فنون مذاکره در خرید خودرو

0

شاید شماهم از علاقه‌مندان به فعالیت در بازار خودرو هستید و تمایل دارید در این بازار پر سود و هیجان انگیز ورود پیدا کنید و از طریق خرید و فروش خودرو به کسب درآمد بالایی برسید. یکی از مهارت‌هایی که در خرید و فروش خودرو باید به آن تسلط داشته باشید مهارت فنون مذاکره در خرید است تا بتوانید یک معامله گر حرفه‌ای باشید. در این مقاله تصمیم داریم به مهم‌ترن فنون مذاکره در فروش خودرو بپردازیم.
اگر شما هم علاقه مند به نکات مهم مذاکرات در فروش خودرو هستید تا پایان مقاله نکات مفید مهارت فنون مذاکره در خرید با ما همراه باشید.

نکات خرید خودرو آموزش خرید خودرو اصول خرید خودروی دست دوم مجله خودرو دنیای خودرو دانستنی های فنی خودرو مقایسه خودرو

صداقت در گفتار

یقین داشته باشید صداقت در گفتار مهمترین رکن در مذاکرات است. اگر خریدار متوجه عدم صداقت در گفتار شما شود دیگر به شما اطمینان نخواهد کرد و بعید است معامله شما به سرانجام برسد.
یکی از راه‌های اثبات صداقت در گفتارتان می‌تواند ارائه برگه کارشناسی در زمان فروش خودرو باشد. با کارشناسی قبل از فروش خودرو می‌توانید صداقت خودر را به خریدار خودرو ثابت کنید در نتیجه مذاکرات شفاف‌تر و با اطمینان بیشتری پیش خواهد رفت.

عدم غلو کردن

برخی افراد در هنگام فروش خودرو بیش از اندازه از خودرو خود تعریف می‌کنند. در اکثر مواقع نه تنها این کار باعث جلب نظر خریدار خودرو نمی‌شود بلکه گاهاً باعث سرد شدن و حتی منصرف شدن مشتری خواهدشد.

لبخند بزنید

سومین فنون مذاکره در خرید خودرو، سعی کنید با روی باز با مشتری خودرو خود صحبت کنید. این کار باعث می‌شود خریدار خودرو انگیزه بیشتری برای ادامه بازدید خودرو و مذاکره با شما را داشته باشد. برخورد سرد و گفتار غیر صمیمی باعث متوقف شدن مذاکره و توقف فرایند فروش خودرو می‌شود.

با دقت به سوالات پاسخ دهید

ممکن است خریدار سوالاتی در خصوص خودرو از شما داشته باشد. برای مثال در مورد انجام سرویس‌های دوره‌ای خودرو یا ایرادات شایعی که با آن برخورد کرده اید، سوالاتی داشته باشد. با دقت به سوالات مشتری پاسخ دهید تا هیچ گونه ابهامی در ذهن او باقی نماند و اطمینان خریدار را بیشتر به خود جلب نمایید.

نیاز سنجی مشتری

پنجمین فنون مذاکره در خرید خودرو همیشه از مشتری خود بپرسید دلیل انتخاب این نوع خودرو چیست؟ برای مثال اگر خودرو مورد معامله شما ۲۰۶ است و مشتری شما فرد جوانی است و ظاهر خودرو برای او اهمیت دارد، بر این موضوع تاکید کنید که خودرو ۲۰۶ بسیار جوان پسند و ظاهر اسپرتی دارد و مناسب قشر جوان است یا اگر اقدامی در راستای بهبود زیبایی خودرو کرده اید بدون اغرار به آن اشاره کنید. این موضوع ممکن است در مورد قیمت خودرو، وضعیت فنی و یا سایر موارد این‌چنینی صدق کند.

تخفیف زیاد ممنوع

شاید شنیده باشید، تخفیف شیرینی معامله است؛ در فرهنگ ما ایرانی‌ها تخفیف یکی از ارکان معامله محسوب می‌شود و معاملات خودرو نیز از این امر مستثنی نیست. سعی کنید همیشه مبلغی را به عنوان تخفیف در زمان معامله در نظر بگیرید. اما در زمان تخفیف دادن مراقب باشید تمام مبلغ مورد نظر را به یکباره بیان نکنید. در این صورت خریدارد فکر می‌کند این معامله هنوز جای تخفیف دارد و برمبالغ بیشتر پا فشاری می‌کند.
به عنوان مثال در یک معامله خودرو اگر تصمیم دارد ۲۰ میلیون تخفیف دهید بهتر است در گام اول ۱۰ میلیون، در گام دوم ۵ میلیون و ۵ میلیون دیگر را برای آخرین مرحله بگذارید.

از کلمات مطلق استفاده نکنید

هفتمین فنون مذاکره در خرید خودرو که از آفات مذاکرات فروش خودرو نیز می باشد استفاده از کلمات مطلق است. به عنوان مثال هیچ گاه نگویید: قطعاً از این قیمت پایین تر نمی‌آیم یا به هیچ عنوان این کار را نمی‌کنم. این جملات مانع بزرگی است برای ادامه فرایند مذاکره و فروش خودرو شما.

پل‌های پشت سر را خراب نکنید

یکی دیگر از فنون مذاکره در خرید خودرو شاید فروش خودرو شما با یک خریدار در یک مرحله انجام نشود. به نحوی با خریدار خودرو صحبت کنید که تمایل داشته باشد یک بار دیگر برای بازدید خودرو شما مراجعه کنید. برای مثل اگر احساس کردید شخص برای خرید خودرو شما دودل است در پایان به او بگویید: “شماره من رو که دارید، فکراتون رو کنید، هر زمان که خواستید مجدد من در خدمتتون هستم” این ادبیات مسیر ادامه مذاکره را باز می‌گذارد تا خریدار خودرو شما را گوشه دهن داشته باشد و خرید خودرو شما را امکان پذیر بداند.

تاکید بر اشتراکات

اگر نقاط مشترکی بین شما و خریدار خودروتان وجود دارد بر روی آن تاکید کنید. ممکن است این اشتراکات فرهنگی یا زبانی باشد. به عنوان مثال اگر هر دو همشهری هستید یا شغل یکسان دارید می‌تواند در فواصل مذاکره با زبان محلی یا در خصوص معضلات یا محاسن شغل خود صحبت کنید. این کار باعث ایجاد رابطه و تعامل بیشتر بین طرفین خواهد شد.
ممکن است این اشتراکات در خصوص مورد معامله باشد. به عنوان مثال قیمت شما و قیمت پیشنهادی خریدار خودرو به یکدیگر نزدیک است. می‌توانید بگویید: اختلاف زیای بین قیمت‌های ما وجو ندارد و احساس می‌کنم می‌توانیم به تفاهم برسیم یا به عنوان مثال بگویید: ما فروشنده واقعی هستیم و شما هم مصرف کننده پس می‌توانیم با یکدیگر کنار بیاییم. بیان این جملات کمک می‌کند تا مسیر مذاکرات فروش خودرو هموارتر شود.

با امتیازات بازی کنید

در واقع مذاکرات، دادن و گرفتن امتیازات است. گاهی برخی افراد اصرار دارند خودرو را به قیمتی که خودشان می‌خواهند بخرند و شما اصلاً با قیمت پیشنهادی موافق نیستید. پیشنهاد می‌کنیم مذاکرات را متوقف نکنید؛ زیرا هنوز برخی امتیازات دیگر مانده است. مثلاً می‌توانید سایر هزینه‌های نقل و انتقال خودرو مانند مالیات نقل و انتقال، بیمه، عوارض، هزینه محضر خانه را به عهده خریدار بگذارید. با این کار خریدار به خواسته خود رسیده است و شما توانسته‌اید

برخی از هزینه‌های خود را کاهش دهید.

آخرین فنون مذاکره در خرید خودرو  این است که ممکن است گاهی در فروش خودرو این موضوع برعکس باشد. به عنوان مثال دست‌تان در دادن تخفیف باز نیست اما می‌توانید امتیازات دیگری مانند تمدید بیمه، گارانتی خودرو یا هر چیز مشابهی را به خریدار خودرو خود بدهید تا به خرید خودرو شما ترغیب شود.
سخن پایانی
یکی از ارکان اصلی برای فروش موفق خودرو، تسلط بر فنون مذاکره در خرید می‌باشد. در این مقاله به ۱۱ نکته مهم در مذاکراه برای فروش خودرو اشاره کردیم. قطعاً تسلط در این حوزه یک شبه بدست نمی‌آید و مانند هر کار دیگری نیاز به تمرین و تکرار دارد. یکی از پیشنهادات همیشگی ما سپردن فروش خودرو خود به افراد با تجربه و خبره در این حوزه می‌باشد. مجموعه پردیس ماشین با داشتن کارشناسان با تجربه و مسلط بر تکنیک‌های به روز فروش خودرو، در انجام خدمت‌رسانی به شما آماده می‌باشند.

منبع:پردیس ماشین
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.