5 علت صدای بلبرینگ چرخ چیست ؟

0

هدف اصلی یاتاقان چرخ این است که چرخ ها با حداقل اصطکاک بچرخند. هنگامی که یک وسیله نقلیه متوقف می شود، یاتاقان ها شروع به خنک شدن می کنند و سپس خلاء از روان کننده، هوا و فلز در تماس ایجاد می شود.

مهر و موم ها باید خلاء را در جای خود نگه دارند. در غیر این صورت، توپی مهر و موم شده یا بلبرینگ شروع به کشیدن هوا از بیرون می کند که ممکن است شامل آب و سایر آلاینده ها باشد. این می تواند منجر به آسیب یا نویز یاتاقان شود.

چه چیزی باعث سر و صدای بلبرینگ چرخ می شود؟

 آموزش تعویض بلبرینگ چرخ جلو پراید  آموزش تعویض بلبرینگ چرخ سمند  تعمیر بلبرینگ چرخ پراید  خرابی بلبرینگ چرخ پراید  تشخیص خرابی بلبرینگ  علائم خرابی بلبرینگ  دلایل خراب شدن بلبرینگ  ایرادات بلبرینگ چیست  بلبرینگ ماشین چیست

بلبرینگ های چرخ به چرخ وصل شده و دائما در حال حرکت هستند. از آنجایی که چرخ ها هنگام رانندگی جاده را لمس می کنند، دلایل مختلفی می تواند وجود داشته باشد که یاتاقان چرخ این صداهای عجیب را ایجاد می کند یا آسیب می بیند. در اینجا 5 دلیل اصلی برای پر سر و صدا بودن بلبرینگ چرخ ها آورده شده است.

شماره 1 – نصب نادرست بلبرینگ چرخ

اگر یاتاقان‌های چرخ شما به تازگی تعویض شده‌اند، پس از آن بسیار عجیب است که بعد از آن از کار بیفتند. تنها نتیجه این است که بلبرینگ چرخ ها به دلیل نصب نامناسب یا برخلاف توصیه سازنده به نوعی آسیب دیده اند.

شماره 2 – رانندگی در اعماق آب

مهر و موم بلبرینگ چرخ توسط مهندسان به گونه ای طراحی شده است که فشار می تواند از یاتاقان چرخ خارج شود. آنها در کارخانه با یک روان کننده مبتنی بر نفت نصب می شوند. تنها بدی این است که این روان کننده نمی تواند مانع از عبور آب شود.

این بدان معناست که اگر ماشین خود را در خیابانی که پر از آب است برانید، یاتاقان های شما در معرض رطوبت قرار می گیرند. هنگامی که این اتفاق می افتد، با روان کننده مخلوط می شود و آن را بی اثر می کند و باعث می شود یاتاقان ها اصطکاک بیش از حد را تحمل کنند و در نهایت آسیب ببینند.

شما نمی توانید یک یاتاقان چرخ به سبک مدرن را سرویس یا تعمیر کنید. تنها راه حل آسیب آب، تعویض کامل بلبرینگ چرخ است.

شماره 3 – رانندگی در جاده های ناهموار

بلبرینگ های چرخ کل فشار وزن خودرو را دریافت می کنند. اگر بخواهید از روی یک حاشیه یا چاله ناهموار رانندگی کنید، بلبرینگ چرخ به راحتی آسیب می بیند.

هنگامی که به چیزی برخورد می کنید، احتمالاً توپ های بلبرینگ به زور وارد مسابقه می شوند، حلقه شیاردار که در آن بلبرینگ قرار دارد. نتیجه عیوب کوچک در یاتاقان ها خواهد بود.

همانطور که به رانندگی با این بلبرینگ های ناقص ادامه می دهید، باعث گرما و اصطکاک بیشتری می شود. به زودی گرما باعث می شود که قطعات کوچکی از بین برود که باعث آلودگی روان کننده یاتاقان چرخ می شود و باعث از کار افتادن آن بسیار سریعتر می شود.

با این حال، ممکن است شکست چند ماه طول بکشد تا اینکه قابل توجه باشد.

شماره 4 – لاستیک های نامتعادل یا ضربه های بد

سیستم چرخ به بلبرینگ چرخ، لاستیک، بازو پایین، مفصل پایین، بازوی بند انگشتی و ضربه بستگی دارد. هنگامی که لاستیک های شما نامتعادل هستند، ممکن است برخی از آن قسمت های دیگر آسیب ببینند و سپس صدایی از بلبرینگ چرخ ایجاد می کند.

شماره 5 – تصادف در ناحیه چرخ یا نزدیک آن

بلبرینگ های چرخ به طور مداوم در حال حرکت هستند و به تمام قسمت های دیگر که در آخرین نکته ذکر شد متصل می شوند. بنابراین، اگر ناحیه چرخ در معرض تصادف باشد، احتمالا بلبرینگ چرخ نیز آسیب دیده و سپس باعث ایجاد صدا می شود.

صدای بلبرینگ چرخ بد چگونه است؟

با یک بلبرینگ چرخ آسیب دیده یا شکسته، ممکن است به نظر برسد که در حال رانندگی روی یک نوار غوغایی روی شانه بزرگراه هستید. در ابتدا صدا زیاد نخواهد بود اما با بدتر شدن وضعیت بلبرینگ بیشتر قابل توجه می شود.

صدای بلبرینگ چرخ را می توان گاهی اوقات به عنوان دوچرخه سواری در کودکی توصیف کرد که یک کارت بازی به چرخ وصل شده بود که در حین چرخش چرخ به پره ها برخورد می کرد.

در حالی که با سرعت 30 تا 40 کیلومتر در ساعت در یک جاده خالی رانندگی می کنید، فرمان خود را کمی به چپ و سپس راست بچرخانید، تقریباً مانند اینکه با خیال راحت در لاین خود می بافید.

صدای بلبرینگ چرخ ها (مخصوصا در قسمت جلو) با انجام آن پیچ تقویت می شود زیرا فیزیک اجازه می دهد وزن بیشتری از خودرو به یک طرف خودرو منتقل شود. این همچنین می تواند در تشخیص اینکه کدام چرخ باعث ایجاد صدا و یاتاقان چرخ بد است کمک کند.

در اینجا ویدیویی وجود دارد که صدای بلبرینگ چرخ را نشان می دهد. ممکن است لازم باشد برای شنیدن صدای خود را زیاد کنید.

چگونه می توان بلبرینگ چرخ آسیب دیده یا پر سر و صدا را تشخیص داد

یک جک بردارید و از آن برای بلند کردن وسیله نقلیه استفاده کنید تا زمانی که لاستیک از زمین جدا شود. حالا سعی کنید تایر را در جهت عمودی و سپس افقی حرکت دهید. اگر چرخ تکان بخورد یا بازی آزاد داشته باشد، ممکن است بلبرینگ آسیب ببیند.

ما این ویدیو را برای نشان دادن هو ساختیم برای انجام این بازرسی بلبرینگ چرخ. فقط به یاد داشته باشید که صدایی که از بلبرینگ چرخ می شنوید متفاوت است. صدایی که می شنوید بستگی به این دارد که یاتاقان چرخ چقدر آسیب دیده است.

سرعت نیز ممکن است در ایجاد صدای بلبرینگ چرخ نقش داشته باشد. گاهی اوقات ممکن است با سرعت 60 کیلومتر در ساعت رانندگی کنید و صدا را بشنوید، اما سپس تا 65 کیلومتر در ساعت شتاب بگیرید و صدا از بین برود.

این ممکن است فقط در صورتی اتفاق بیفتد که مقدار کمی آسیب به بلبرینگ وارد شود. بنابراین، ممکن است نتوانید بلافاصله متوجه این موضوع شوید.

شما فقط با احساس هر بازی اضافی مانند آنچه در بالا ذکر شد، خواهید توانست تشخیص دهید. اگر در حین فشار دادن و کشیدن چرخ متوجه حرکت چرخ در اطراف آن شدید، ماشین خود را به تعمیرگاه یا لاستیک فروشی ببرید و از یک متخصص بخواهید آن را بررسی کند.

آنها می توانند تأیید کنند که آیا بلبرینگ چرخ آسیب دیده است یا قسمت دیگری مانند رینگ چرخ یا لاستیک آسیب دیده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.