رونمایی از هیوندای موبیون (Mobion) +عکس

0

شرکت هیوندای موبیس در جریان نمایشگاه CES 2024، از خودرویی به نام موبیون (Mobion) رونمایی کرده است.

هیوندای موبیس شرکتی کره‌­ای است، که از سال 1977 تاکنون، در زمینه تولید و عرضه انواع خدمات، قطعات و تجهیزات خودرو برای دو شرکت هیوندای و کیا فعالیت می­‌کند.

موبیون چیزی نیست جزء نمونه‌­ای خاص از هیوندای آیونیک 5 که به قابلیت تغییر زاویه چرخ‌ها مجهز شده است، به نحوی که می­‌تواند مانورهای جانبی و قطری را انجام دهد.

این قابلیت یعنی امکان گردش مستقل هریک از چرخ‌ها، به لطف سامانه e-Corner حاصل شده است، که تاحد زیادی به قابلیت حرکت خرچنگی در جی‌ام‌سی هامر برقی شباهت دارد. البته توجه داشته باشید که در موبیون، چرخ‌ها می­‌توانند تا 90 درجه تغییر زاویه دهند، که بسیار بیشتر از هامر EV است.

هریک از چرخ‌ها به موتور متحرک کاملا مستقل مجهز شده است، که هیوندای موبیس از آن با عنوان فناوری In-Wheel یا داخل-چرخ یاد می‌­کند. بنابراین عملکرد حرکتی، ترمزگیری، فرمان‌پذیری و تعلیق هریک از چرخ‌های موبیون، به صورت مستقل انجام می‌شود. البته این ویژگی بدون نصب اتصالات جدید به بدنه حاصل شده است.

بنابراین موبین می­‌تواند با حرکت به صورت جانبی، آسان‌ترین تجربه پارک را برای راننده خود به ارمغان بیاورد. این خودرو برای علاقمندان به تفریح و هیجان هم می­‌تواند جالب باشد و دریفت زدن را آسان‌تر کند. لازم به ذکر است که این ویژگی فعلا برای استفاده در سرعت‌های کم پیشنهاد می­‌شود.

موبیون به چند چراغ هشدار روی بدنه و همچنین قابلیت 360 درجه تابش تصاویر گرافیکی روی سطح زمین مجهز شده است، تا به عابران پیاده و سایر رانندگان، هشدار بدهد.

شرکت هیوندای از اعلام برنامه یا حتی احتمال به کارگیری سامانه e-Corner در محصولات آینده خودداری کرده است. اما با توجه به اهمیت این فناوری در آسان شدن رانندگی در شهرهای متراکم، می­‌توان اطمینان داشت که در سال‌های آینده، بتوان آن را در خودروهای تولیدی هم مشاهده کرد./باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.