سوز “کاپا” بهره می‌برد که حدود ۱۲۴۸ سی‌سی (۱٫۲۵ لیتر) حجم دارد. موتور ۴ سیلندر بوده و از نوع ۱۶ سوپاپه DOHC به شمار می‌آید. این سامانه مولد نیرو می‌تواند با گشتاوری معادل ۱۲۱ نیوتن‌متر قدرتی معادل ۸۶ اسب‌بخار را تولید کند و خودرو را با بیشینه سرعت ۱۶۶ کیلومتر بر ساعت پیش راند. این اعداد برای یک مدل شهری آمار چندان بدی نیز محسوب نمی‌شود اما محدودیت قدرت موتور شاید در سر بالایی ها با وجود سرنشین کامل و بار چندان هم به ذائقه‌تان خوش نیاید. ولی باید از آی ۱۰ در حد و اندازه خودش انتظار داشت که  اتفاقا می توان گفت که موتور ۱۲۵۰ سی سی آن شما را ناامید نخواهد کرد.

موتور این خودرو نیز با یک سامانه انتقال قدرت ۴ سرعته خودکار تیپ‌ترونیک کاملا هماهنگ شده است که  این در صنعت بزرگ اتومبیل کمی قدیمی محسوب می‌شود اما چندان سخت نگیرید، چرا که هنگام قرار گرفتن پشت فرمان کاستی‌های خودرو را فراموش می‌کنید. فرمان برقی است و قابلیت تنظیم ارتفاع دارد. روکش فرمان چرمی بوده و با دکمه‌های روی آن می‌توانید سامانه صوتی را کنترل کنید. از طرفی خودرو یه نمایشگر سفری نیز مجهز است.

ترکیب دو رنگ کنسول، صندلی‌ها و پنل‌ درها چشم‌نواز است. ترکیب رنگ کرم و خاکستری ظرافت خاصی را به کابین بخشیده است و به دلیل کاربرد رنگ روشن، آن را بزرگتر نشان می‌دهد.

 

هیوندا i10 همچنین به حسگرهای پارک عقب مجهز شده و به رانندگان در هنگام پارک خصوصا در فضاهای کوچک کمک می‌کند. سامانه تهویه درون کابین نیز عملکرد خودکار و مطبوعی را از خود نشان می‌دهد.

محفظه بار در این خودرو ۲۱۸ لیتر گنجایش دارد  اما می توانید  در مواقع نیاز  با تا کردن صندلی‌های عقب، حجم محفظه بار را به ۱۰۱۲ لیتر افزایش دهند.

زمانی که با سرعتی نزدیک به ۸۰ کیلومتر در ساعت در سر یک پیچ حرکت کردیم، عملکرد سامانه ESP   را به وضوح دیدیم. این سامانه که برنامه ثبات الکترونیک ترجمه می‌شود، به راننده کمک می‌کند با کنترل فرمان و در بعضی موارد ترمزها و حتی کم کردن نیروی موتور، کنترل از دست رفته خودرو را بازگشته و مسیر خود را به راحتی و بدون لغزش طی کند. جالب است بدانید که بر اساس تحقیقی که صورت گرفته، با استفاده از سیستم ESP، یک سوم از تصادف‌ها کاسته می‌شود که نشان‌دهنده اهمیت این سیستم در کنترل و امنیت خودرو است.

کارایی سامانه ترمز ABS  قابلیت ترمزها توقف زودهنگام و هدایت‌پذیری خودرو در هنگام ترمز را به خوبی نمایش درآورد. حال تصور کنید مجموعه ABS   با یک سامانه EBD کامل شود. EBD یک فناوری ترمز اتومبیل است که به شکل خودکار میزان نیروی وارده به ترمز‌های اتومبیل را با توجه به شرایط مختلف از قبیل شرایط جاده، سرعت، بار و غیره تنظیم می‌کند. همچنین هیوندا آی ۱۰ در موضوع ایمنی علاوه بر ترمز ABS و سیستم EBD و ESP به دو ایربگ نیز مجهز شده  است .

در مجموع می توان هیوندا آی ۱۰ را خودرویی با امکانات نسبتا به روز  و ظاهری مناسب و زیبا دانست که اگرچه محدودیت قدرت موتور آن ممکن است برای برخی های خوشایند نباشد اما ظاهر مناسب و ایده‌آل آن برای فضاهای شهری ،کم سر و صدایی موتور و خدمات پس از فروش نمایندگی ها کرمان موتور که در سراسر کشور وجود دارند می توان در خرید آن تاثیر گذار باشد. هرچند که در رنج قیمتی ۷۰ میلیون تومان خودروی غیر چینی صفر کیلومتر با گیربکس اتوماتیک  به غیر کیا پیکانتو که البته آن هم در رنج قیمت بالاتری قرار دارد وجود ندارد و  بنابراین کوچولی کوچک هیوندایی می تواند برای کسانی که خواستار خرید خودروی شهری مناسب با امکانات مناسب و غیر چینی باشند گزینه ای مناسبی باشد.

آخرین قیمت گذاری های انجام شده

عکس مدل خودرو رنگ کارکرد (km) مانده از بیمه تخفیف بیمه رنگ آمیزی تعویض شده قیمت کارشناسی
قیمت i10 کرمان موتور مدل ۱۳۹۶ رنگ سفید ۲۰۰۰۰ چهار ماه یا بیشتر ندارد سالم سالم ۷۴,۰۰۰,۰۰۰
قیمت i10 کرمان موتور مدل ۱۳۹۶ رنگ سفید ۲۰۰۰۰ چهار ماه یا بیشتر ندارد سالم سالم ۷۴,۰۰۰,۰۰۰
قیمت i10 کرمان موتور مدل ۱۳۹۶ رنگ سفید ۲۰۰۰۰ چهار ماه یا بیشتر ندارد سالم سالم ۷۴,۰۰۰,۰۰۰

قیمت i10 کرمان موتور مدل ۱۳۹۶

رنگ سفید ۲۰۰۰۰ چهار ماه یا بیشتر ندارد سالم سالم ۷۴,۰۰۰,۰۰۰

قیمت i10 کرمان موتور مدل ۱۳۹۶

رنگ سفید ۲۰۰۰۰ چهار ماه یا بیشتر ندارد سالم سالم ۷۴,۰۰۰,۰۰۰

قیمت i10 کرمان موتور مدل ۱۳۹۶

رنگ سفید ۲۰۰۰۰ چهار ماه یا بیشتر ندارد سالم سالم ۷۴,۰۰۰,۰۰۰
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.