چگونه موهای سگ و گربه را از خودرو جمع کنید ؟

0

به همان اندازه که شما حیوانات پشمالوی خانگی را دوست دارید، ممکن است موهای آنها را در صندلی خودرو و روی فرش شما را کلافه کند؛ در این مقاله با چند روش عالی برای پاک کردن موهای سگ و گربه از خودرو آشنا می‌شوید.

پاک کردن موهای سگ و گربه از روی صندلی‌های خودرو و فرش و خانه بسیار سخت است؛ به خصوص اگر روش‌های صحیح را بلد نباشید.

۱۴ راه برای پاک کردن موهای سگ و گربه از خودرو

مطالب مرتبط

با ساده‌ترین بخش شروع می‌کنیم؛ یعنی پاک کردن موهای سگ از سطوح چرمی و پلاستیکی.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک دستکش و یک ماسک تنفسی بپوشید تا از دست و بینی تان محافظت کنید.

با استفاده از دستمال کاغذی یا پارچه، موهای سگ را روی روکش چرمی یا سطوح پلاستیکی پاک کنید.

سپس محل مورد نظر را با بخار و پاک کننده چرم یا پلاستیک تمیز کنید تا باکتری‌ها از بین بروند.

حالا به قسمت سخت  ماجرا می‌رسید کفپوش ها و فرش‌ها!

از جاروبرقی استفاده کنید

این یکی از بهترین روش‌ها برای پاک کردن موهای حیوانات خانگی از خودروی شما است. جاروبرقی‌های خانگی برای از بین بردن موهای حیوانات از روی فرش عالی هستند؛ زیرا قدرتمندترند و سری‌های اتصال بهتری دارند، اما جاروبرقی‌های قابل حمل نیز عملکرد خوبی دارند و به پریز برق نیازی نیست.

از غلتک پرزگیر استفاده کنید

این یک ابزار عالی برای پاک کردن سریع موهای زائد از خودرو است. فقط باید غلتک پرز را روی فرش ها و صندلی های خود بغلتانید تا کاغذ چسبناک روی آن موهای حیوان خانگی را جذب کرده و پاک  کند.

بنابراین یک غلتک پرزگیر همراه خود داشته باشید.

غلتک‌های پرزگیر برای تمیز کردن سریع عالی هستند؛ آن‌ها سبک و قابل حمل هستند، اما برای گوشه‌ها و شکاف‌هایی که دسترسی به آن‌ها سخت است کاربردی نیستند. یکی از آن ها را  تهیه کرده و در کنسول ماشین خود نگه دارید.

با بیگودی موی Velcro

چگونه موهای سگ و گربه را از خودرو جمع کنید ؟

بیگودی موی velcro می‌تواند برای پاک سازی موهای سگ از روی صندلی خودرو بسیار موثر باشد، حتی اگر به نظر غیر متعارف باشد.

بیگودی ها به لطف نوک های کشیده آن برای بلند کردن موها  از روی صندلی کاربردی‌تر هستند. بنابراین شما می‌توانید موها را بدون آسیب رساندن به صندلی ها از بین ببرید.

دستکش لاستیکی و آب

این یک روش خلاقانه برای پاک کردن موهای سگ از خودرو است. چند دستکش لاستیکی بپوشید و آن ها را با مقداری آب خیس کنید و سپس دستانتان را روی فرش ها و صندلی ها بکشید.

موهای سگ به دستکش  می‌چسبد و صندلی را تمیز می‌کند. برای اطمینان از خشک شدن فرش ها، فن برقی را برای یک روز روشن کنید تا جریان هوا را از داخل خودرو  هدایت کند. اینکار به تبخیر رطوبت کمک می‌‌کند.

بخار شوی

برای تمیز کردن میکروب‌ها و باکتری‌های باقی‌مانده از موهای سگ می‌توان از بخارشوی استفاده کرد. در این روش از مولکول های ریز بخار برای حذف کثیفی، گریس و سایر مواد استفاده می‌شود. گرمای شدید بخار با استفاده از آب، میکروب‌ها، کپک‌ها و کنه‌های گرد و غبار را از بین می‌برد.

از نوار چسب استفاده کنید

نوار چسب نیز یکی دیگر از روش های ابتکاری برای پاک کردن و از بین بردن موهای سگ و گربه از روی صندلی خودرو است. برای استفاده از این روش، یک تکه نوار چسب را دور دست خود بچرخانید؛ به طوری که سمت چسبنده رو به بیرون باشد؛ به شدت روی ناحیه مورد نظر فشار دهید، سپس دست را به سمت بالا بکشید تا موها را جدا کند.

این کار را بارها تکرار کنید تا خودروی شما تمیز شود، بعد از هر بار از یک نوار چسب تازه استفاده کرده و آن را به دور دست خود بپیچید.

از برس یا دستکش برای تمیز کردن موهای سگ استفاده کنید

به غیر از جاروبرقی، در صورت تهیه برس موی سگ، می توانید سایر روش های فوق را کنار بگذارید. این برس یک جریان الکتریسته ثابت ایجاد می‌کند که به شما امکان می‌دهد موهای سگ را  از خودرو تمیز کنید.

همچنین لاستیک بادوام و در عین حال نرم دارد که به خودرو و لوازم داخلی شما آسیب نمی‌رساند. برس های مختلفی در دسترس است که می‌توانید تهیه کنید.

با اسکاج بردارید

اگر بخواهید خیلی سریع موهای سگ را از خودروی خود تمیز کنید، اسکاج یک راه حل سریع و ارزان است. مانند دستکش های لاستیکی، تیغه اسکاج موی سگ را از روی صندلی ها و کف اتومبیل بیرون کشیده و جمع می کند.
از بادکنک استفاده کنید

این ممکن است عجیب به نظر برسد، اما مطمئن باشید کار می‌کند. بادکنک از الکتریسیته ساکن برای برداشتن موهای سگ از ماشین شما استفاده می‌کند.

مالیدن بادکنک روی صندلی، موهای سگ روی آن را از بین می‌برد.

از برس سیمی استفاده کنید

برس سیمی یک روش کاربردی برای تمیز کردن موی سگ  است؛ اما بهتر است به عنوان روش مکمل از آن استفاده کنید. این تکنیک به عنوان آخرین مرحله استفاده می‌شود؛ زیرا می‌تواند تا حدودی برای فرش خطرناک باشد، اما کار با آن بسیار آسان است. به سادگی برس سیمی را روی وسایل ماشین بکشید (به آرامی) تا موهای باقی مانده را جذب کند.

البته بهترین راه برای از بین بردن موهای سگ از روی صندلی ماشین این است که در وهله اول از ریختن موهای آن‌ها جلوگیری کنید. در اینجا اقدامات پیشگیرانه‌ای وجود دارد که می‌توانید برای جلوگیری از ورود موهای سگ به ماشین خود انجام دهید.

روکش صندلی

چگونه موهای سگ و گربه را از خودرو جمع کنید ؟

انواع مختلفی از روکش‌های صندلی در دسترس هستند که می‌توانند به شما کمک کنند. حتی اگر این روکش ها از نظر زیبایی ظاهری خوبی نداشته باشند، از ریختن و چسبیدن موهای سگ به صندلی‌های خودروی شما جلوگیری می‌کنند.  علاوه بر این می‌توانید از یک پتوی یا چیزی شبیه به آن برای پوشاندن صندلی ها استفاده کنید.

از اسپری ضد الکتریسیته ساکن استفاده کنید

دلیل اینکه موهای سگ به صندلی خودروی شما می‌چسبد، بارهای الکتریکی بین مو و صندلی است.

برای جلوگیری از این شرایط می‌توانید از اسپری ضد الکتریسیته ساکن استفاده کنید که حاوی پلیمر و حلال رسانا است.

این ماده وقتی استفاده می‌شود؛ حلال آن تبخیر شده، یک پوست رسانا نازک به جا می‌ماند. این شرایط از ایجاد استاتیک جلوگیری می‌کند.

برای استفاده از این روش، محلول روی صندلی قرار دهید تا از چسبیدن موها به آن جلوگیری کند، یا از آن برای کمک به برداشتن موهایی که از قبل به صندلی و فرش چسبیده‌اند استفاده کنید.

از مرطوب کننده خودرو استفاده کنید

هنگامی که رطوبت هوا کم باشد، پوست سگ و گربه خشک می‌شود. این می‌تواند منجر به خاراندن و در نهایت ریزش مو شود.

با یک دستگاه مرطوب کننده خودرو می‌توانید پوست خشک حیوانات را مرطوب کنید و از ریزش آن جلوگیری کنید. این کار همچنین باعث بهبود هوای خودرو شده و هوای آن را قابل تنفس‌تر می‌کند.

جلوگیری از ریزش موی گربه و سگ

اگر در ابتدا میزان موهای ریخته شده سگ را محدود کنید، تمیز کردن موهای آن‌ها آسان تر می‌شود. می‌توانید این کار را با برس زدن موهای حیوان قبل از سوار شدن به خودرو انجام دهید. با این کار موهایی که شل شده‌اند می‌ریزند.

نتیجه گیری

داشتن سگ و گربه هیجان انگیز است، اما استرس های زیادی دارد، که یکی از آنها کثیف شدن خودرو است.

بنابراین اگر موهای حیوان خانگی شما کل فضای خودرویتان را کثیف کرده و موهای آن همه جا پخش شده‌اند؛ می توانید از روش های بالا استفاده کنید تا در وهله اول از ریختن موی سگ روی صندلی جلوگیری کرده و یا در صورت نیاز این موهای سمج را تمیز کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.