آموزش مراحل تعمیر و نگهداری از کولر آبی + عکس

0

هنگامی که تابستان از راه میرسد یکی از کارهایی که باید انجام شود سرویس کردن کولرهای آبی است. فردی که تخصص تعمیر و نگهداری کولر آبی را دارد، میداند که این کار مراحل گوناگونی دارد و این کار باید مرحله به مرحله انجام شود. بعضی اوقات اگر کار سرویس کولر کار زیاد تخصصی احتیاج نداشته باشد، خودمان هم میتوانیم آن را انجام دهیم. این کار باعث میشود در طول تابستان از داشتن کولر بهتری بهره مند باشیم.
قسمت ۱: فرآیند سرویس دهی کولر آبی.

بهترین کولر آبی قیمت کولر آبی تعویض پوشال کولر آبی آموزش سرویس کولر آبی تعمیر لوازم خانه تعمیرات تخصصی لوازم خانگی شغل های خانگی

۱- شرایط کنونی زندگی شهرنشینی.

در شرایطی که زندگی میکنیم با وجود آلودگی هوا، گرد و خاک ها باعث میشود که تعمیر و نگهداری کولر آبی پوشال های کولر هر تابستان احتیاج به تعویض داشته باشد.

 قسمت ۲: تعمیر کولر آبی.

۱- کولر بستگی به کهنه، نو بودن آن احتیاج به تعمیر دارد.

اگر کولر نو باشد کارهای اولیه آن را انجام میدهیم و آن را چک میکنیم، اگر کولر به طور طبیعی کار کند، احتیاج به فرد متخصص تعمیر و نگهداری کولر آبی نیست. در تمام انجام این مراحل باید مواظب برق کولر باشیم. اگر کولر قدیمی باشد و از لحاظ موتور احتیاج به تعمیرات داشته باشد بهتر است از فرد متخصص کمک بگیریم مگر اینکه خودمان بلد باشیم.

۲- اگر تسمه کولر خرابی داشت باید حتما تعویض شود و تسمه جدید جایگزین شود.

همچنین اگر پمپ کولر کارایی خود را از دست داده بود باید پمپ نو جای آن گذاشته شود. لوله هایی که آب را به کولر میرسانند نیز باید سالم باشند اگر نشتی داشت تعویض گردد. بعضی اوقات موتور کولر با سیم پیچی ساده کارایی دارد اگر نشد باید کامل تعویض گردد. تعمیر و نگهداری کولر آبی همه این موارد روندی است که برای بهتر کار کردن کولر باید انجام شود.

بهترین کولر آبی قیمت کولر آبی تعویض پوشال کولر آبی آموزش سرویس کولر آبی تعمیر لوازم خانه تعمیرات تخصصی لوازم خانگی شغل های خانگی

۳- اجزا تشکیل دهنده.

پمپ کولر. باید مطمئن شویم که پمپ میتواند آب را روی پوشال ها پخش کند میزان رسیدن آب به پمپ از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا این آب باید با فشار از لوله ها روی پوشال ها ریخته شود. شناور کولر. باید درست کار کند و اجازه ندهد که آب هدر رود تا آبی که در کولر جمع میشود بتواند پمپ شود روی پوشال ها. تسمه و توربین هم باید سالم باشد تا در این فرآیند کمک کند. اتصال شبکه آبی خانه به کولر. برای اینکار در فصل زمستان آب وصل شده به کولر را قطع میکنیم و مطمئن میشویم که کولر خالی از آب است اما در تابستان آب را وصل میکنیم تا تعمیر و نگهداری کولر آبی کولر کار کند. بخش مکانیکی توربین، شناور و تسمه می باشد.

۴- از بدنه ی کولر اطمینان حاصل کنیم.

اگر کولر جدید باشد تعمیر و نگهداری کولر آبی بدنه کولر سالم است ولی اگر کولر قدیمی باشد باید از سالم بودن کف کولر اطمینان حاصل کنیم.

بهترین کولر آبی قیمت کولر آبی تعویض پوشال کولر آبی آموزش سرویس کولر آبی تعمیر لوازم خانه تعمیرات تخصصی لوازم خانگی شغل های خانگی

۵- تعویض پوشال.

کولرهای آبی در مجاور هوا قرار دارند به علت آلودگی، گرد و خاک، بارندگی های زمستان پوشال های کولر منبع تجمع میکروب ها میشوند. به همین دلیل هر سال تابستان باید پوشال های نو جای پوشال های قدیمی را بگیرد. تعمیر و نگهداری کولر آبی اینکار برای حفظ سلامتی انجام میشود زیرا هوای بد کولر میتواند روی تنفس اثر گذارد و باعث بیماری شود.

۶- سالم بودن موتور.

باید به موتور و پمپ آب توجه کرد هردو آن ها در عملکرد درست کولر موثرند. پمپ آب برای تعمیر و نگهداری کولر آبی گردش آب و دینام برای گردش هوا. اطمینان از درستی اینها باعث میشود که کارایی کولر بالا برود. موتور احتیاج به روغن کاری دارد و باید مطمئن شویم اینکار درست انجام بگیرد. یاتاقان حتما روغن کاری شود. پروانه کولر باید قبل از روشن شدن چندین بار دستی امتحان شود وقتی اینکارها را انجام دادیم آنوقت با روشن و خاموش کردن کولر از درستی آنها مطمئن میشویم.

بهترین کولر آبی قیمت کولر آبی تعویض پوشال کولر آبی آموزش سرویس کولر آبی تعمیر لوازم خانه تعمیرات تخصصی لوازم خانگی شغل های خانگی

۷- شستن کانال کولر.

در این مواقع وقتی کارهای اولیه را انجام دادیم مطمئن میشویم که پیچ و مهره های کولر درست است آنها را با آچار امتحان میکنیم. سپس تعمیر و نگهداری کولر آبی به شستن کف کولر و کانال میپردازیم. کف کولر را با یک فرچه نرم تمیز میکنیم که آسیبی به آن نرسد زیرا اگر رنگ آن برود به علت بودن آب زنگ میزند و به مرور زمان باعث پوسیدگی میشود.

اگر این پوسیدگی از قبل بوجود آمده باشد باید برای رفع آن اقدام کنیم به این ترتیب که از قیر ایزوله برای رفع آن استفاده میکنیم این باعث میشود که عمر کف کولر بیشتر شود. وقتی از این مرحله مطمئن شدیم کانال کولر هم تمیز میکنیم برای اینکه گرد و خاک هنگام کار کردن کولر وارد خانه نشود و باعث آلودگی، بیماری نشود.

۸- سایه بان کولر.

در شرایط کنونی که مصرف انرژی از اهمیت زیادی برخوردار است و همه باید برای بهتر مصرف کردن بکوشیم استفاده از سایه بان از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا تعمیر و نگهداری کولر آبی با این کار در مصرف انرژِی صرفه جویی میشود. بودن کولر در معرض آفتاب شدید تابستان باعث میشود که بدنه آن به شدت گرم شود و آبی که داخل کولر است نیز گرم میشود به همین دلیل کارایی کولر پایین می آید.

با نصب سایه بان میتوانیم این روند را بهبود ببخشیم. سایه بان های قدیمی با چهارپایه که برروی پشت بام قرار میگیرد و سقفی از برزنت که روی آن میگذارند تشکیل شده اند یکی از معایب این سایه بان ها این است که به سقف پشت بام آسیب میزند به همین دلیل سایه بان های جدید برای استفاده مناسب تر است. سایه بان های جدید پایه های آن روی بدنه کولر نصب میشوند و دیگر به آسفالت پشت بام آسیبی نمیزند به همین دلیل بیشتر استفاده میشوند.

قسمت ۳: نکات مهم.

۱- باید برای عملکرد بهتر کولر فضای مناسبی در نظر گرفته شود.

اگر کولرهای زیادی در کنار هم قرار بگیرند باید با زانویی بر سر کولر به عملکرد بهتر آن کمک میکنیم. برای اتصال دهانه کولر به کانال کولر از برزنت استفاده میشود باید تعمیر و نگهداری کولر آبی مطمئن شویم که همه جای برزنت سالم باشد تا از هدر رفتن هوا جلوگیری کنیم همچنین لوله های آب و فلکه آب باید بررسی شود تا نشتی نداشته باشد. دکمه های کولر که داخل خانه است نیز باید چک شوند. اطمینان حاصل کردن از همه این موارد باعث میشود که کولر بهتری داشته باشیم.

۲- صرفه جویی.

یکی از مواردی که در حال حاضر باید بسیار به آن توجه کرد صرفه جویی در استفاده از آب و برق است. به علت کمبود آب و نیروی برق باید بیشترین تلاشمان را برای استفاده بهینه از کولر انجام دهیم. در بیشتر مواقع تعمیر و نگهداری کولر آبی باید از دور کند کولر استفاده کنیم در مواقعی که نور خورشید کمتر است با باز کردن پنجره ها به خنک شدن خانه کمک کنیم و در طول تابستان با چک کردن به موقع کولر از هدر رفتن آب جلوگیری کنیم.

 بهترین کولر آبی  قیمت کولر آبی  تعویض پوشال کولر آبی  آموزش سرویس کولر آبی  تعمیر لوازم خانه  تعمیرات تخصصی لوازم خانگی  شغل های خانگی

۳- ایمنی.

انجام دادن کارهای کولر در حین اینکه ساده به نظر میرسد میتواند خطرناک باشد. پس باید کسایی اینکار را انجام دهند تعمیر و نگهداری کولر آبی که آگاهی از این خطرات داشته باشند. همیشه بودن آب و برق کنار هم میتواند آسیب های جبران ناپذیری داشته باشد پس رعایت کردن اصول ایمنی و انجام کارها با دقت زیاد لازمه کار است. در هنگام انجام کارهای مربوط به کولر باید مطمئن باشیم که کولر کاملا خاموش است و موقع امتحان کردن آن کسی باشید که دکمه ها را به موقع خاموش و روشن کند تا از آسیب زدن جلوگیری کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.