چگونه کمربند ایمنی خودرو را تمیز کنیم ؟

0

تقریباً کمربندهای ایمنی وسایلی هستند که به راحتی کثیف می شوند اما معمولاً فراموش می شوند. رانندگان معمولاً کمربندهای ایمنی خود را با عرق کردن، لکه های غذا یا ریختن قهوه کثیف می کنند. بسیاری از مردم نمی دانند چگونه کمربند ایمنی را تمیز کنند . بنابراین، در این مطلب شما را در مورد نحوه انجام آن راهنمایی می کنیم.

کمربندهای ایمنی خودرو از چه موادی ساخته شده اند؟

کمربندهای ایمنی خودرو برای اطمینان از ایمنی رانندگان بسیار مهم هستند زیرا به کاهش صدمات ناشی از ضربه بدن در هنگام تصادف کمک می کنند. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که کمربند ایمنی ممکن است به دلیل عواملی مانند عرق یا ریختن مواد غذایی کثیف شده و دارای لکه های زرد شود. اگر این لکه‌های طولانی‌مدت مراقبت نشوند، می‌توانند رشد کپک را تقویت کنند و زیبایی و سلامت را به خطر بیندازند. در نتیجه، رانندگان باید اقدامات پیشگیرانه ای برای تمیز کردن کمربند ایمنی خود انجام دهند.

کمربندهای ایمنی خودرو از نظر فنی برای اطمینان از ایمنی راننده حتی زمانی که کمربند کشیده و کشیده می شود تولید می شوند. پارچه ای که کمربند را تشکیل می دهد پارچه مشبک است که با دقت طراحی شده است تا مقاومت کششی بسیار بالایی داشته باشد – تقریباً 3000-6000 Ibs.

جنس کمربند ایمنی معمولاً از 100% پلی استر بافته می شود. نایلون در گذشته محبوب ترین ماده بود اما بیشتر مستعد کشش و سایش است. حتی مقدار کمی آسیب یا سایش به تسمه به میزان قابل توجهی استحکام کششی را کاهش می دهد. بنابراین، تفاوت بین پلی استر و نایلون کم است اما بسیار مهم است.

نحوه تمیز کردن کمربند ایمنی در 3 مرحله ساده

اقلام ضروری

  • گیره دست
  • پد اسکراب
  • برس نرم کوچک
  • حوله تری
  • پاک کننده پارچه
  • پاک کننده همه منظوره
  • سرکه سفید
  • مایع ظرفشویی
  • لیوان پلاستیکی
  • برس موی سفت

مراحل شستن کمربند ایمنی خودرو

چگونه کمربند ایمنی خودرو را تمیز کنیم ؟

ممکن است تعجب کنید اگر بدانید که تمیز کردن کمربند ایمنی خیلی سخت نیست. هنگامی که تمام آن چیزهای ضروری را جمع آوری کردید، با دنبال کردن مراحل ساده زیر، آماده شروع تمیز کردن هستید.

مرحله 1: تسمه را بکشید و تثبیت کنید

به آرامی کمربند ایمنی را تا جایی که از کشنده خارج می شود بکشید تا کپک و منابع بوهای بدبو را پیدا کنید. تسمه باید به جلو کشیده شود تا زمانی که نتواند جلوتر برود تا رانندگان بتوانند آن را کاملاً بشویید. از یک گیره فلزی برای جلوگیری از جمع شدن تسمه به داخل قرقره در حین کار بر روی آن استفاده کنید.

مرحله 2: از مایع پاک کننده استفاده کنید

برای لکه معمولی

در مرحله بعد، از پاک کننده کمربند ایمنی ماشین برای پاک کردن کثیفی استفاده کنید. به آرامی پاک کننده پارچه را روی الیاف اسپری کنید و با یک برس موی متوسط ​​تا سفت بشویید و با مالش به سمت بالا و پایین از دایره ها جلوگیری کنید. بیشتر لکه ها را می توان با پاک کننده های همه منظوره تمیز کرد که استفاده از آن نه تنها بر روی تسمه بلکه برای سلامت صاحبان خودرو نیز ایمن است.

برای لکه سرسخت

به رانندگان توصیه می شود با پر کردن یک فنجان آب گرم و اضافه کردن 3 قاشق از شفاف کننده همه منظوره، مخلوط را ایجاد کنند. صاحبان خودروهای متخصص معمولاً این مخلوط تمیز کننده را برای لکه های سخت ایجاد می کنند. از حداقل مقدار پاک کننده و مایع لازم برای از بین بردن لکه و جلوگیری از خیساندن بیش از حد یا پخش شدن تغییر رنگ استفاده کنید.

معجون قدرتمند برای پاک کردن لکه های بد با کپک و بوهای تند

برای ایجاد یک مخلوط فوق العاده، صاحبان خودرو می توانند این دستور العمل را دنبال کنند: صابون ظرفشویی بدون سفید کننده، آب گرم و سرکه. 1 قاشق غذاخوری صابون ظرف را با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید، سپس حدود 30 میلی لیتر سرکه به آن اضافه کنید. بهتر است مخلوط را به آرامی هم بزنید تا کاملا ترکیب شود.

چگونه کمربند ایمنی خودرو را تمیز کنیم ؟

ماشین بخار اسلحه قدرتمند این کار است

سپس به آرامی بافته را بشویید. سرکه در از بین بردن بوها عالی است و یک عامل ضد باکتری طبیعی برای به حداقل رساندن مشکلات کپک در آینده است. اگر به دستگاه بخار دسترسی دارید، پاک کننده پارچه را روی کمربند اسپری کنید و با بخار فشار روی آن را منفجر کنید تا کثیفی ها از بین برود و میکروب ها از بین بروند. بخار همچنین برای به حداقل رساندن میزان رطوبت مصرفی و متعاقباً زمان مورد نیاز برای خشک شدن مفید است.

مرحله 3: به آرامی کمربند را بشویید

یکی از قوی‌ترین ابزار تمیز کردن صاحبان خودرو، برس موی سفت است. می توان از این برس برای بازگرداندن کمربند ایمنی به حالت بالای خود استفاده کرد. صاحبان خودرو باید از پایین به بالا تمیز کنند تا نخ های تسمه فرسوده نشود. به یاد داشته باشید که از برس نرم استفاده کنید و برس را به صورت دایره ای حرکت ندهید.

از حداقل مقدار پاک کننده و مایع لازم برای از بین بردن لکه و جلوگیری از خیساندن بیش از حد یا پخش شدن تغییر رنگ استفاده کنید. با این کار لکه ها و کپک های زننده به طور کامل پاک می شوند. پس از آن استفاده از حوله میکروفیبر برای از بین بردن رطوبت نیز توصیه می شود.

مرحله 4: بگذارید کمربند خشک شود

در آخر، با فشردن کمربند بین دستان خود و بالا و پایین کشیدن الیاف، با یک حوله پارچه ای خشک کنید تا به نخ کمربند آسیبی نرسد. تسمه ها باید قبل از کشیدن و جمع شدن خشک باشند تا از رشد نخود در داخل جلوگیری شود.

معمولاً یک شب یا بیشتر طول می کشد تا کمربندها کاملاً خشک شوند. اگر تسمه جمع شود و رطوبت را حفظ کند، کپک‌ها و باکتری‌ها در داخل قرقره رشد می‌کنند، بنابراین زمان کافی برای هواگیری کامل بدهید.

هر چند وقت یکبار باید کمربند ایمنی خودرو را تمیز کنیم؟

کمربندهای ایمنی به گونه ای طراحی شده اند که به صورت پیچیده و مخفی ساخته می شوند، بنابراین هنگام تمیز کردن خودرو اغلب نادیده گرفته می شوند. با این حال، در واقعیت، تسمه یکی از منابع بوی بد در خودروها است.

اکثر خودروهای جمع و جور دارای پنج کمربند ایمنی هستند: کمربند ایمنی راننده، کمربند ایمنی سرنشین و سه کمربند باقی مانده در صندلی های عقب.

برای کمربند ایمنی سرنشین، مالک خودرو می تواند آن را در هر زمان تمیز کند، اگر شخصی اغلب در آن موقعیت بنشیند. اگر کاربر اغلب به تنهایی رانندگی می کند، تمیز کردن فقط هر شش ماه یکبار برای حذف گرد و غبار و کثیفی انباشته شده مورد نیاز است. برای کمربندهای صندلی های عقب هم همینطور. اگر اغلب کودکان یا حیوانات خانگی در وسیله نقلیه هستند، صاحبان وسایل نقلیه باید به اندازه کمربندهای ایمنی در صندلی راننده کمربندهای ایمنی را تمیز کنند.

در نتیجه

امیدواریم پاسخ دقیق و مفیدی برای این سوال پیدا کنید که چگونه کمربند ایمنی را تمیز کنید . علاوه بر این، می توانید برای یافتن بهترین نکات تعمیر و نگهداری برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تمیز کردن کمربند ایمنی خودرو، به صورت آنلاین مرور کنید.

منبع:carfromjapan.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.