فرودگاه مهرآباد چند ترمینال دارد؟

0

در این مقاله قصد داریم به معرفی کامل پایانه های فرودگاه مهرآباد بپردازیم.

برای سفرهای داخلی ایران فرودگاه های متعددی هستند که برخی فرودگاه ها بین المللی و تعدادی از آن ها مختص پروازهای داخلی است. شما بعد از تهیه بلیط هواپیما اگر قصد سفر از یک فرودگاه کوچک مانند طبس را داشته باشید که ترمینال خاصی ندارد، دغدغه ای بابت پیدا کردن ترمینال ندارید. اما در صورتی که بخواهید همین سفر را از فرودگاه مهرآباد انجام دهید به دلیل تعداد ترمینال های زیادی که دارد، ممکن است در پیدا کردن ترمینال مورد نظر خود دچار سردرگمی شوید. به همین منظور در این مقاله قصد داریم به معرفی کامل پایانه های فرودگاه مهرآباد بپردازیم.

اطلاعات پرواز فرودگاه مهرآباد سایت فرودگاه مهرآباد شماره تلفن اطلاعات پرواز فرودگاه مهرآباد فرودگاه مهرآباد وضعيت پاركينگ فرودگاه مهرآباد وضعیت پروازهای فرودگاه مهرآباد اخبار حمل و نقل اطلاعات عمومی اخبار تهران بزرگترین فرودگاه دنیا

معرفی فرودگاه مهرآباد تهران

فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران به عنوان یکی از بزرگترین فرودگاه های کشور واقع در غرب تهران در سال 1317 ساخته شده و مجهز به سامانه کمک ناوبری VOR و ELS است. این فرودگاه به عنوان دومین فرودگاه و چهارمین مرکز حمل و نقل هوایی در ایران محسوب می شود.

تاریخچه فرودگاه مهرآباد

نام اصلی این منطقه در گذشته روستای حسین آباد بوده که ابتدا در تملک صدراعظم محمدشاه قاجار سپس به ناصرالدین شاه هدیه داده شده که جز مهریه دخترش عصمت الدوله قرار داده است. بعد از مدتی به دلیل این که این روستا به عنوان مهریه دختر ناصرالدین شاه قاجار قرار گرفت، از این منطقه به نام روستای مهرآباد یاد می شد. بعدها که جزو اموال رضا شاه قاجار محسوب شد، در دوران سلطنت خود حق انحصاری هواپیمایی به شرکت آلمانی یونکرس (Junkers) داده شد که با 20 فروند هواپیما در اراضی مهرآباد به دست این شرکت تاسیس گردید.

ترمینال های فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران

با توجه به بزرگی فرودگاه مهرآباد ممکن است برای مسافرین سوال ایجاد شده باشد که از کدام ترمینال برای سفر خود استفاده کنند؟ و یا جهت استقبال از مسافر باید به کدام ترمینال مراجعه کرد؟ این فرودگاه دارای 6 ترمینال ورودی و خروجی بوده در ادامه به تقسیم بندی آن ها اشاره شده است.

ترمینال 1 و ترمینال 2 فرودگاه مهرآباد مخصوص ورود و خروج پروازهای داخلی
ترمینال 3 فرودگاه مهرآباد مخصوص ورودی حج عمره و برای ورود و خروج حج تمعتع
ترمینال 4 فرودگاه مهرآباد جهت خروج مسافران پروازهای داخلی
ترمینال 5 فرودگاه مهرآباد همانند ترمینال 3 مخصوص ورودی حج عمره و برای ورود و خروج حج تمعتع
ترمینال 6 فرودگاه مهرآباد مخصوص ورود مسافران پروازهای داخلی

همچنین شما می توانید از نقشه ترمینال های فرودگاه مهرآباد برای مسیریابی خود استفاده کنید.

ترمینال 2 فرودگاه مهرآباد کجاست؟

ترمینال 1 و 2 فرودگاه مهرآباد واقع در بلوار معراج تهران، خروجی بزگراه شهید لشکری به سمت بزرگراه آیت الله سعیدی و ترمینال 4 و 6 آن در بلوار پرواز واقع در بزرگراه شهید لشکری از طرف غرب به طرف میدان آزادی قرار دارد. فاصله ترمینال های فرودگاه مهرآباد زیاد نیستند، به عنوان مثال فاصله ترمینال 2 و 4 مهرآباد یک و نیم کیلومتر بوده و دارای پارکینگ های روباز یا طبقاتی است. در ادامه به بررسی جزئیات پارکینگ های فرودگاه مهرآباد می پردازیم.

پارکینگ های ترمینال 1 و 2 شامل پارکینگ شماره 1 از نوع طبقاتی با ظرفیت 2700 خودرو، 3 طبقه فوقانی و 3 طبقه تحتانی است و پارکینگ شماره 2 از نوع روباز با ظرفیت 520 خودرو و 3 طبقه فوقانی است.
پارکینگ های ترمینال 4 و 6 شامل پارکینگ شماره 3 از نوع روباز با ظرفیت 300 خودرو و پارکینگ شماره 4 از نوع طبقاتی با ظرفیت 400 خودرو، 1 طبقه فوقانی و 3 طبقه تحتانی است.

هزینه پارکینگ فرودگاه مهرآباد

هزینه ورودی پارکینگ های طبقاتی برابر با 1900 تومان و ساعتی 1100 برآورد شده، هزینه هر شب توقف تا 2 شبانه روز در آن 19000 هزار تومان، 3 تا 4 شبانه روز 21000 تومان و بیش از 5 شبانه روز 23000 تومان می باشد.
هزینه ورودی پارگینگ های روباز معادل 1400 تومان و ساعتی 1000 تومان محاسبه می شود. هزینه هر شب توقف تا 2 شبانه روز در این پارکینگ 15000 تومان، 3 تا 4 شبانه روز 16.500 تومان و بیش از 5 شبانه روز 18000 تومان می باشد.

نمازخانه و سرویس بهداشتی فرودگاه مهرآباد تهران

تنها پایانه های 1 و 2 فرودگاه مهرآباد واقع در بلوار معراج تهران دارای نمازخانه هستند که به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به مسافرین است.
سرویس بهداشتی فرودگاه مهرآباد تهران واقع در خیابان فرودگاه، بلوار معراج است که به ترمینال های 4 و 6 نسبت به سایر ترمینال ها نزدیک تر است.
همچنین در پایانه های 2 و 4 اتاقی تحت عنوان مادر و کودک مختص شیردهی و در کلیه سرویس های بهداشتی میز تعویض پوشک اطفال وجود دارد که کلیه مادران امکان استفاده از آن ها را دارند.

هتل های نزدیک فرودگاه مهرآباد تهران

چندین هتل اطراف فرودگاه مهرآباد وجود دارد مختص مسافرانی که می خواهند مسافت کوتاهی از فرودگاه تا هتل را طی کنند و یا به جهت نزدیکی به مرکز شهر، اطراف فرودگاه هتلی رزرو کنند. از جمله آن ها می توان به هتل اسپیناس، هتل لاله و استقلال (هیلتون) نیز اشاره کرد.

ایرلاین های فعال و پروازهای ترمینال های فرودگاه مهرآباد

برای آگاهی بیشتر شما در رابطه با شماره ترمینال های فرودگاه مهرآباد تهران و اطلاعات پروازهای ورودی فرودگاه مهرآباد در ادامه لیست کاملی از ایرلاین های فعال در هر پایانه را ارائه می دهیم.

  • ترمینال 1: از این پایانه به منظور پروازهای ورودی و خروجی شرکت های هواپیمایی کیش ایر، زاگرس و وارش مورد استفاده قرار می گیرد. سالن عمومی، رستوران، نمازخانه، کافی شاپ و کتابخانه از جمله امکانات این ترمینال هستند. همچنین به دلیل اهمیت تاریخی و فرهنگی، این ترمینال در لیست آثار ملی قرار گرفته است.
  • ترمینال 2: این ترمینال مخصوص پروازهای ورودی و خروجی ایرلاین های آتا، قشم ایر، معراج و کانون قرار گرفته که دارای امکاناتی نظیر رستوران، سالن ترانزیت، کافی شاپ، سالن عمومی، غرفه کتاب، ساندوچی و نمازخانه است.
  • ترمینال 3: این پایانه به منظور سفر حجاج مورد استفاده قرار می گیرد.
  • ترمینال 4: این پایانه به منظور پروازهای خروجی ایرلاین آسمان، ماهان، تابان، کاسپین، اترک، پویا، ساها، سپهران، پارس و فلای پرشیا اختصاص داده شده است. از جمله امکانات آن می توان به کافی شاپ، ساندویچی، سالن ترانزیت، رستوران، بوفه سرد و گرم نیز اشاره کرد. همچنین دارای جایگاه پذیرایی از مسافران تاخیر دار نیز می باشد.
  • ترمینال 5: از این ترمینال برای سفرهای مربوط به حجاج استفاده می شود.
  • ترمینال 6: از این ترمینال برای پروازهای ورودی ایرلاین آسمان، ماهان، تابان، کاسپین، اترک، پویا، ساها، سپهران، پارس و فلای پرشیا استفاده می شود. از امکانات این ترمینال می توان از بوفه نوشیدنی سرد، غرفه عطر و ادکلن و مطبوعات نیز نام برد.

در نهایت ترمینال پروازهای ورودی فرودگاه مهرآباد 6 و ترمینال پروازهای خروجی فرودگاه مهرآباد

4 است. همچنین ترمینال های فرودگاه مهرآباد فلای پرشیا در حال حاضر ترمینال شماره 4 آن است.

سخن پایانی

در این مقاله جهت اطلاع بیشتر مسافرین به معرفی فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران پرداخته شد که شامل توضیحات کاملی از 6 ترمینال آن همراه با امکانات و لیست ایرلاین های فعال در هر ترمینال می باشد. در پایان شما می توانید جهت اطلاع از پروازهای ورودی و خروجی ترمینال ها از سایت فرودگاه مهرآباد نیز استفاده کنید. همچنین می توانید جهت آشنایی بیشتر با سایر امکانات از اطلاعات فرودگاه مهرآباد راهنمایی بگیرید و با استفاده از نقشه ترمینال 4 فرودگاه مهرآباد و نقشه سایر ترمینال ها سریع تر به مقصد مورد نظر برسید.

فرودگاه مهرآباد چند ترمینال دارد؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.