علت استارت خوردن و روشن‌نشدن ماشین پژو چیست؟

0

یکی از مشکلاتی که تقریباً تمامی کسانی که راننده هستند آن را تجربه می‌کنند، استارت خوردن و روشن‌نشدن ماشین است. زمانی که شخص سوئیچ را وارد خودرو می‌کند، اتفاقاتی در سیستم ماشین رخ می‌دهد که گاهی باعث می‌شود تا ماشین به‌درستی کار نکند و یا روشن نشود.

زمانی که شما شروع به استارت‌زدن ماشین می‌کنید، مراحلی باید طی شود که خودرو روشن شود. مرحله اول مخلوط‌کردن و ترکیب‌شدن سوخت و هوا، مرحله دوم متراکم شدن سوخت و هوا به‌واسطه نیروی مکانیکی، مرحله سوم ایجاد جرقه برای اشتعال سوخت و هوا و مرحله آخر به حرکت در آمدن پیستون‌ها درون سیلندر به اندازه‌ی حداقل 100 دور در دقیقه است. استارت خوردن و روشن‌نشدن ماشین پژو دلایل مختلفی دارد که در ادامه مطلب به آن اشاره می‌کنیم .

نکته : اگر روشن نشدن خودروی شما مربوط به سیستم کامپیوتر خودرو و موارد مرتبط به این قطعه است و نیاز به تعمیر آن دارید به صفحه تعمیر ایسیو PSKECU مراجعه کنید.

12 مورد از علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین پژو

فرض کنید که صبح است و شما می‌خواهید به محل کار خود بروید، سوار ماشین می‌شوید و استارت می‌زنید؛ اما خودرو روشن نمی‌شود. خودرو از تعداد قطعات بسیار زیادی تشکیل شده است، وجود هر گونه عیب‌ونقص در این قطعات باعث بروز مشکلاتی می‌شود. دلایلی وجود دارد که به طور متداول‌تری اتفاق می‌افتد، این دلایل را در ادامه برای شما بازگو می‌کنیم و توضیحاتی دراین‌خصوص برای شما ارائه می‌دهیم.

خالی بودن باک بنزین

یکی از دلایلی که باعث روشن‌نشدن خودرو شما می‌شود، تمام‌شدن بنزین موجود در باک ماشین است. برای شروع‌کردن به حرکت باید سوخت کافی در ماشین وجود داشته باشد؛ بنابراین همیشه حواستان به ذخیره بنزین باشد که اولین و ساده‌ترین دلیلی است که منجر می‌شود تا خودرو پس از استارت‌زدن روشن نشود.

خرابی سوئیچ خودرو

روشن‌نشدن ماشین می‌تواند دلایلی دیگری همچون خرابی سوئیچ را به همراه داشته باشد. زمانی که سوئیچ خراب است کد در ایموبیلایزر ارسال نمی‌شود. خرابی سوئیچ قطع‌کننده بنزین، خرابی و یا سوختگی رله و اتصالات موجود در ایموبیلایزر می‌تواند موجب روشن‌نشدن خودرو می‌شود. مواقعی که سوئیچ خراب است، با یک دیاگ ساده و مشخص و رفع می‌شود.

در صورت خرابی سوئیچ ماشین خود می‌توانید از کابل چامپر استفاده کنید. کابل چامپر می‌تواند به ماشین برای روشن‌شدن کمک کرد؛ اما در اولین فرصت سریعاً به یک مرکز مورد تأیید برای تعمیر سوئیچ بروید و تعمیرات لازم را انجام دهید.

بروز نقص در سیستم سوخت‌رسانی

یکی دیگر از علت استارت خوردن و روشن‌نشدن ماشین پژو وجود نقص در سیستم سوخت‌رسانی است. برای اینکه خودرو شما شروع به حرکت کند نیاز دارد تا هوا و سوخت کافی به درون سیلندر آن وارد شود تا عمل احتراق به‌خوبی صورت گیرد، وجود هر نوع نقص در این مسیر باعث روشن‌نشدن خودرو می‌شود.

زمانی که سیستم سوخت‌رسانی مشکلی داشته باشد، ممکن است که منیفولد ورود هوا یا انژکتور خراب باشد و یا حتی پمپ‌بنزین به‌درستی کار نکند و فیلر بنزین دچار گرفتگی شده باشد، تمامی این مسیرها را چک کنید تا از سالم‌بودن مسیر سوخت‌رسانی مطمئن شوید.

مشکل در سیستم برقی خودرو

اگر که سیستم سوخت‌رسانی خودرو مشکلی نداشت، سراغ سیستم برقی ماشین بروید. ماشین دارای سنسورهای متعددی است، وجود مشکل در هر یک از این قسمت‌ها باعث پالس اشتباه به ecu می‌فرستند و باعث می‌شود تا موتور کار نکند. زمانی که احساس کردید سیستم برقی خودرو دچار مشکل شده است، جعبه‌فیوز، باتری، دینام، سیم‌کشی خودرو و آپشن‌های داخل کابین را بررسی کنید.

چک‌کردن باتری ماشین

اگر در زمان استارت‌زدن ماشین، صفحه کیلومتر روشن و بلافاصله خاموش شد و موتور هم به طور کامل خاموش شد، امکان دارد مشکل از باتری ماشین باشد؛ بنابراین باتری ماشین ممکن است ضعیف شده که برق را به صفحه کیلومتر می‌رساند؛ اما به موتور نمی‌رساند.

خراب‌شدن فیوز خودرو

خرابی فیوز خودرو می‌تواند یکی از علت استارت خوردن و روشن‌نشدن ماشین پژو باشد. وظیفه فیوز در خودرو این است که نیروی موردنیاز را فراهم کند و انرژی را انتقال دهد. بهتر است درصورتی‌که ماشین استارت خورد؛ اما روشن نشد، فیوز را هم چک کنید.

بررسی استارت ماشین

اگر استارت زدید و صداهای ناهنجار شنیدید یا ماشین روشن نشد، حتماً به چک‌کردن استارت خودرو بپردازید؛ زیرا این احتمال وجود دارد که چرخ‌دنده‌ها شکسته باشد و یا اتوماتیک استارت ضعیف یا نیم‌سوز شده باشد. اگر قدرت استارت نسبت به قبلاً کمتر شده باشد، امکان بروز اشکال در بوش هم می‌تواند باشد.

خراب‌شدن یاتاقان خودرو

یکی دیگر از علت استارت خوردن و روشن‌نشدن ماشین پژو می‌تواند خرابی یاتاقان و قطعات محرک آن باشد. اگر متوجه شدید که یاتاقان خودرو شما دچار مشکل شده است برای رفع سریع این عیب بهتر است تا به یک تعمیرگاه مراجعه کنید تا بررسی‌های لازم را انجام دهد.

بازدید اتصالات فیزیکی

اگر تمامی موارد بالا را چک کردید؛ اما مشکلی را مشاهده نکردید، اتصالات فیزیکی خودرو را بررسی کنید در این حالت ممکن است که سوپاپ‌ها خراب باشند و یا موتور به‌درستی تنظیم نشده باشد. باید توجه داشته باشید که اگر در فصل زمستان ماشین شما استارت خورد؛ اما روشن نشد امکان دارد کیفیت روغن استفاده شده در خودرو پایین باشد.

خرابی دینام

خرابی دینام می‌تواند یکی دیگر از علت‌های استارت خوردن و روشن‌نشدن خودرو باشد. مشکلات مربوط به دینام می‌تواند شامل خرابی وایرها، مشکلات کویل تقویت‌کننده ولتاژ باتری، خرابی دینام و خراب و یا خالی شد باتری می‌شود. بهتر است برای بررسی دینام حتماً خودرو خود را به تعمیرگاه ببرید.

پاره شدن تسمه تایم خودرو

دقت کنید اگر که ماشین شما استارت می‌خورد؛ اما روشن نمی‌شود، ممکن است که تسمه تایم آن پاره شده باشد. درصورتی‌که تسمه تایم پاره شده باشد، موتور به‌راحتی به چرخش در می‌آید؛ اما میل‌سوپاپ ماشین نمی‌چرخد و احتمال دارد که صدای برخورد قطعات فلزی مانند سوپاپ و پیستون را بشنوید.

اختلال انژکتور

در سالیان گذشته استفاده از کاربراتور جای خود را به انژکتور داده است. نام دیگر انژکتور سیستم پایش سوخت است. وظیفه انژکتور این است که سوخت‌رسانی را به طور صحیحی انجام دهد؛ بنابراین اگر مشکلاتی در انژکتور وجود داشته باشد، می‌تواند از روشن‌شدن ماشین جلوگیری کند.

سخن پایانی

هر فردی که خودرو دارد ممکن است با شرایطی رو‌به‌رو شود که هرچه استارت می‌زند ماشین روشن نشود و این یکی از موضوعاتی است که باعث ایجاد ناراحتی می‌شود. بهتر است کسانی که خودرو دارند، اطلاعاتی هم دررابطه‌با احتمال بروز مشکلات آن داشته باشند.

معمولاً در فصل زمستان به دلیل سردی هوا و استفاده‌کردن از روغن‌های بی‌کیفیت و غیر اصل مشکلاتی از جمله استارت‌زدن و روشن‌نشدن خودرو اتفاق می‌افتد. ما در این مقاله به بررسی 11 علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین پژو پرداختیم، بروز این مشکل جزو دردسرهایی است که رانندگان زیادی با آن مواجه هستند؛ بنابراین بهتر است در این مواقع حتما خودرو خود را به تعمیرگاه ببرید تا به طور اساسی مشکلات بررسی شوند و به برطرف کردن عیوب بپردازید.

منبع: https://pskecu.com/دلایل-استارت-خوردن-و-روشن-نشدن-ماشین/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.