تاثیر قیمت دلار بر افزایش قیمت قطعات بدنه خودرو

0

قطعات بدنه خودرو، نقش مهمی در کارکرد درست انواع خودرو دارند، اما با این حال به بازار آن توجه زیادی نمی شود. امروزه با توجه به افزایش قیمت دلار، تحریم این نوع محصولات و عدم ثبت سفارش آن ها، شاهد افزایش قیمت زیاد این محصولات در بازار هستیم. در ادامه قصد داریم این موضوع را بیشتر بررسی کنیم.

دلیل افزایش قیمت قطعات بدنه و لوازم یدکی خودرو

در بازار فروش قطعات و لوازم بدنه ماشین نظارت و کنترل دقیقی وجود ندارد، این امر باعث شده قیمت این محصولات به سرعت در حال افزایش باشد. با افزایش قیمت این قطعات، هزینه تعمیر آن ها نیز رشد می کند و این موضوع باعث می شود که خریداران از خرید لوازم یدکی مرغوب امتناع کنند. علاوه بر آن تعمیرکاران برای تعمیر، به دنبال قطعات بی کیفیت تر می روند که مشتری بتواند از پس هزینه های آن برآید.  از عوامل موثر بر افزایش قیمت قطعات بدنه و لوازم یدکی ماشین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تاثیر دلار بر روی قیمت قطعات بدنه خودرو

یکی از موثرترین عوامل افزایش قیمت در قطعات بدنه و لوازم یدکی ماشین، افزایش قیمت دلار است. نوسانات موجود در بازار ارز چالش های اقتصادی زیادی را در بازارها به وجود می آورد که در بالا و پایین آمدن قیمت در این بازار نقش مهمی را ایفا می کند. تغییرات نرخ ارز به عواملی مثل سیاست و اقتصاد بستگی دارد که معمولا منشا آن خارجی است.

تحریم ها

قطعات بدنه خودرو در بین قشرهای مختلفی از مردم، بازار مهمی محسوب می شود. اکثر افراد خودروی خود که دچار مشکل شده را تعمیر یا تعویض می کنند. امروزه به دلیل تحریم های آمریکا، انواع سرویس دهی به خودروهای داخلی و خارجی با مشکل مواجه شده است. این امر نیز در افزایش قیمت لوازم یدکی خودرو تاثیر زیادی دارد. به عنوان مثال قطعات بدنه ال 90 که در واقع میشه گفت الان دیگه خودرویی داخلی حساب میشود با رفتن رنو از ایران با کمبود شدید مواجه شد.

نبود شرکت های خودرو سازی

با توجه به موضوع تحریم، شرکت های خودروسازی زیادی جمع آوری شده اند که این موضوع موجب مشکل در تامین قطعات بدنه خودرو شده است. بازار لوازم یدکی ایران، اکثرا از طریق واردات تامین می شود که این امر بر افزایش قیمت آن تاثیرگذار است. علاوه بر آن، این موضوع موجب شده که نرخ دلار تاثیر مستقیمی بر افزایش یا کاهش قیمت این قطعات داشته باشد.

نبود مواد اولیه

نبود برخی از مواد اولیه برای ساخت قطعات بدنه خودرو، یکی از مشکلات افزایش قیمت این محصولات است.

 

دیگر عوامل افزایش قطعات بدنه و لوازم یدکی ماشین شامل موارد زیر هستند:

  • عدم توجه افراد به عمر مفید لوازم مصرفی خودرو.
  • وجود واسطه های متعدد در فروش قطعات بدنه خودرو.
  • افزایش هزینه گمرک و حمل و نقل و …

آیا واردات خودرو تاثیری بر روی قیمت قطعات بدنه و یدکی خودرو دارد؟

واردات خودرو نیز نتوانسته است که تغییری در قیمت قطعات و لوازم خودرو ایجاد کند. لوازم یدکی به دلیل تقاضای بالایی که در بین مردم دارد، تفاوتی در روند تامین قطعه برای خودروهای داخلی و خارجی را نسبت به قبل، به وجود نیاورده است. با ورود خودروهای خارجی، حتما در پی آن قطعات این خودروها نیز وارد کشور خواهند شد. قطعات خودروهای وارداتی با خودروهای داخلی هماهنگی ندارند، لذا ورود خودروهای خارجی نیز تاثیری بر قیمت لوازم یدکی خودروهای داخلی نخواهند داشت. قیمت این قطعات به صورت جداگانه و با قیمت تمام شده برای فروشنده محاسبه می شود.

بازار فروش قطعات و لوازم خودرو یکی از بزرگ ترین بازارهایی است که تحت تاثیر نرخ ارز قرار دارد. با توجه به این موضوع که قیمت قطعات خارجی طبق نرخ ارز محاسبه می شود، باید گفت: واردات خودرو تاثیری بر کاهش قیمت لوازم یدکی ندارد. البته با رشد دوباره ارز، احتمال افزایش قیمت قطعات داخلی نیز وجود دارد. لذا در پاسخ به این سوال که آیا واردات خودرو تاثیری بر روی قیمت قطعات بدنه و یدکی خودرو دارد؟ باید گفت: در بهترین شرایط تغییری در قیمت قطعات ایجاد نمی شود و تهیه قطعات بدنه خودرو یکی از سنگین ترین مخارج برای هر دارنده وسیله نقلیه محسوب می شود.

قطعات با کیفیت و قیمت مناسب برای بدنه خودرو را از کجا خریداری کنیم؟

عوامل مختلفی از جمله نرخ ارز، تحریم ها، نرخ تورم سالیانه و … بر افزایش قیمت قطعات بدنه خودرو تاثیرگذار هستند. این قطعات مهمترین بخش فرآیند در تولید خودرو هستند که افزایش قیمت یا کمبودشان نقش مهمی بر قیمت نهایی آن ها دارد. با بررسی عوامل افزایش قیمت می توان هنگام خرید قطعات خودرو، در زمان وجود نوسانات و ناآرامی در بازار، تصمیم درستی اتخاذ کرد.

برای تامین قطعات و لوازم خودرو لازم است به نوسانات قیمت ارز توجه کرد. با توجه به شرایط گرانی دلار نیز می توان این قطعات را از سایت بدنه تهران شرق با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت تهیه کنید. فروشگاه بدنه تهران شرق طی چند سال اخیر بهترین قطعات بدنه انواع خودرو را تهیه و توزیع کرده است. کلیه قطعات موجود در این فروشگاه اصلی است که این امر کیفیت آن ها را تضمین می کند. برای خرید لوازم یدکی انواع خودرو میتوانید به سایت شان به آدرس Badaneshargh.com مراجعه کنید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.