علت حذف سمند و تیبا از فهرست سازمان استاندارد چه بود؟

0

وزیر صنعت با اشاره به عدم تمدید اعتبار سمند و تیبا از سوی سازمان استاندارد گفت: حرف سازمان استاندارد فصل‌الخطاب است و تمام تولیدکنندگان موظفند ضوابط سازمان استاندارد را در مورد کیفیت رعایت کنند.
سیدرضا فاطمی‌امین امروز در بازدید از شرکت ایران‌خودرو با حضور در جمع خبرنگاران، در خصوص عدم تأیید اعتبار کیفی خودروهای سمند و تیبا که سازمان ملی استاندارد اعلام کرده است، گفت: سازمان استاندارد مرجع رسمی ارزیابی کیفیت است و قطعا از این سازمان پشتیبانی می‌کنیم و تصمیمات آنها لحاظ خواهد شد.

اخبار خودرو اخبار بازار خودرو قیمت محصولات ایران خودرو قیمت محصولات سایپا سایت قیمت خودرو اخبار صنعت خودرو

وی با تأکید بر اینکه حرف سازمان استاندارد فصل‌الخطاب است، افزود: تمام تولیدکنندگان موظفند ضوابط سازمان استاندارد را در مورد کیفیت رعایت کنند.

همشهری آنلاین نوشت: وزیر صنعت با بیان اینکه یک بخش از ایرادات کیفی خودروها به دلیل خودروهای ناقص و کف پارکینگ بود، گفت: مدیران ایران‌خودرو متعهد شده‌اند، از ابتدای خرداد ماه امسال در این خودروسازی خودروی ناقص تولید نکنند.

وی تصریح کرد:  سکوهای تولید خودروهایی مانند سمند و تیبا و همچنین پژو ۴۰۵ قدیمی هستند و سالیان زیادی از فناوری تولید آنها می‌گذرد، بنابراین، این سه خودرو به صورت خواه ناخواه بی‌کیفیت تولید می‌شوند.

فاطمی‌امین اضافه کرد:‌ با خروج خودروهای بی‌کیفیت مانند سمند، تیبا و ۴۰۵ از خط تولید، تولید خودروهای با کیفیت مانند تارا افزایش می‌یابد.

به گفته فاطی امین،‌ سال گذشته ۹ هزار دستگاه خودروی تارا تولید شده است و برنامه برای تولید امسال این خودرو ۷۵ هزار دستگاه است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.