علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی بوش چیست ؟

0

تعمیر و نگهداری لوازم خانگی بوش علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی بوش ،ماشین ظرفشویی روشن میشود ولی کار نمی کند ،علت کار نکردن ماشین ظرفشویی کنوود ،علت کار نکردن ماشین ظرفشویی سامسونگ ،علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی ال جی ،علت کار نکردن ماشین ظرفشویی بوش ،علت کار نکردن دکمه های ماشین ظرفشویی ، علت آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی

یکی از مهم ترین دلایل روشن نشدن ماشین ظرفشویی بوش عدم تامین برق دستگاه است، به عبارت دیگر راه اندازی ماشین ظرفشویی بوش در صورت عدم تامین برق دستگاه فایده ای ندارد. قبل از عیب یابی ماشین ظرفشویی بوش باید منایع تامین برق را بررسی کنید تا از تامین برق دستگاه مطمئن شوید.

 بهترین ماشین ظرفشویی  قیمت ماشین ظرفشویی  قیمت ماشین ظرفشویی الجی  قیمت ماشین ظرفشویی بوش  تعمیر ماشین ظرفشویی  تعمیر ماشین ظرفشویی بوش  علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی  علت کار نکردن ظرفشویی بوش  تعمیر لوازم خانه  تعمیرات تخصصی لوازم خانگی  تعمیرگاه لوازم خانه در تهران

روشن نشدن ماشین ظرفشویی بوش و انباشته شدن ظروف کثیف یک مشکل دردسر ساز برای هر خانه ای است.

در ابتدا ممکن است که نگران این موضوع باشید که دستگاه شما سوخته و دیگر کار نخواهد کرد اما این مشکل می تواند دلایل متعددی داشته باشد که برخی از آن ها جزئی بوده و به سرعت رفع می شوند.

در این مقاله چند دلیل رایج برای کار نکردن ماشین ظرفشویی بوش را بررسی کرده ایم. با ما همراه باشید.

  • خرابی سوییچ یا میکروسوییچ قفل درب ماشین ظرفشویی بوش

اولین دلیلی که ممکن است باعث کار نکردن و روشن نشدن ماشین ظرفشویی Bosch شما شود نقص و ایراد در سوییچ یا میکروسوییچ قفل درب است.

میکروسوییچ مسئول بسته نگه داشتن درب دستگاه تا پایان برنامه شستشو و جلوگیری از نشت آب به بیرون است. سوییچ قفل درب برق مورد نیاز پنل کنترلی را تامین می کند.

چنانچه که میکروسوییچ معیوب باشد درب به درستی قفل نمی شود و اگر سوییچ قفل درب دچار نقص شود برق به پنل کنترل نمی رسد و در هر صورت ماشین ظرفشویی بوش شروع به کار نمی کند.

برای بررسی صحت کارکرد این قطعات و در صورت نیاز به تعمیر و تعویض آنها می توانید از کارشناسان سرویس بوش کمک بگیرید.

  • مشکل در کلیدهای انتخاب یا سلکتور ماشین ظرفشویی بوش

کلیدهای انتخاب برای تعیین برنامه شستشو و تنظیمات مورد استفاده قرار می گیرند. در صورتی که این کلیدها گیر کرده و کامل بیرون نباشند و یا تحت فشار قرار گرفته باشند نمی توان برنامه شستشو را انتخاب کرد و دستگاه شروع به کار نمی کند.

کلیدها به برد کنتل وصل هستند و برای دسترسی به آنها لازم است برد را که در پنل جلویی قرار دارد خارج کنید.

تکنسین های سرویس بوش می توانند در انجام این کار تخصصی به شما کمک کنند.

  • مشکل در تایمر یا کنترل الکترونیکی ماشین ظرفشویی بوش

دلیل دیگر روشن نشدن ظرفشویی بوش می تواند ایراد در تایمر با کنترل الکترونیکی دستگاه باشد. اولین مرحله هر برنامه شستشو در ماشین ظرفشویی تخلیه آب باقیمانده در محفظه دستگاه است.

اگر هنگام روشن کردن دستگاه ، صدای پمپ تخلیه ظرفشویی بوش به گوش نرسد این احتمال وجود دارد که تایمر دستگاه دچار نقص شده و وظیفه کنترل تامین برق موتور، شیربرقی، مدار هیتر و موتور پمپ تخلیه را به درستی انجام ندهد که منجر به روشن نشدن دستگاه شود.

همه اتصالات و قطعات مربوط به تایمر در محفظه تایمر قرار دارند.

برای تست سلامت هریک از اتصالات می توانید از دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی بوش کمک بگیرید و یا از متخصصین ماهر سرویس بوش کمک بخواهید.

  • اشکال در فیوز حرارتی ماشین ظرفشویی بوش

فیوز حرارتی در ماشین ظرفشویی بوش از برد کنترل دستگاه محافظت می کند. این فیوز در بخش بالایی برد مدار قرار دارد و توسط دو سیم به مجموعه برد متصل شده است.

درصورتی که فیوز دچار نقص شود، جریان برق به برد کنترل نرسیده و دستگاه روشن نمی شود.

به کمک دفترچه راهنما و یک مولتی متر می توانید از صحت کارکرد فیوز حرارتی مطمئن شوید. کارشناسان ماهر سرویس بوش نیز می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

  • خرابی رله استارت موتور ماشین ظرفشویی بوش

برخی از مدل های ماشین ظرفشویی بوش دارای رله استارت بر روی موتور پمپ اصلی هستند.

رله استارت برق سیم پیچ های استارت موتور را تا زمانی که موتور شروع به کار کند تامین می کند.

ابتدا باید مطمئن شوید که برد کنترل برق مدار را تامین می کند در صورتی که باز هم موتور شروع به کار نکرد، ممکن است مشکل در رله استارت باشد.

برای اطمینان از کارکرد رله استارت می توانید از یک مولتی متر استفاده کرده و از دفترچه راهنما کمک بگیرید.

در صورتی که تخصصی در زمینه عیب یابی و تعمیر ماشین ظرفشویی بوش ندارید با کارشناسان سرویس بوش تماس بگیرید.

  • خرابی موتور محرک ماشین ظرفشویی بوش

گردش آب در ماشین ظرفشویی بوش به منظور شستن ظروف توسط موتور محرک انجام می شود، تایمر و رله استارت برق موتور محرک را تامین می کنند.

اگه رله استارت و تایمر سالم باشند، وظیفه خود را به درستی انجام داده و برق به موتور برسد اما همچنان دستگاه روشن نشود، ممکن است موتور محرک دچار نقص شده باشد.

رسیدن برق به موتور را می توانید با مولتی متر بررسی کنید. تولید صدای غیر عادی و بلند از موتور نیز می تواند علامت خرابی آن باشد. تعمیرکاران سرویس بوش می توانند این قطعه را تعویض کرده و مشکل ماشین ظرفشویی Bosch شما را حل نمایند.

در این مقاله چند دلیل اصلی روشن نشدن ماشین ظرفشویی بوش مورد بررسی قرار گرفت.

از این مطلب می توانید برای عیب یابی ماشین ظرفشویی بوش خود کمک بگیرید.

قبل از هر اقدامی لازم است برق دستگاه را قطع نمایید.

منبع:paydarservice.org

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.