رکود در دومین اقتصاد بزرگ جهان

0

رشد سود صنعتی چین در ماه می با توجه به بهبود ناچیز به شدت کاهش یافت.

داده‌های رسمی نشان داد که سود صنعتی چین در ماه می با سرعت بسیار پایین‌تری افزایش یافت و بر مشکلاتی که دومین اقتصاد بزرگ جهان با آن مواجه است، تاکید کرد زیرا تقاضای داخلی ضعیف رشد کلی را کاهش می‌دهد.

بر اساس گزارش، درآمدها در ماه گذشته پس از افزایش چهار درصدی در آوریل ۰.۷ درصد در سال نسبت به سال گذشته افزایش یافت، در حالی که سود طی پنج ماه اول نیز از ۴.۳ درصد در دوره ژانویه تا آوریل به ۳.۴ درصد کاهش یافت.

در حالی که صادرات قوی بود، بخش املاک گسترده چین در پاسخ به بسته نجات تاریخی اعلام شده در ماه گذشته شکست خورده و بر سایر بخش‌ها از تولیدکنندگان مصالح ساختمانی گرفته تا کالاهای خانگی تاثیر گذاشته و اعتماد کلی مصرف‌کننده را کاهش داده است.

بررسی خودرو برقی سینوگلد تانگو (Sinogold Junxing 5) سایپا + قیمت و مشخصات

داده‌های انجمن خودروهای مسافری چین در اوایل ژوئن نشان داد، صنعت خودرو، که سهم عمده‌ای در رشد اختیاری مصرف‌کننده دارد، در چهار ماه اول حاشیه سود ۴.۶ درصدی داشته است که در کل بخش کارخانه‌ها عملکرد کمتری داشته است. این انجمن گفت که خودروسازان در بحبوحه رقابت شدید در داخل برای بیشتر سود خود به صادرات و مدل های سطح بالا متکی هستند و بسیاری از آنها کاهش شدید درآمد را تجربه کرده‌اند.

ژو مائوهوا، محقق اقتصاد کلان در این باره می گوید کاهش رشد سود عمدتاً به دلیل بهبود ضعیف تقاضای بازار نسبت به عرضه است، زیرا قیمت های کلی محصولات صنعتی همچنان در حال کاهش است در حالی که هزینه های تولید کمی افزایش یافته است. او گفت که رقابت شدید بین برخی از شرکت‌های صنعتی منجر به کاهش قیمت‌ها شده و به رشد کلی سود صنعتی لطمه می‌زند.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت‌های دولتی در پنج ماهه اول ۲.۴ درصد کاهش سود داشته‌اند، شرکت‌های خارجی ۱۲.۶ درصد سود داشته‌اند، در حالی که شرکت‌های بخش خصوصی بر اساس تجزیه‌ و تحلیل داده‌های بانک خلق چین، سود ۷.۶ درصدی را تجربه کرده‌اند.

منبع: ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.