رقابت شاسی بلند تمام برقی تویوتا با تسلا + عکس

0

تویوتا، برند خودروسازی ژاپنی جزئیاتی از خودروی جدید و پیشرفته خود را فاش کرده است.

شرکت ژاپنی تویوتا جزئیات اولین خودروی تمام الکتریکی خود را قبل از عرضه جهانی در اواخر سال جاری ارائه کرده است. این شاسی بلند در سایز RAV4 که bZ4X نامیده می شود، اولین خودرو از سری هفت خودروی برقی باتری دار است که تا سال ۲۰۲۵ عرضه می شود.

تویوتا استرالیا قبلاً متعهد شده بود که bZ4X را در اواخر سال ۲۰۲۲ به صورت محلی معرفی کند و قیمت آن نزدیک به زمان عرضه تأیید شود. سری خودروهای bZ با هدف کاهش آلایندگی‌ها، شامل خودروهای هیبریدی معمولی، پلاگین هیبریدی، خودروهای الکتریکی با باتری و خودروهای الکتریکی سلول سوختی هیدروژنی می شود.

بهترین خودرو برقی تسلا برقی جدیدترین خودروهای وارداتی محصولات جدید تویوتا دنیای خودرو دانستنی های فنی خودرو مجله خودرو معرفی خودرو مجله ماشین

نسخه دیفرانسیل جلو از یک موتور ۱۵۰ کیلووات استفاده می‌کند که با یک باتری ۷۱.۴ کیلووات ساعتی جفت می‌شود تا ۵۰۰ کیلومتر برد را امکان پذیر کند. ۲۶۵ نیوتن متر نیز گشتاور آن است. نسخه چهار چرخ متحرک، موتور جلویی ۱۵۰ کیلوواتی را با یک واحد ۸۰ کیلوواتی نصب شده در عقب ترکیب می‌کند. تویوتا رقم کل گشتاور را برای نوع چهار چرخ محرک اعلام نکرده است. بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است.

https://cdn.yjc.news/files/fa/news/1400/8/10/15037326_170.jpg

تویوتا می‌گوید bZ۴X می‌تواند تا ۱۵۰ کیلووات شارژ را از طریق یک شارژر DC بپذیرد و حدود ۸۰ درصد ظرفیت باتری آن در ۳۰ پر می‎شود. بنابر تصاویر منتشرشده bZ۴X دارای فرمان یوغی شکل شبیه به فرمان مورد استفاده در هواپیما خواهد بود و شکل فرمان‌های سنتی و همیشگی را ندارد. این فرمان از یک سیستم هدایت با سیم استفاده می‌کند و فرمان بسیار سریع‌تری نسبت به سیستم مشابه تسلا دارد.

https://cdn.yjc.news/files/fa/news/1400/8/10/15037324_227.jpg

هیچ اتصال مکانیکی میان غربیلک فرمان و چرخ‌های این خودرو وجود ندارد که این فناوری لرزش لاستیک‌ها را محدودتر می‌کند و سبب لذت بیشتر رانندگی و کاهش لرزش و ضربات وارده به غربیلک فرمان می‎شود.

امنیت و راحتی معامله شما را تضمین می‌کنیم!

با کارنامه خودروی خود را بدون کمیسیون نقد کن

اگر قصد داری ماشینتو بفروشی،الان وقتشه…

فروش بی‌دردسر ماشینتو تجربه کن!

طبق گفته تویوتا، پنل‌های خورشیدی می‌توانند سالانه خودرو را برای ۱۸۰۰ کیلومتر مسافت رانندگی شارژ کنند. به این معنی که پنل خورشیدی قدرتی معادل حداقل سه باتری را از نظر برد رانندگی ارائه می‌دهد. گفته می‎شود bZ۴X می‌تواند برق خانه شما را تامین کند. این به مالکان فرصت می‌دهد که با شارژ کردن وسیله نقلیه خود از پنل‌های خورشیدی در روز از باتری خودرو برای تامین انرژی خانه در طول شب استفاده کنند. باتری bZ۴X معادل حدود پنج باتری خانگی پاوروال تسلا است. bZ۴X با شرکت خودروسازی سوبارو توسعه داده شده که قرار است شاسی بلند الکتریکی خود را در سال آینده معرفی کند.

https://cdn.yjc.news/files/fa/news/1400/8/10/15037650_826.jpg

https://cdn.yjc.news/files/fa/news/1400/8/10/15037648_825.jpg

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.