ثبت نام خودرو با پلاک فعال اما به یک شرط

0

ثبت نام خودرو با پلاک فعال از نظر بسیاری از مردم غیر ممکن به نظر می رسد. اما ثبت نام با پلاک فعال به یک شرط انجام شدنی است.

با روی کار آمدن سامانه یکپارچه عرضه خودرو، قواعد خرید خودرو از شرکت های خودروسازی به کلی تغییر کرد. در سال های اخیر وضعیت بازار به اندازه ای پیچیده شد که وزارت صمت تصمیم گرفت تا شرایط خاصی را برای عرضه خودرو در نظر گیرد و خودرو به مصرف کننده واقعی برسد. برای ثبت نام در سامانه یکپارچه شرایطی در نظر گرفته شده که تمام افراد نمی توانند ثبت نام انجام دهند. در این شرایط هر کد ملی مجاز به خرید یک خودرو است و حداقل سن مجاز ۱۸ سال برای ثبت نام در نظر گرفته شده است. همچنین داشتن گواهینامه الزامی است و مشتری نباید در ۴۸ ماه گذشته از ایران خودرو و سایپا و در ۲۴ ماه گذشته از باقی خودروسازان خریدی ثبت کرده باشد. انتقال امتیاز و صلح قرارداد در این عرضه ها غیر قانونی است و امکان خرید اشخاص حقوقی هم امکان پذیر نیست. اما مهم ترین شرط این است که افراد دارای پلاک فعال انتظامی امکان خرید خودرو را ندارند. اما این بند یک توضیح خیلی مهم دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

در مورد این بند این توضیح لازم است که در صورتی که از عمر خودروی شما ۵ سال گذشته باشد، شرط پلاک فعال دیگر بازدارنده نیست. برای مثال اگر شما مالک خودرویی با عمر ۷ سال باشید، دارا بودن پلاک فعال این خودرو، امکان ثبت نام را از شما سلب نمی کند. این نکته ای است که بسیاری از متقاضیان خرید خودرو نمی دانند و در مورد آن درست اطلاع رسانی نشده است.

در نهایت اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که تمایل به خرید خودرو دارید و از عمر خودروی شما بیشتر از ۵ سال گذشته است و اگر واجد باقی شرایط ثبت نام هستید، هیچ مانعی برای ثبت نام شما وجود ندارد و می توانید در طرح های جاری فروش ثبت نام کنید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.