توجه نکردن رانندگان به جلو علت ۴۹ درصد سوانح رانندگی

0

رییس پلیس راه راهور فراجا گفت: توجه نکردن رانندگان به جلو و واژگونی خودرو علت ۴۹ درصد سوانح رانندگی در محورهای ارتباطی اصلی و فرعی کشور است.

سردار حسن مومنی روز پنجشنبه در نشست مشترک هماهنگی شورای ترافیک استان های تهران، مازندران، قزوین، گیلان و سمنان در ساری با اشاره به فوت ۹۱۰ نفر در جریان سفرهای نوروزی ۱۴۰۱ اظهارکرد: امسال بر اساس آمار پزشکی قانونی شاهد افزایش هشت درصدی فوتی در طرح سفرهای نوروزی بودیم.

وی با تاکید بر اقدامات و برنامه ریزی‌های بیشتر برای کاهش تصادفات در نوروز پیش رو افزود: با توجه به ایام ماه مبارک رمضان، پیش‌بینی می‌شود که اوج سفر از ٢٤ اسفند امسال تا سوم فروردین ۱۴۰۲ باشد.

رییس پلیس راه راهور فراجا تاکید کرد: روز شمار تردد نشان می‌دهد که افزایش حجم تردد بر کاهش تصادفات تاثیرگذار است.

وی توجه نکردن راننده به جلو با ٤٩ درصد را بیشترین علت تصادفات در نوروز ۱۴۰۱ برشمرد و گفت: این در حالی است که این رقم در سال ۱۴۰۰، ٣٠ درصد بوده است.

سردار مومنی، اولویت انضباط ترافیکی و برخورد با سرعت‌های غیر مجاز را در دستور کار پلیس راهور اعلام کرد و افزود: شناسایی نقاط حادثه خیز، هوشیاری نیروهای امنیتی در همه دستگاه‌ها، نقش و حساسیت مسوولان در استانداری‌ها و ترافیکی استان‌ها در محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین برپایی و توسعه ایستگاه‌های سلامت نیز در دستور کار است و اطلاع رسانی به موقع شهروندان و مسافران از شرایط جوی و ترافیکی جاده‌ها از ضروریات این طرح است.

رییس پلیس راه راهور فراجا تصریح کرد: طرح نوروزی سال ۱۴۰۲ از چهارشنبه ۲۴ اسفند آغاز می‌شود و تا ۱۴ فروردین ادامه خواهد داشت.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

همچنین معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از تمهیدات انجام شده برای آماده سازی امکانات برای نوروز پیش رو و آماده سازی یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر شب اقامتگاه برای اسکان مسافران در این استان خبر داد.

منبع: ایرنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.