مهلت ثبت نام خودروهای وارداتی تا پایان امروز

0

سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی، روز چهارشنبه برای عرضه 12 محصول خارجی باز شد. از بین خودروهای یادشده، پنج محصول جدید هستند و پیش از این در سامانه یکپارچه عرضه نشده بودند. مهلت ثبت‌نام متقاضیان برای خرید این محصولات تا امشب خواهد بود.

طبق اطلاعیه سامانه یکپارچه خودرو، در این مرحله متقاضیان می‌توانند سه اولویت از سبد محصولات اعلامی انتخاب کنند.

البته انتخاب خودرو در این مرحله تنها برای کسانی است که پیش‌تر برای خرید خودروهای وارداتی ثبت‌نام کرده بودند و هیچ‌گونه ثبت‌نام جدیدی در این مرحله انجام نخواهد شد. محصولات جدیدی که از روز گذشته در سامانه یکپارچه بارگذاری شده، هنوز قیمت‌گذاری نشده‌اند و بهای اعلامی برای آنها در سامانه، به صورت علی‌الحساب است و بعد از قیمت‌گذاری توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به قیمت آنها اضافه خواهد شد.

پیش از این قیمت قطعی همه خودروهای وارداتی بارگذاری‌شده در سامانه اعلام شده بود که قیمت‌های قطعی و علی‌الحساب به طور میانگین حدود ۲۵ درصد اختلاف قیمت داشتند. بنابراین می‌توان گفت همین میزان در مورد پنج محصول جدید وارداتی نیز اضافه خواهد شد تا قیمت قطعی آنها مشخص شود؛ پس از آن نیز هزینه‌های جانبی به قیمت خودرو اضافه می‌شود که بین ۱۵ تا ۲۰ درصد قیمت قطعی است.

البته فروش خودرو با قیمت علی‌الحساب تجربه مثبتی برای سیاستگذار نبوده است و پیش از این در مورد فروش چانگان‌های وارداتی سایپا شاهد بودیم که اضافه شدن قیمت به بهای علی‌الحساب با اعتراض گسترده مشتریان مواجه شد.

خودروهای جدید خارجی که برای فروش روی سامانه گذاشته شده‌اند شامل سوزوکی بالنو با قیمت علی‌الحساب یک‌میلیارد و ۱۳۰میلیون تومان، GAC GS۳ یک‌میلیارد و ۳۵۰میلیون تومان، GAC امپو یک‌میلیارد و ۵۰۰‌میلیون تومان، نیسان سانی یک‌میلیارد تومان و کیا K۵ یک‌میلیارد و ۷۳۰میلیون تومان است. در اطلاعیه منتشر‌شده در سامانه یکپارچه درج شده که واردکنندگان می‌توانند پس از فراخوان اولیه و با دریافت ۵۰‌درصد قیمت علی‌الحساب، نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی اقدام کنند.

در این مرحله همچنین هفت محصول دیگر نیز عرضه شده‌اند که در مراحل قبلی فروش نیز در سامانه بارگذاری شده بودند و قیمت قطعی آنها نیز مشخص است. از این میان می‌توان به چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۲ با قیمت قطعی ۸۴۹میلیون و ۶۲۰هزار تومان، چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۳ با بهای ۹۰۴میلیون و ۴۷۰میلیون تومان، چانگان CS۵۵ پلاس یک‌میلیارد و ۱۱۷میلیون و ۷۰۰هزار تومان، سوزوکی سیاز یک‌میلیارد و ۱۵۵میلیون و ۲۰۰هزار تومان، تویوتا کرولا ۱۲۰۰سی‌سی یک‌میلیارد و ۷۴۷میلیون و ۳۰۰هزار تومان، تویوتا کرولا ۱۵۰۰سی‌سی یک‌میلیارد و ۷۴۷میلیون و ۳۰۰هزار تومان و جیلی آزکارا یک‌میلیارد و ۵۳۱‌میلیون و ۹۰۰هزار تومان اشاره کرد. البته همان‌طور که اشاره شد به قیمت‌های قطعی نیز ۱۵ تا ۲۰درصد به عنوان هزینه‌های جانبی اضافه می‌شود. این هزینه‌ها شامل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و غیره می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.