چگونه بفهمیم رینگ پیستون خراب است؟

0

یکی از اجزای پیستون، رینگ پیستون است. رینگ پیستون‌ها فاصله میان پیستون و دیواره سیلندر را پر می‌کنند و از یک طرف اجازه ورود محصولات احتراق به حمام روغن را نمی‌دهند و از طرف دیگر مانع از ورود روغن به محفظه احتراق می‌شوند.

ساختار پیستون و سیلندر به گونه‌ای‌ است که قطر پیستون کمی از قطر سیلندر کم‌تر است تا پیستون بتواند وارد سیلندر شود. بنابراین فاصله کمی میان آن دو وجود دارد که باید با قطعه دیگری پر شود. این وظیفه رینگ پیستون است.

پیستون‌ها دارای سه رینگ هستند که با نام‌های رینگ بالا (top ring)، رینگ دوم (intermediate ring) و رینگ روغن (oil ring) شناخته می‌شوند. وقتی که این رینگ‌ها خراب شوند، خودرو دچار مشکلاتی می‌شود. اما چگونه راننده می‌تواند متوجه خرابی رینگ پیستون شود؟ آیا علائمی در خودرو ظاهر می‌شوند؟

خرابی رینگ پیستون از روی دود خارج شده از اگزوز قابل تشخیص است. وقتی که این دود به رنگ سیاه یا خاکستری و غلیظ باشد، می‌توانید احتمال بدهید که رینگ پیستون دچار خرابی شده است.

دلیل این موضوع هم این است که وقتی رینگ پیستون‌ها خراب شوند، روغن موتور به داخل محفظه احتراق نشت می‌کند. این روغن همراه سوخت می‌سوزد و به همین دلیل دود خروجی از اگزوز غلیظ و خاکستری آبی است و بوی روغن سوخته می‌دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.