نخستین زنان راننده مترو در مصر

0

متروی قاهره برای اولین بار شرایطی را فراهم کرد تا زنان نیز در جمع رانندگان قطار شهری جای بگیرند. براساس گفته یکی از رانندگان زن، مسافران در اولین روز کاری واکنش‌های خاص خود را داشتند و حتی برخی می‌ترسیدند.

متروی قاهره با ظرفیت خدمات رسانی به جمعیتی بیش از ۲۰ میلیون نفر، اولین راننده قطار زن مصر را به خدمت گرفته است. این موضوع در کشوری که تعداد کمی از زنان مشاغل رسمی دارند، تازگی دارد.

هند عمر، فارغ التحصیل رشته بازرگانی و مادر دو فرزند در این رابطه گفت که برای راننده قطار درخواست داده و مشتاق است برای این شغل در کشورش پیشگام شود.

او افزود: برخی از مسافرها می‌ترسند. آنها به مهارت‌های من شک می‌کنند و می‌گویند با یک زن راننده در مترو احساس امنیت نمی‌کنند.

عمر معتقد است که خوش شانس بوده که حمایت خانواده‌اش را به همراه داشته است: ابتدای کار،‌ این موضوع برای خانواده‌ام عجیب بود اما در نهایت از من حمایت کردند. شوهرم از ابتدا مشتاق بود و همیشه مرا تشویق می‌کرد.

او معافیت از شیفت شب را یک اتفاق مثبت برای رانندگان زن دانست و گفت: یک عامل کلیدی معافیت از شیفت‌های شب بود که به رانندگان زن ارائه شد.

بعضی از مسافرها می‌ترسیدند

عمر یکی از دو زن پذیرفته شده برای آموزش رانندگی است، راننده دیگر، سوزان محمد، ۳۲ ساله است. او اولین باری که مسافران او را در کابین راننده دیدند را اینگونه روایت کرد: آنها شگفت زده شده بودند. برخی از مسافران می‌ترسیدند و حتی بعضی‌ها به مهارت‌های من شک کردند.

متروی قاهره که در سال ۱۹۸۷ راه اندازی شد، قدیمی ترین مترو در جهان عرب است.

منبع: همشهری آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.