تویوتا فرانت لندر (Frontlander) 2024 +عکس

0

شرکت تویوتا یکی از معتبرترین خودروسازان جهان است که اخیرا با قوت بیشتری به سمت تولید کراس‌اوورهای خانوادگی به پیش رفته و محصولاتی جدید همچون تویوتا کرولا کراس را در سال ۲۰۲۰ معرفی کرده است. این خودرو در بازار چین با نام تویوتا فرانت لندر (Frontlander) عرضه و در خطوط تولید شرکت GAC یا همان جی ای سی تولید می‌شود.

طراحی ظاهری

طراحی خودروهای تویوتا طی دهه ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ میلادی آنچنان که باید و شاید خیلی جذاب و مورد استقبال همگان نبود، اما در چهار پنج سال اخیر این روند تغییر کرده و محصولات جذاب‌تری از تویوتا به بازارهای جهانی راه پیدا کرده‌اند.

تویوتا فرانت لندر ۲۰۲۴، ظاهری نسبتا زیبا و تا حدی پیچیده‌ ارائه می‌دهد. المان‌های اصلی چهره این خودرو طوری به نظر می‌رسند که انگار در محصولات یا کانسپت‌های قدیمی تویوتا ریشه دارند؛ به‌ویژه جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های کشیده این خودرو می‌توانند چنین حسی را به علاقمندان و کارشناسان صنعت خودرو منتقل کنند.

اما نمای جانبی و عقب کمی ساده‌تر طراحی شده و تمایز زیادی در سبک طراحی این نماها نسبت به سایر محصولات کراس‌اوور احساس نمی‌شود. به هر حال تویوتا فرانت لندر به‌عنوان یک کراس اوور جمع و جور، ظاهر زیبایی دارد و خصوصا در بازار ایران می‌تواند با محصولات چینی به خوبی رقابت کند.

طراحی داخلی

نمای داخلی تویوتا فرانتلندر به سبک بسیاری از محصولات نه‌چندان گران‌قیمت این خودروساز ژاپنی طراحی شده است، به نحوی که نه می‌توان آن را لوکس و مجلل دانست و نه می‌توان نسبت به نوع طراحی آن ایراد خاصی گرفت. این سبک طراحی برای خودروهای خانوادگی نسبتا زیبا به نظر می‌رسد و اگرچه در مقایسه با طراحی‌های خودروهای هم‌قیمت چینی کمی قدیمی احساس می‌شود، اما به دلیل کیفیت ساخت بالاتر ادوات کابین و همچنین سادگی اصیل موجود در کابین این خودرو، کاربران انتقاد زیادی نسبت به فضای داخل تویوتا فرانت لندر از جهت طراحی نخواهند داشت.

سطح کیفی مواد به‌کاررفته در ساخت داشبورد یا رودری‌ها نسبتا قابل قبول است و برای رده قیمتی این ماشین ژاپنی می‌تواند تا حدی مرغوب تلقی شود. فضای داخل کابین در حد یک کراس‌اوور جمع و جور به نظر می‌رسد که در نوع خود تقریبا جادار برآورد می‌شود. همچنین وجود ۴۳۸ لیتر ظرفیت در پشت صندلی‌های ردیف دوم تویوتا فرانتلندر باعث می‌شود تا این کراس اور محفظه بار نسبتا بزرگی ارائه دهد و بتواند لوازم مسافرتی ۴ تا ۵ نفر را پذیرا باشد.

مشخصات فنی

تویوتا فرانت لندر ۲۰۲۴ با یک موتور ۲ لیتری به قدرت ۱۷۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۶۵ نیوتن.متر به همراه یک گیربکس اتوماتیک CVT و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک به بازار ایران عرضه می‌شود. این خودرو حدود ۵.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف می‌کند و حدود ۱۴۰۰ کیلوگرم وزن دارد. همچنین یک سامانه هیبریدی خفیف نیز در این خودرو به کار گرفته شده تا میزان مصرف سوخت آن کمتر شود و برد حرکتی بالاتری را با یک باک بنزین ارائه دهد.

این کراس‌اوور جمع و جور می‌تواند تا ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد و شتاب صفر تا صد آن نیز چیزی حدود ۱۰ ثانیه است. تویوتا فرانتلندر یک باک سوخت ۴۷ لیتری دارد که برای متوسط مصرف زیر ۶ لیتردر ۱۰۰ کیلومتر، گنجایش مناسبی به حساب می‌آید.

سیستم تعلیق عقب این خودرو از نوع یکپارچه میل پیچشی است که در کاهش سطح هندلینگ تاثیرگذار خواهد بود. اما به هر حال این ماشین خانوادگی، پایداری مناسبی در سرعت‌های متعادل ارائه می‌دهد و نگرانی چندانی از این بابت وجود ندارد. کیفیت سواری نیز خیلی خشک نیست و احتمالا باعث آزار سرنشینان نخواهد شد.

نوع موتور خودرو خطی بنزینی هیبرید
حجم موتور ۲ لیتر
سیلندر / سوپاپ ۴ / ۱۶
تنفس موتور تنفس طبیعی
قدرت ۱۷۱ اسب بخار
گشتاور ۲۰۵ نیوتن.متر
گیربکس CVT ۱۰ سرعته
محور محرک دیفرانسیل جلو
شتاب ۱۰.۵ ثانیه
سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۵.۸ لیتر در صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۵
فرمان برقی
بدنه کراس اوور کامپکت
نوع رینگ آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول ۴۴۸۵ میلیمتر
عرض ۱۸۲۵ میلیمتر
ارتفاع ۱۶۲۰ میلیمتر
فاصله محورها ۲۶۴۰ میلیمتر
وزن خالص  ۱۴۵۰ کیلوگرم
تعداد سرنشین ۵ نفر
ظرفیت صندوق عقب ۴۳۸ لیتر
حجم مخزن سوخت ۴۷ لیتر
قطر رینگ ۱۷ اینچ

آپشن‌ها و امکانات

در زمان نگارش این مطلب هنوز مشخص نیست که تویوتا فرانت لندر دقیقا با چه سطحی از امکانات در ایران عرضه می‌شود. اما اگر نسخه فول‌آپشن این خودرو برای جانبازان به بازار بیاید، مواردی مثل کروز کنترل هوشمند، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، ۶ کیسه هوا، نمایشگر مالتی‌مدیا لمسی، رادار هشدار نقطه کور، رادار هشدار تصادف از جلو و عقب، دستیار کمکی حرکت بین خطوط، تهویه اتوماتیک دوگانه، صندلی‌های برقی، گرمکن صندلی‌های جلو و سانروف پانوراما در لیست تجهیزات این کراس‌اوور ژاپنی وارداتی حضور خواهند داشت.

کروز کنترل دارد
کروز کنترل هوشمند دارد
کنترل ایستایی در سربالایی دارد
کنترل سرعت در سرازیری دارد
کنترل کشش دارد
کنترل پایداری دارد
اتو پارک ندارد
سنسور جلو دارد
سنسور عقب دارد
رادار نقطه کور دارد
رادار تغییر لاین دارد
رادار تصادف جلو دارد
رادار تصادف عقب دارد
ترمز ضدقفل دارد
توزیع نیروی ترمز دارد
ترمز کمکی دارد
ترمز اضطراری دارد
ترمز پارک برقی دارد
پدال شیفتر ندارد
اتولایت دارد
چراغ روز دارد
دکمه‌های کنترلی فرمان دارد
گرم‌کن فرمان ندارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی دارد
ناوبری دارد
نمایشگر هدآپ ندارد
دوربین عقب دارد
دوربین ۳۶۰ درجه دارد
کیسه هوا دارد
ورود بدون کلید دارد
استارت بدون کلید دارد
تهویه اتوماتیک دارد
صندلی برقی راننده دارد
صندلی برقی سرنشین جلو دارد
گرم‌کن صندلی جلو دارد
سردکن صندلی جلو ندارد
ماساژور صندلی جلو ندارد
آینه بغل برقی دارد
گرم‌کن آینه بغل دارد
پانوراما دارد
سانروف دارد

مزایا و معایب

+ استهلاک کم

+ دوام فنی مطلوب

+ کیفیت ساخت بالا

+ امکانات مناسب

– گیربکس CVT

قیمت تویوتا فرانت لندر در بازار

قیمت متوسط نسخه‌های فول‌آپشن تویوتا فرانت لندر ۲۰۲۴ در بازارهای جهانی نزدیک به ۲۵ تا ۲۶ هزار دلار است و بنابراین ارزش پایه این خودرو در گمرک کشورمان حداقل معادل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خواهد بود. از آنجا که تعرفه و عوارض گمرکی برای خودروهای جانبازان ناچیز است، پس احتمالا با مبالغی در حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان این کراس‌اوور وارداتی به دست جانبازان ثبت‌نام‌کننده در سامانه یکپارچه خواهد رسید. اما قیمت تویوتا فرانت لندر در بازار آزاد در صورت حفظ شرایط کنونی و محدودیت واردات خودرو، به‌ویژه تعرفه‌های گمرکی بالا، احتمالا شاهد قیمت‌های چند برابری برای آن خواهیم بود.

تویوتا فرانتلندر ۲۰۲۴ یک کراس‌اوور جمع و جور خانوادگی است که با توجه به مشخصات فنی، امکانات و قیمت، می‌تواند در بازار ایران به خصوص برای جانبازان، گزینه مناسبی باشد. این خودرو از نظر طراحی ظاهری شاید در حد برخی از رقبای چینی جذاب نباشد، اما از نظر کیفیت ساخت، فضای داخلی و امکانات رفاهی، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

khodro45.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.