آیا زمان نصب دوربین های رو به رو راننده فرا رسیده است؟

0

ناوگان تجاری رابطه جالبی با دوربین های مبتنی بر وسیله نقلیه داشته اند، به طوری که تعدادی از اپراتورهای ناوگان با عجله به جلو رفته و دوربین هایی را در داخل و خارج خودروهای خود اضافه کرده اند. و تحقیقات اخیر این موضوع را تأیید می کند – در سال 2021، نزدیک به 3 میلیون واحد دوربین در حال استفاده بود که انتظار می رود تا سال 2026 بیش از 6 میلیون دستگاه باشد.

ناوگان دیگر تمایلی به استفاده از دوربین‌های آل-این ندارند. آن‌ها انگشتان پای خود را با دوربین‌های رو به جاده (RFC) فرو کرده‌اند در حالی که دوربین‌های روبروی راننده (DFC) را به‌دلیل عقب‌نشینی راننده به خاطر نگرانی‌های حفظ حریم خصوصی، سردرگمی در مورد نحوه استفاده از ویدیو و ترس از هرگونه سهل‌انگاری یا سهل‌انگاری راننده نگه داشته‌اند . حواس پرتی برجسته خواهد شد.

در حالی که این نگرانی ها قابل درک است، ریسک ها برای استقرار DFC ها بسیار زیاد است. تحقیقات جدید مؤسسه تحقیقات حمل و نقل آمریکا (ATRI) امروز از این موضع حمایت می کند و نشان می دهد که رهبران ناوگان نمی توانند بیش از این صبر کنند – خطر اکنون بیشتر از مزایای اجتناب از درگیری با رانندگان است.

مطالب مرتبط

چه چیزی در خطر است؟

یک کلمه: مسئولیت. بدون دوربین، قرار گرفتن ناوگان در معرض دادخواهی بسیار زیاد است. دعاوی حقوقی چشم انداز صنعت را مشخص می کند و به سادگی می توان گفت که پوشش بیشتر بهتر است. تحقیقات ATRI نشان می دهد که ناوگان هایی که از دوربین های رو به رو راننده استفاده نمی کنند، به طور بالقوه مسئولیت خود را در برابر تصادفات افزایش می دهند. این گزارش همچنین نشان داد که DFC ها می توانند به کاهش این مسئولیت و بهبود ایمنی برای رانندگان و ناوگان کمک کنند. طبق نظر کارشناسان حقوقی و بیمه ای که برای این گزارش مورد بررسی قرار گرفتند، “تصاویر DFC، در صورت وجود، رانندگان را در 52 درصد دعاوی بیمه و 49 درصد پرونده های دعوی قضایی تبرئه می کند و همچنین در 86 درصد پرونده ها در مقابل محاکمه منجر به تسویه حساب می شود.”

این فقط در مورد اثبات نیست.

DFCها می توانند اطلاعات مورد نیاز ناوگان را برای اصلاح رفتارهای مخاطره آمیز رانندگی قبل از تبدیل شدن به یک مشکل ارائه دهند. هرچه اطلاعات بیشتری در مورد فعالیت ناوگان خود داشته باشید، در هنگام مربیگری رانندگان می توانید درگیر و موثرتر باشید و راحت تر می توانید یک استراتژی دفاعی برای تیم خود ایجاد کنید.

تا زمانی که آن را امتحان نکرده اید، آن را نکوبید.

رانندگانی که هرگز DFC ها را تجربه نکرده اند به طور قابل درک محتاط هستند. اما هنگامی که یک راننده از DFC ها استفاده می کند، رتبه های تایید افزایش می یابد. این گزارش نشان داد که «کاربران فعلی به DFCها بیش از دو برابر بیشتر از درایورهایی که هرگز از DFC استفاده نکرده‌اند، امتیاز می‌دهند». به نظر می رسد دوربین های رو به راننده هیولای زیر تخت کامیون داران باشد. تنها کاری که آنها باید انجام دهند این است که نگاهی بیاندازند تا متوجه شوند که هرگز چیزی برای ترسیدن وجود نداشته است. یا به عبارت ساده تر، هر چه درایورها با DFC ها تعامل بیشتری داشته باشند، آنها را بیشتر می پذیرند.

اگر از DFC ها استفاده نمی کنید، بهتر است یک واقعا دلیل

قیمت کامیون پیتربیلت مشخصات کامیون پیتربیلت کامیون پیتربیلت 567 شرکت پیتربیلت آمریکایی قیمت کشنده آمریکایی بهترین کامیون های دنیا مجله کامیون سواران

شکی وجود ندارد که DFCها در حمل و نقل باربری مانند حمل و نقل مسافر رایج خواهند شد. بنابراین، اگر در مقابل DFC ها تصمیم بگیرید، و با حادثه ای مواجه شدید که در صورت استقرار آنها، شواهد ویدئویی در دسترس بود، باید از انتخاب خود دفاع کنید، احتمالاً در دادگاه. کارشناسان حقوقی و بیمه ای که در گزارش ATRI مورد بررسی قرار گرفتند، به اپراتورهای ناوگان پیشنهاد می کنند که برنامه ایمنی کامل خود را مستند کنند یا در صورت عدم استفاده از آنها، هزینه DFC ها را برجسته کنند. اما با وجود این، هیچ تضمینی وجود ندارد که این توجیهات پابرجا باشند.

ساخت کیس برای DFC ها.

اگر شما یک مدیر ناوگان هستید که به معرفی DFC ها فکر می کنید، در اینجا مواردی وجود دارد که ATRI پیشنهاد می کند به خاطر داشته باشید:

با رانندگان به وضوح ارتباط برقرار کنید . یکی از بزرگترین نگرانی های رانندگان با DFC ها، تجاوز به حریم خصوصی است. به عنوان یک مدیر ناوگان، مهم است که به طور واضح با رانندگان خود در مورد اینکه چرا DFC ها را پیاده سازی می کنید و نحوه استفاده از آنها ارتباط برقرار کنید. در مورد نحوه دسترسی به فیلم و اینکه چه کسی به آن دسترسی خواهد داشت شفاف باشید.

خط مشی های روشنی تعیین کنید مهم است که خط مشی های روشنی برای نحوه استفاده از فیلم DFC وجود داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که رانندگان عواقب نقض خط‌مشی‌ها را درک می‌کنند و این سیاست‌ها به طور مداوم اجرا می‌شوند.
تکنولوژی را در نظر بگیرید. انواع مختلفی از فناوری دوربین رو به رو راننده موجود است که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. ویژگی هایی را که برای ناوگان شما مهم هستند، مانند کیفیت ویدئو، نظارت در زمان واقعی و ادغام با سایر سیستم های مدیریت ناوگان در نظر بگیرید.
مراقب خستگی راننده باشید DFC ها می توانند در تشخیص علائم خستگی راننده مفید باشند، اما مهم است که به دلایل اصلی خستگی نیز توجه شود. اطمینان حاصل کنید که رانندگان استراحت کافی دریافت می کنند و برنامه ریزی برای به حداقل رساندن خستگی راننده طراحی شده است.

رانندگان قطار آموزش برای رانندگان در مورد نحوه استفاده از DFCها و نحوه پاسخگویی به هشدارهای تولید شده توسط این فناوری ارائه دهید. مطمئن شوید که رانندگان متوجه شده‌اند که DFCها قرار نیست جایگزین عادات خوب رانندگی شوند و هنوز باید هوشیار باشند و روی جاده تمرکز کنند.

رانندگان کار سختی با ساعات طولانی دارند. و آخرین چیزی که آنها می خواهند این است که کسی بتواند آنها را در حالی که سر کار هستند تماشا کند یا بدتر از آن، در حالی که خارج از وظیفه هستند در پشت تاکسی بخوابند. اما ناوگان نمی توانند روی این موضوع بنشینند – مزایای DFC ها بسیار بیشتر از نگرانی های حفظ حریم خصوصی، ضمانت شده یا غیر مجاز است. مدیران ناوگان و رهبران ایمنی با برقراری ارتباط واضح با رانندگان، تعیین خط‌مشی‌های روشن، در نظر گرفتن فناوری، رفع خستگی راننده و ارائه آموزش، می‌توانند DFCها را به گونه‌ای معرفی کنند که ایمنی را بهبود بخشد، مسئولیت را کاهش دهد و نگرانی‌های رانندگان را برطرف کند.

آیا می خواهید در مورد اینکه چگونه Dashcams Motive AI می تواند به ناوگان شما کمک کند بیشتر بدانید؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.