رینگ پیستون چند نوع است؟

0

پیستون در تبدیل انرژی گرمایی به انرژی مکانیکی و برعکس، کمک می‌کند. طرز کار موتورهای احتراق داخلی این گونه است که پیستون در مرحله تراکم، مخلوط سوخت و هوا را فشرده کرده و پس از احتراق، انرژی سوخت آزاد می‌شود. انرژی آزادشده سوخت، پیستون را به سمت پایین هل داده تا انرژی آزادشده از طریق شاتون به میل لنگ منتقل شود.

یکی از اجزای پیستون، رینگ پیستون است. رینگ پیستون‌ها فاصله میان پیستون و دیواره سیلندر را پر می‌کنند و از یک طرف اجازه ورود محصولات احتراق به حمام روغن را نمی‌دهند و از طرف دیگر مانع از ورود روغن به محفظه احتراق می‌شوند. ساختار پیستون و سیلندر به گونه‌ای‌ است که قطر پیستون کمی از قطر سیلندر کم‌تر است تا پیستون بتواند وارد سیلندر شود. بنابراین فاصله کمی میان آن دو وجود دارد که باید با قطعه دیگری پر شود. این وظیفه رینگ پیستون است.

هر پیستون دارای چند رینگ است که هر کدام از این رینگ‌ها دارای یک نام خاصی هستند که وظیفه خاصی را نیز انجام می‌دهند. در ادامه، این نام‌ها و وظایف هر کدام را شرح خواهیم داد.

پیستون‌ها دارای سه رینگ هستند که با نام‌های رینگ بالا (top ring)، رینگ دوم (intermediate ring) و رینگ روغن (oil ring) شناخته می‌شوند.

 جنس رینگ و پیستون چیست  علائم خرابی رینگ و پیستون  قیمت رینگ و پیستون  نشانه خرابی رینگ و پیستون  انواع رینگ پیستون  علایم شکستن رینگ پیستون  رینگ روغنی پیستون چیست  رینگ کمپرس چیست

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.