حیاط دانشگاه تهران در قبضه یک خودروی چینی!

0

یکی از مسئولان دانشگاه تهران به خبرنگار بازار گفت: شرکت خودروسازی ایلیا حدود سه روز است که دایون Y۷ را جهت معرفی و فروش به استادان و کارکنان به دانشگاه تهران آورده است.

حیاط دانشگاه تهران در قبضه یک خودروی چینی!

ضلع غربی دانشگاه تهران، واقع در خیابان ۱۶ آذر امروز به محل مورد توجه هر رهگذر این معبر تبدیل شده است؛ چرا که مسئولان این محیط علمی در اقدامی ناباورانه بخشی از فضای آموزشی در معرض دید دانشگاه را به نمایشگاه خودرو تبدیل کرده اند. خودرویی که نه داخلی است و نه نام ملی را با خود به همراه دارد بلکه یک محصول کاملا چینی است. این اقدام سوال بر انگیز که در ذهن هر بیننده ای این سوال را مطرح می کند که وضعیت اقتصادی این دانشگاه به چه روز افتاده که دست به تبلیغ خودرو می زند برای نخستین بار در تاریخ برجسته علمی نه تنها ایران بلکه در دنیا اتفاق افتاده است.

البته شاید هم برخی از تصمیم گیران این موضوع در دانشگاه مربوطه در نتیجه همان وضعیت اقتصادی که پیش تر به آن اشاره شد تصمیم گرفته اند در نهایت به سوژه انشاء مدارس یعنی «علم بهتر است یا ثروت؟» پاسخ دهند. موضوعی باعث شد رسانه بازار به سراغ یکی از مسئولان این دانشگاه برود و درباره آن از او علت نمایش این خودروی چینی را بپرسد.

این مسئول در پاسخ به خبرنگار گفت: شرکت خودروسازی ایلیا حدود سه روز است که دایون Y۷ را جهت معرفی و فروش به استادان و کارکنان به دانشگاه تهران آورده است، اما طی ۲ روز گذشته هیچ یک از مدیران یا کارشناسان این شرکت جهت معرفی در این دانشگاه حضور نیافتند. براین اساس می توان دریافت که شیوه فروش خودروهای چینی جدید به بازار که احتمالا با استقبال مناسب مواجه نخواهند شد، بزودی تغییر خواهد یافت.

برخی از کارشناسان معقتد هستند که عرضه هر محصولی در بازار «بسته» خودروی کشور در هر صورت با فروش بسیار خوبی همراه است. با این حال به نظر می رسد کاهش قدرت خرید مشتریان و کمبود نقدینگی بعضی از شرکت های خودروسازی همچون «خودروسازی ایلیا» و غیره منجر به ابتکارات جدید در فروش محصول شده است.

یکی از این نمونه های خارج از تصور معرفی خودرو در این بازار کساد تبلیغ در حیاط مراکز علمی جهت فروش به صورت نقد و اقساط است؛ تصمیم برد_ بردی که هم به اقتصاد این مراکز علمی که پیش از این درهای خود را به روی دانشجوهای کشورهای خارجی برای ارزآوری باز کرده بودند کمک می کند و هم به فروش بیشتر خودروهای چینی منتهی خواهد شد. البته امروز خودرو است و فردا معلوم نیست این فضای علمی در اختیار چه محصولات دیگری قرار گیرد.

مضاعف بر موضوع یاد شده، به نظر می رسد به جای جمله همیشگی ضرورت ارتباط هرچه بیشتر صنعت و دانشگاه، به زودی شاهد تعبیر و تعریف دیگری در مراکز علمی باشیم و دانشگاه ها نیز محل جولان محصولات خارجی و مونتاژی شوند. اتفاقی که به نظر می رسد با هدف اصلی مراکز علمی در تضاد باشد.

منبع:بازار

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.